Espen Bergersen Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) Har stappa inn en Samsung 960 EVO disk og har tenkt å bruke den som en helt vanlig lagringsdisk. Jeg vet ikke hva jeg har gjort/ikke gjort, men den vises som "reservert av systemet" i diskbehandling (stasjonsbokstav "U" satt av meg). Den er tydeligvis i bruk, selv om jeg ikke har brukt den til noe. Det ligger noen systemfiler på den. Jeg får ikke formatert den...hva gjør jeg for at den skal fungere som en vanlig disk? ...og hva er den gjennopprettingspartisjonen? Vet ikke om den var der fra før. Se vedlegg. Hilsen newbie Endret 30. januar 2018 av Espen Bergersen Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 U er ikke en egen disk, men en partisjon på systemdisken din. Hver fysiske disk har sin egen rad, så hvis ikke det er noen av de 2 andre radene, så har ikke Windows oppdaget den.. Lenke til kommentar
Espen Bergersen Skrevet 30. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2018 U er ikke en egen disk, men en partisjon på systemdisken din. Hver fysiske disk har sin egen rad, så hvis ikke det er noen av de 2 andre radene, så har ikke Windows oppdaget den.. Ah! Skjønner...leste 500 Gb istedenfor Mb ettersom den nye disken er 500 Gb...ikke så ofte jeg er inne i denne delen av windows Vet ikke om disse partisjonene er noe jeg har opprettet da jeg installerte windows for en god stund siden, eller om det er noe jeg har stelt i stand nå. Men windows har registrert den nye SSD disken, vet ikke hva jeg har gjort galt. Den kommer ikke frem når jeg søker etter nye disker. Du ser det er registrert disk 0,1,2 og 4, men ikke nr 3. Den dukker opp under "lagringsutvalg"...hva nå enn det er. Se vedlegg Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Det er ikke vanlig å bruke "Lagringsutvalg". Slå den av, så tror jeg disken vil dukke opp i Diskbehandling. System og Gjenopretting er noe Windows oppretter, det er helt normalt. Lenke til kommentar
Espen Bergersen Skrevet 30. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2018 Det er ikke vanlig å bruke "Lagringsutvalg". Slå den av, så tror jeg disken vil dukke opp i Diskbehandling. System og Gjenopretting er noe Windows oppretter, det er helt normalt. Hmm...ny feil følger. Se vedlegg. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Har aldri vært inne i det der. Se om du finner noe her: https://blogs.technet.microsoft.com/yongrhee/2015/06/13/after-using-a-disk-for-storage-spaces-if-you-try-using-it-on-another-machine-you-might-not-see-the-disk-in-disk-management/ Lenke til kommentar
Espen Bergersen Skrevet 30. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) Ka i svarte skjedde? Rørte ikke den "disk 1" som dere ser i første post...men nå står den som "utildelt" og alle data er utilgjengelig. Har ikke formatert den? Hvordan får jeg den tilbake? Alt borte? (jeg har backup men læll!). skjønner ikke hva som skjer... Endret 30. januar 2018 av Espen Bergersen Lenke til kommentar
Espen Bergersen Skrevet 30. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2018 Kan hende jeg har gjort noe som jeg ikke burde gjort...usikker...se vedlegg Lenke til kommentar
Espen Bergersen Skrevet 30. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2018 Var ikke klar over hva dette "lagringsutvalg"-driten var for noe i første omgang. Skjønner nå at jeg har rota med å speile disker osv...og at jeg i den forbindelsen har klart å slette innhold på disker. Hadde tydeligvis inkludert den nye SSD-disken i et lagringsutvalg. Fikk om sider sletta dette "lagringsutvalget". Da dukka disken opp i diskbehanding... Men er sjeleglad for at jeg har backup av alle data! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå