BigFecup Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 Har slitt med nakkesmerter i ti år. Har vært på behandling hos kiropraktor, fire fysioterapauter, en privat fysioterapaut/trollkvinne, to neurologer og på "raskere tilbake". Ingen finner ut hva det kommer av og ingen har gitt meg en diagnose. Du lider av "uforklarlige somatiske smerter", noe som er langt mer utbredt hos kvinner enn hos menn. Det er en "diagnose" som ikke gir noen ISF-inntekt på sykehusene, og derfor tas du heller ikke seriøst. Konsultasjonen alene koster langt mer enn den smaker. Ja, sykehusene styres også av penger. Og selvfølgelig, om de ikke finner noe galt med deg, så er det ingenting å behandle. Det sagt, så tror jeg i utgangspunktet heller ikke på den angivelige uføregraden din. Dersom ingen innenfor nevrologi, medisin, somatikk, og ikke en gang selveste trollkjærringa kan finne noe galt med deg annet enn vondt i vilja, så kan jeg ikke tro at du faktisk er 100% ufør. Selvfølgelig kan det likevel stemme. Men det virker ikke akkurat innlysende. Nei, og det er akkurat det som er problemet. Når folk ikke ser plagene, så er det veldig lett å si at de ikke finnes. Og så lenge som 10 år hadde ikke jeg giddi å drive, vist jeg skulle lurt NAV. Jeg er av den typen som ikke vil sykemelde meg. Men nå må jeg se på fakta, jeg må få meg et nytt arbeid der jeg kan jobbe 100% uten at nakkesmertene blir værre. Det er en veldig god holdning. Hva slags arbeid har du nå hvor du anser deg selv som 100% ufør, og hva slags arbeid mener du at du kan utføre 100% med dine nåværende - og forverrende nakkesmerter? Når jeg ikke får med meg NAV til å finne praktis plass til meg, eller når jeg søker på jobb selv, Så får jeg nå heller ikke funnet en jobb jeg kan fungere i. [...] utdanningsløpet jeg kunne tenke meg tar 5 år[...] Jeg har aldri hørt om at Nav gir støtte til utdanning. Ting er visst verre enn jeg trodde. Jeg lurer veldig på hva slags utdanning du tar hvor du deretter kan jobbe 100% med store nakkesmerter. Det høres ikke ut som en levedyktig plan. Med mindre nakkesmertene ikke er reelle. Men nok en gang, det er fullstendig mulig at jeg tar helt feil. Drømmeyrke nr.2. Det evindelige håpet om å kunne jobbe fullt. Men selvsagt dette blir sett på som noe negativt. Jeg vil ikke at dette skal gå utover min mann eller mine barn mer enn det det har gjort. Åja, du har en mann? Som jobber? Og barn? Som du får direkte/indirekte finansiell støtte fra staten for å ha? Og likevel må du angivelig bruke studielånet på å betale barnehage og billån? Ja, jeg har mann og barn. Støtten du får fra staten er ikke akkurat stor. 970,- pr. barn. Den går direkte til barna. Vi har kuttet det vi kan. Er det noen som har vært borti det samme eller andre som vet hva jeg kan forvente/kreve av NAV?Dropp Nav. Gå gjennom din egen husholdning og identifiser sparetiltak. Og når du nå etterhvert blir hjemmeværende, så vær beredt på å holde humøret oppe. Mannen er livlinen din. Har tross alt sliti med dette noen år. Så sette opp budsjett og kutte, det har vi gjort de siste 7-8 årene. HVERT ÅR! Lenke til kommentar
BigFecup Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 Be fastlegen din om mulighet til sittende/stående CT (sånn bildemaskin med høy oppløsning). Noen nakkeskader vises ikke når du ligger.Det har jeg prøvd. Men får bare beskjed om at det finnes ikke i Norge. Da må man til utlandet. Det koster penger. Men vist du vet om et sted de har, si gjerne ifra. Da ville jeg byttet fastlege. CT får du tatt på unilabs og på sykehus i Norge. Jeg har selv tatt det flere ganger Anonymous poster hash: 50dc7...6dc Oi! Da må jeg bestille meg time hos legen med en gang. Takk! Nå har jeg hørt med Unilabs, å de har ikke sittende CT. Så kom gjerne med navnet på det stedet du har vært. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå