Gå til innhold

Omplasseringshund vant med å sove på soverommet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha hatt hunden på soverommet i starten, så kan du heller ha den nede etter en stund. Må den være i bur? Må den være i gangen? Det er et familiemedlem du har kjøpt deg, ikke et burdyr som må forvises til gangen. 

Hundene mine sover nede, men de sover der det passer dem. Jeg har en grind i trappa så de ikke går opp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å dressere bikkja til å sove i gangen vil bare si at dere ikke lar bikkja sove på soverommet, altså stenge den ute. Det er ikke verre enn det, men hunder finner seg gjerne sitt eget sted/lille krok så dere bør takle litt tripping før den "slår seg ned".

Lenke til kommentar

Hvis bikkja er vant til å sove "sammen" med folk på soverommet, og har rukket å gjøre det i 8 år, så er det nok en godt inngrodd vane. Det er i utgangspunktet bare å prøve, se hva som skjer om du ikke slipper den inn på soverommet. I et nytt hjem kan det godt være mulig å lære inn nye vaner. Men jeg ville ikke startet med å la den sove på soverommet først, og bli vant til det, for deretter å "kaste den ut" ..

Det er bare å begynne med en gang. Blir det mye styr, er i alle fall min anbefaling at noen legger seg på en madrass eller noe i gangen sammen med hunden til den blir komfortabel med å sove i det rommet.. det kan ta en dag eller to, eller ukesvis. Avhengig av bikkja ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...