Barnum Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Hei! Jeg har Dipper mobilabonnement via jobbet, og noen måneder bruker jeg mye av 6 GB-kvoten. MEN: forbruksinformasjon på MinSide og SMS om at kvoten er 90% oppbrukt ligger 2-3 timer etter. På 2-3 timer er det enkelt å bruke 10% av 6 GB, og da blir det dyrt! Er dette vanlig? Noe en skal akseptere? Hva gjør de andre operatørene? Takker for innspill! Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Dipper har mulighet for å legge til en datakontroll-løsning, slik at du ikke går på overforbruk. Da stoppes bruken på x GB, så må du heller bestille en ekstra datapakke Standard i bedriftsmarkedet er vel egentlig overfakturering, men finnes sperremuligheter og Bare å ringe å spøøre Lenke til kommentar
Barnum Skrevet 30. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2018 Ja, det finnes en setting på abonnementet som heter "Sperr for databruk". Det er mulig det betyr sperr for overforbruk. Men det hjelper jo egentlig ikke heller, for en vil jo ikke "bare stoppe". En vil jo få sjansen å bestille ny datapakke. Og jeg har sendt spørsmålet til Dipper, venter på svar! Lenke til kommentar
Karl Andreas Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Ja, det finnes en setting på abonnementet som heter "Sperr for databruk". Det er mulig det betyr sperr for overforbruk. Men det hjelper jo egentlig ikke heller, for en vil jo ikke "bare stoppe". En vil jo få sjansen å bestille ny datapakke. Og jeg har sendt spørsmålet til Dipper, venter på svar! "Sperr for databruk" det ser ut som en sperring for hele tjenesten, og rett fra starten, synes jeg. Forhåpentligvis stopper den databruk når man nærmer seg de siste megabytene i datapakken. Så får man fjerne den sperringen, og så legge til en datapakke før overforbruk telles. Dette ville være perfekto! Om de ikke har den perfekte løsningen, så kanskje greit å sette en varsel på selve telefonen ? Lurer på hva de skal svare deg hos Dipper... Lenke til kommentar
Barnum Skrevet 31. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2018 Ja, sånn burde det være! Nå har jeg ventet i to dager på svar fra kundeservice på Dipper... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Sånn er det når man velger et lavprisselskap, kan ikke forvente kjappe svar eller mange forskjellige tilleggstjenester. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Sjekk ICE, Telenor og Telia. Prisen er høyere, men det er fort glemt. Det er kvaliteten du skal leve med. Lenke til kommentar
Barnum Skrevet 1. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2018 Ja, nå er det jo arbeidsgiver som bestemmer det. Det er forsåvidt arbeidsgiver som betaler for overforbruk også, men jeg vil jo være grei med arbeidsgiver :-) Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Hvis arbeidsgiver betaler for både abo. og evt. overforbruk, er det ikke bedre å spørre arbeidsgiver om man kan få en større datapakke på abonnementet, istedet for at man skal kjøre på overforbruk? Lenke til kommentar
Barnum Skrevet 1. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2018 Joda, det går helt fint å få ekstrapakke. Det høres bare så dumt ut at en mobiloperatør ikke klarer dette. Nesten så en tror de spekulerer i å dra inn litt ekstra på overforbruk... Lenke til kommentar
Barnum Skrevet 2. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2018 Fikk svar, tok litt tid, men de sa faktisk at om jeg får overforbruk før SMS gått ut så skal de kreditere det :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå