kjetilfc Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hei jeg har et prosjekt på skolen hvor jeg skal få en legorobot til å logge data fra en sensor. Jeg bruker lego robotics invention system 2.0 til å lage programmet. Det jeg lurer på er om noen som har erfaring fra dette vet åssen jeg kan få sensoren til å lagre dataene i Rcx`en og så sende de tilbake til pcn, eller om det i det hele tatt er mulig ? eventulet sende dataene tilbake hele tiden.. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Det ville overaske meg om det ikke stod i manualen Lenke til kommentar
runeb Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg programmerer lego-robotene med Java (www.lejos.org), men jeg har såvidt vært borti en tidligere utgave av RiS og da var det ikke mulig å bruke andre variabler enn en teller, så da gikk det med andre ord ikke an å lagre noe særlig. Hva som er mulig i 2.0 er jeg ikke sikker på da, så manualen er nok en fin ting. Eller så kan du installere et mer brukelig OS på den, og programmere i Java eller C++. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå