Gå til innhold

Apple Norge snur igjen, og tilbyr nå batteribytte til alle med en nyere iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen ting med denne og den orginale artikkelen som skurrer litt.

 

1) med tanke på at Apple ikke har noe offisielt serviceverksted i Norge. Hvilket servicesenter er det dere sikter til?

- service mulighetene til Apple er som følger: er telefonen kjøpt direkte hos Apple fikser Apple service på produktet enten ved å henvise til service samarbeidspartnere (etc eplehuset) eller ved at de sender kunden det de trenger for å sende telefonen inn til service hos Apple sitt verksted i Nederland (dette er et serviceverksted som betjener store deler av Europa og har begrenset kapasitet derfor er det vanskelig å få reperasjon på telefon solgt igjenom andre kanaler)

 

2) prisene hos service sammarbeidsprisene bør være i henhold til lovnadene til Apple, men siden disse stedene ikke er Apple kan det være at disse setter sine egne priser (for å få salgs margin)

- i utgangspunktet skal disse stedene tilby lik pris på dette programmet (men kan være at de batteriene de har inne er kjøpt til normal innkjøpspris ergo de risikerer å gå med tap. Dette kan/skal løses ved at servicestedet kontakter apple og ber kreditering etc. Men det som ofte skjer er at disse gir sin standard pris til kundene og ber deretter kunden om de er uenige om å kontakte Apple care for en løsning)

Lenke til kommentar

Har en 7+ med 15% redusert batteri. Regner me ddette vil være på mellom 15 og 30% mot slutten av 2018. Er det noen begrensninger på dette tilbudet? Tenker det kan være aktuellt å gjøre dette senere i år. Hvor lang er ventetiden?

 

Anbefaler deg å fikse det så fort som mulig. I utgangspunktet skal det gå greit å vente men bedre å være føre var enn etter snar;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Riktig at det er mange steder man kan bytte batteri, men det kan være greit å tenke på at man da kanskje mister garantien. Det er også slik at selv om man bytter med et såkalt OEM-batteri, så vil ikke lenger batteriinfo på telefonen fungere som før (man får ikke lenger detaljert info om batteribruk).

 

Noen som vet om Elkjøp har 100% orignale batterier? De er ikke listet som Apple autorisert tjenesteleverandør.

Lenke til kommentar

Riktig at det er mange steder man kan bytte batteri, men det kan være greit å tenke på at man da kanskje mister garantien. Det er også slik at selv om man bytter med et såkalt OEM-batteri, så vil ikke lenger batteriinfo på telefonen fungere som før (man får ikke lenger detaljert info om batteribruk).

 

Noen som vet om Elkjøp har 100% orignale batterier? De er ikke listet som Apple autorisert tjenesteleverandør.

 

Elkøp benytter seg av ett autorisert verksted (ingen reperasjon utføres av elkøp på egenhånd) ergo det er orginale batterier

Lenke til kommentar

@Kwazzi; batteribytte-programmet skal vare ut desember i år, så da har du fint med tid!

 

I utgangspunktet er jeg i mot at Apple nå vil la forbrukerne selv bestemme over sitt eget produkt med batterianalysering, men jeg kan forstå at mange kan føle seg lurt når prosessor-hastigheten blir skrudd ned med opptil 40% uten å opplyse om dette.

 

Hvor mange nordmenn har blitt avvist på batteribytte hos Apple Norge, for deretter å måtte betale dyrere hos annen reparatør?

Lenke til kommentar

@Kwazzi; batteribytte-programmet skal vare ut desember i år, så da har du fint med tid!

 

I utgangspunktet er jeg i mot at Apple nå vil la forbrukerne selv bestemme over sitt eget produkt med batterianalysering, men jeg kan forstå at mange kan føle seg lurt når prosessor-hastigheten blir skrudd ned med opptil 40% uten å opplyse om dette.

 

Hvor mange nordmenn har blitt avvist på batteribytte hos Apple Norge, for deretter å måtte betale dyrere hos annen reparatør?

 

Er nok en del som har blitt avvist vedrørende gratis batteribytte oppigjennom tiden, men de har stortsett blitt tilbudt bytte igjennom Apple til et vederlag på ca 800.-

Lenke til kommentar

Apple kan jo aldeles ikke leve med slik elendig oppfølging av denne i utgangspunktet pinlige saken. Skulle jo tro at man satte inn alle kluter for å rydde opp i ettertid av avsløringen. Istedet ender det opp med enda mer rot og ekstremt dårlig kommunikasjon uttad. 

 

Dette vitner jo om en udugelig kommunikasjonsavdeling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Kwazzi; batteribytte-programmet skal vare ut desember i år, så da har du fint med tid!

 

I utgangspunktet er jeg i mot at Apple nå vil la forbrukerne selv bestemme over sitt eget produkt med batterianalysering, men jeg kan forstå at mange kan føle seg lurt når prosessor-hastigheten blir skrudd ned med opptil 40% uten å opplyse om dette.

 

Hvor mange nordmenn har blitt avvist på batteribytte hos Apple Norge, for deretter å måtte betale dyrere hos annen reparatør?

 

Nøyaktig hvor mange som er rammet vet jeg ikke, og det er neppe noe vi får et tall på fra Apple. Vi har imidlertid fått flere henvendelser fra leserne våre, som også var grunnen til at vi valgte å se nærmere på saken.

 

- Niklas

Lenke til kommentar

Noen ting med denne og den orginale artikkelen som skurrer litt.

 

1) med tanke på at Apple ikke har noe offisielt serviceverksted i Norge. Hvilket servicesenter er det dere sikter til?

- service mulighetene til Apple er som følger: er telefonen kjøpt direkte hos Apple fikser Apple service på produktet enten ved å henvise til service samarbeidspartnere (etc eplehuset) eller ved at de sender kunden det de trenger for å sende telefonen inn til service hos Apple sitt verksted i Nederland (dette er et serviceverksted som betjener store deler av Europa og har begrenset kapasitet derfor er det vanskelig å få reperasjon på telefon solgt igjenom andre kanaler)

 

2) prisene hos service sammarbeidsprisene bør være i henhold til lovnadene til Apple, men siden disse stedene ikke er Apple kan det være at disse setter sine egne priser (for å få salgs margin)

- i utgangspunktet skal disse stedene tilby lik pris på dette programmet (men kan være at de batteriene de har inne er kjøpt til normal innkjøpspris ergo de risikerer å gå med tap. Dette kan/skal løses ved at servicestedet kontakter apple og ber kreditering etc. Men det som ofte skjer er at disse gir sin standard pris til kundene og ber deretter kunden om de er uenige om å kontakte Apple care for en løsning)

 

Hei!

 

Vi sikter til det europeiske verkstedet i Nederland, ja. Det er dit alle mobiler som får service via Apple.no sendes.

 

Eplehuset osv setter sine egne priser, og blir ikke styrt av Apple. Med tanke på at Apple lovte å reparere alle iPhoner til 299+frakt , mens Eplehuset har en pris på nesten 1000 kroner, har vi fokusert på Apples tilbud.

 

- Niklas

Lenke til kommentar

Apple kan jo aldeles ikke leve med slik elendig oppfølging av denne i utgangspunktet pinlige saken. Skulle jo tro at man satte inn alle kluter for å rydde opp i ettertid av avsløringen. Istedet ender det opp med enda mer rot og ekstremt dårlig kommunikasjon uttad. 

 

Dette vitner jo om en udugelig kommunikasjonsavdeling.

 

Forsåvidt ett godt poeng. Men som jeg skrev i første posten min så ligger problemet med prisforskjellen hos en tredjepart (serviceverkstedet som tilbyr bytte til en høyere pris) siden de som har kunnskapen istedenfor å tilby batteribytte til riktig pris for kunden for så å gjøre opp sine budsjetter ved å selv kontakte apple, henviser kundene som er missfornøyd med prisen til å ta kontakt med apple kundestøtte (noe de vet at ikke vil føre frem)
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...