Gå til innhold

Enkel Excel mal for konkurranser?

Anbefalte innlegg

Jeg arrangerer enkle konkurranser med flere heat. Uavhengig av heat går de beste basert på antall rette og best tid videre til neste runde i et cup system. Jeg har brukt penn og papir, men ønsker å lage noe i Excel og eksportere til PowerPoint.

Er det noen som kjenner til en enkel mal eller kanskje et billig software som kan hjelpe meg. Jeg kunne kanskje klart å lage noe selv, men det hadde sikkert tatt en uke, så om noen kan hjelpe meg - hadde jeg vært takknemlig :-)  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager at jeg virket uhøflig! I mitt hode var beskrivelsen veldig klar, men deres reaksjon beviser at ikke stemte. Jeg er lei meg for dette ...

Om dere fremdeles vil hjelpe så skal jeg prøve å forklare bedre:

Som dere ser av bildet hadde jeg denne gangen bare 6 heat. Noen ganger kan jeg ha over 20, og jeg må kjøre både kvartfinaler og semifinaler, men avansement er et resultat av flest poeng (1. kolonne), og kortest tid (2. kolonne). Når det er flere med samme antall rette er det tiden som avgjør plasseringen. Selv om både Svein og Ivar hadde 8 rette svar, vinner Ivar fordi han brukte kortest mulig tid.

post-279730-0-99847600-1517486428_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Se det ja. No hard feelings.

Legger ved noe som finner vinneren av ett heat, hvis jeg skjønner logikken riktig. Den legger inn beste tid som en desimal etter poengsum og rangerer etter det. Tid skriver du inn som du vil, 740 eller 7:40 eller 0:7:40, så lenge du gjør det likt for alle i heatet.

attachicon.gifHeat.xlsx

Beste hilsen Harald

Fantastisk! Jeg sliter med å få tiden til å funke, men ellers så er alt perfekt :-)

Se vedlegg.

Scorekeeper Cupp Tasting.xlsx

Lenke til kommentar

Hei igjen

Mellomregningen må bare foregå innen gjeldende heat, dvs rad 3 til 6 for heat1, rad 9 til 12 for heat 2 osv... altså i heat 2:

=C9+RANK(D9;$D$9:$D$12;0)/100

og samme i D-kolonnen Rangering

=RANK(E9;$E$9:$E$12)

-dette må du gjøre for hvert eneste heat. Radnumrene må peke mot radnumrene til heatet.

RANK heter RANG på norsk, sjekk hva Excel'en din bruker.

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...