AnonymDiskusjon Skrevet 3. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2018 Skjønner ikke hvorfor jeg er psykopat, eller andre lignende dårlige ting. Men mulig jeg er det. Anonymous poster hash: a0a96...29c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2018 Alt betyr visst noe, i overført betydning. Jeg klarer det ikke, det samspillet. Er jeg da psykopat? For hvis jeg hadde hatt empati så hadde jeg følt sannheten, er det slik? Anonymous poster hash: a0a96...29c Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Alt betyr visst noe, i overført betydning. Jeg klarer det ikke, det samspillet. Er jeg da psykopat? For hvis jeg hadde hatt empati så hadde jeg følt sannheten, er det slik? Anonymous poster hash: a0a96...29c Vær så snill. For vår del og for din del. For å få orden. La din behandler ta seg av deg. Ikke tenk på noe som helst, bortsett fra å gi dine tanker og følelser. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2018 Syns behandlere tenker mye rart... skal man stole blindt på det? Og hva mente du egentlig med det siste lurer jeg på. Jeg prøver da å fokusere på vanlige ting Anonymous poster hash: a0a96...29c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 Det første jeg tenker er at TS iallefall ikke er en samarbeidspartner med Eirik Jensen. Det andre er at du ikke skjønner metaforer, noe som er veldig merkelig. Hvis noen kommer med en metafor, så er det i hodet ditt et skjult angrep mot deg. Du virker å være veldig paranoid, og har sannsynligvis andre psykiske problemer også. Det å skjønne hva andre mener krever en viss grad av empati, noe du virker å være blott for. Jeg vet ikke om det er lys i enden av tunnelen, eller om det er knallvær i sikte, men jeg håper at TS greier å ta tyren ved hornene og ro seg i havn fra dette indre sirkuset. Vel, nå er det forskjell på metaforer og det å tale med to tunger. Metaforer er en berikelse av språket, men det å tale med to tunger er å "kryptere" beskjeden og håpe mottageren klarer å "deskryptere" beskjeden. Det siste mener jeg er uheldig. I dagens samfunn er det faktisk slik at mange har problemer med å lese bokstavelig eller forholde seg til det noen sier på en rett frem måte. Mange leser fantasier mellom linjene i det folk sier heller enn å lese det faktiske inneholdet. Dette fører dessverre til svært mange problemer for samfunnet. Jeg har inntrykk av at trådstarter snakket om den siste problemstillingen og ikke bruk av metaforer. Men ved videre lesning virker det som metaforer også er problematisk, selv om de er basert på logikk. Å mene noe annet enn man sier, kan jo også vise til å hinte til ting eller være svært subtil, noe som kan fære til problemer og missforståelser. Selv synes jeg ikke slikt er en bra bruk av språk eller bra kommunikasjon. Det går an å ikke være feig og faktisk si det man mener og ikke gjemme nålen i høystakken. Jeg er helt enig. Kanskje jeg hadde hatt det bra hvis det ikke bare var krypterte beskjeder når det var personlige budskap. Jeg laster ingen egentlig, men jeg tror det er best med klar og ærlig kommunikasjon. Jeg blir bare forvirret ellers. Kanskje livssituasjonen og alt hadde vært bra. Det hsndler om samfunnet ja, det samfunnet her, kulturer varierer og kan forandres på og dette er kulturelt tror jeg, er nok ingenting biologisk over dette veldig lite i alle fall, evnen til språk er biologisk, blir bare gjetting fra meg såklart men det er i alle fall ingen nødvendighet dette. Anonymous poster hash: a0a96...29c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 Metaforer i kombinasjon med kryptert budskap, jeg skjønner ikke hvorfor de må holde på med det selv om jeg sier jeg foretrekker klar tale. Anonymous poster hash: a0a96...29c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 Kanskje alle bare kødder med meg? Jeg har tenkt det har vært alvorlig, anklager om ting. Men kan feiltolke følelsfne bak? Men merker tydelige forandringer i hva slags følelser som ligger bak, det forandrer seg hele tiden, og er basert på hvordan jeg opptrer, og hvordan det tolkes. Anonymous poster hash: a0a96...29c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 Når jeg har prøvd krypterte metaforer, så har det kanskje gjort andre forvirret eller at de har feilkonkludert. Så heg må bare holde meg til klar tale. Anonymous poster hash: a0a96...29c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 Kan være at de er redd meg at de ikke sier noe, men bare hinter. Men jeg har ikke gjort noe galt så det er ingen rasjonelt begrunnet frykt. Anonymous poster hash: a0a96...29c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 Når jeg var innlagt så spurte jeg psykologen om dette, om det ble ment noe mer. Jeg eksemplifiserte med at noen hadde sagt noe med «bordet», og jeg lurte på om de mente jeg hadde borderline. Men hun programmerte meg til å tro at ingen mente noe annet enn klar tale. Så det er rart. Kanskje jeg kan få pasientskadeerstatning, men det er ingen dokumentasjon på dette sentrale punktet i journalene... men så mange år, uten å vite om denne vetdenen av kommunikasjon. Nei det fatter jeg ikke, var hun psykopat? Hvis det var bevisst... Anonymous poster hash: a0a96...29c Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Når jeg var innlagt så spurte jeg psykologen om dette, om det ble ment noe mer. Jeg eksemplifiserte med at noen hadde sagt noe med «bordet», og jeg lurte på om de mente jeg hadde borderline. Men hun programmerte meg til å tro at ingen mente noe annet enn klar tale. Så det er rart. Kanskje jeg kan få pasientskadeerstatning, men det er ingen dokumentasjon på dette sentrale punktet i journalene... men så mange år, uten å vite om denne vetdenen av kommunikasjon. Nei det fatter jeg ikke, var hun psykopat? Hvis det var bevisst...Anonymous poster hash: a0a96...29c Temmelig sikker på at ingen er ute etter deg / frykter din tilstedeværelse, eller forsøker å snakke i kodespråk og at det heller er overanalysering av tolkninger fra din side. Med mindre du lusker bak hyllene i butikken og blir uglesett, noe jeg tror du ikke gjør, hehe. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Det er en «sammensvergelse», hvor ingen forteller sannheten bare hinter forsiktig i krypterte beskjeder. Noen forsøker å hjelpe, andre mener jeg er farlig/ond og bør tas/straffes. Mulig jeg er for dum til å fatte dette, men hvorfor ikke bare si det som det er, det skjønner jeg ikke. Offentlige tjenestemenn har ikke lov til å lyve, så hvorfor lyver psykiatrien? Og fastlegen. Og NAV. Det høres sikkert utrolig ut men det er sant. Mobben leser sikkert her og tror jeg manipulerer og lyver, men det gjør jeg ikke. Virker som det er en slags intervensjon fra flere hold, for å hjelpe meg mot folket, og det er ikke ondt det, er snillt, men skjønner ikke hvorfor de skal drive med dette spillet. Sikkert en grunn, jeg har best av klar og tydelig tale hvor jeg ikke trenger å tolke og gruble på betydningen. Tror jeg, kanskje de har rett når de mener det ikke nytter? Men hvorfor? Og hvorfor er det slik at andre mener jeg er psykopat om de skjønner at jeg ikke er dum/autist, og da blir sinte? Jeg vet ikke hva som feiler meg. Anonymous poster hash: a0a96...29c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Mobben er etter meg. Jeg ser fort hvordan andre gjør seg opp en mening om meg ift det som hevdes. Jeg skjønner ikke hvorfor de skal ha moen mening om min verdi, om jeg er ond, farlig eller moralsk forkastelig person, jeg prøver bare å være hyggelig men det er ikke enkelt å være hyggelig om man ikke føler seg slik, likevel blir folk forbannet, selv om det er noe jeg ikke kan noe for. Jeg lurer mye på å gi opp, det her er faen ikke noe som er på meg, jeg skylder ikke mobben og de som lar seg påvirke en dritt, de kan bare la meg i fred. Passe sine egne saker. Anonymous poster hash: a0a96...29c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Er det meningen at jeg skal skjønne jeg er psykopat? Skjønne at man ikke eier moral, samvittighet og empati. Anonymous poster hash: a0a96...29c Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Nei, om du psykopat så vet du ikke det selv. Du har din egen virkelighet som du forholder deg til, men den er helt annerledes enn alle andre sin. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Hva vet jeg egentlig. Jeg tok ekstra medisin, men tror ikke det er bra. Eller kanskje det er lurt med litt ekstra. Anonymous poster hash: a0a96...29c Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 På meg så virker du særs oppegående men veldig selvopptatt. Men jeg vil råde deg til å snakke med psykolog eller gå i samtaleterapi i grupper siden du innbiller deg hva andre tenker om deg. Mental helse er viktig. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Jeg tror ikke jeg innbiller meg noe. Anonymous poster hash: a0a96...29c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Burde egentlig bare tatt livet av meg. Kognitivt sett....... dette er en total tragedie, syns jeg, personlighetsmessig. Og det mener jeg. Hver dag er en kamp også... selvsagt ikke blant de verste kamper, men det er bare å innse det at resten av livet mitt kommer til å være en kamp for å få det til å gå rundt, og det helt uten mål og mening... Anonymous poster hash: a0a96...29c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2018 Da er jeg psykopat... det er slik. Anonymous poster hash: a0a96...29c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå