Goldwing1337 Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Heisann, jeg har da bestilt meg nye pc deler: Intel Core i7-7800X Prosessor MSI X299 Tomahawk, Socket-2066 Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB Deepcool Captain 240 EX CPU Kjøle Corsair RM750x 750W PSU Seagate Barracuda 1TB 2.5" Mobile HDD Eksisterende: GTX nvidia 1060 turbo 6bg ASUS PCE-N15 N300 Wireless Adapter AOC 24" LED FreeSynC G2460PF Samsung PM961 SSD 256GB PCIe KPC Måtte jo selvsagt bytte hele skiten før å få inn de nye delene, og har kommet så langt til at jeg har fjernet hdd, og satt bare inn 1 ram istede for alle 4 men fortsatt vil ikke det kom noe bilde på skjermen. Alt av vifter lyser, cpu kjølern lyser, skjermkortet lyser alt får strøm er det jeg prøver å si. Har prøvd å ta ut lithium batteriet og sette det tilbake igjen, har også prøvd å endre der skjermkortet skal stå i. Skjermen og alt funket i DP, men er det mulig at den går over til HDMI når standar innstillingene allerede var på DP. Kan jeg få noen flere tips å sjekke ut. SSD`en inneholder windows 10 så den må jeg ha koblet i. Jeg har holdt på helt siden jeg kom fra jobb idag klokken 1500 til 2200 så hodet mitt var litt kokt og kan sikkert ha glemt noe. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Når man bytter hovedkort så er det viktig å telle antall skruer, får man brukt alle skruene på det nye? Det har skjedd for flere at det er færre skruer på det nye, dermed står det igjen en spacer som kortslutter. Problemet ditt kan selvsagt være noe helt annet. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 ved hovedkortbytte så kan det også være lurt å reinstallere windows. Men du klarer ikke å få opp bios en gang? napp ut det trådløse nettverkskortet hvis du har det fremdeles i. 1 Lenke til kommentar
Goldwing1337 Skrevet 30. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2018 ved hovedkortbytte så kan det også være lurt å reinstallere windows. Men du klarer ikke å få opp bios en gang? napp ut det trådløse nettverkskortet hvis du har det fremdeles i. Får ikke opp kodingen på skjermen nei, skal prøve å ta ut nettverkskortet. Skal oppdatere dere etter jobb når jeg får gjort det Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Jeg har erfart hvis man tar 8 pins CPU kontakten feil vei, vil ikke maskinen gi bilde. Prøv å bytt den se om det funger? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Jeg har erfart hvis man tar 8 pins CPU kontakten feil vei, vil ikke maskinen gi bilde. Prøv å bytt den se om det funger? NEI! Ikke prøv dette. Det går kun inn én vei, noe annet kan svi av HKet og evt CPU også.. Lenke til kommentar
horrorr Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Ganske sikker på at det kortet har både POST code display og POST LEDs (begge oppe i høyre hjørne) - start feilsøk ved å sjekke hva de stopper på Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Jeg har erfart hvis man tar 8 pins CPU kontakten feil vei, vil ikke maskinen gi bilde. Prøv å bytt den se om det funger? NEI! Ikke prøv dette. Det går kun inn én vei, noe annet kan svi av HKet og evt CPU også.. Jeg mener den er delt i 1-2 fordi eldre hovedkort brukte kun 1. Hvis en rekkefølgen er feil har jeg opplevd pcen har gitt svart skjerm. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Trodde du ville snu den 180°, men da så!? Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Du har et lcd display på hovedkortet som gir deg et tall som igjen du kan kikke i manualen og finne ut hva problemet er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå