Gå til innhold

Missta lappen

lorris

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har missta lappen på stedet og fikk estimert at jeg mista lappen i 6 mnd. Spørsmålet er da om jeg mister lappen fra den aktuelle dagen jeg ble tatt, eller regnes det 6 mnd. ut fra når alt er gått gjennom justis-papirmølla og bota ligger i postkassa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du samtykka til førarkortbeslag så startar tida frå den dagen, men det vil ta lenger tid før saka blir avgjort. Du får då fråtrekk i tapstida tilsvarande tida frå du samtykka.

Dersom du ikkje samtykka så vil du få igjen lappen etter 3 vele om politiet ikkje har fått saka vurdert, dersom saka då kjem opp seinare så reknar ein tapstida frå datoen du får dommen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du samtykka til førarkortbeslag så startar tida frå den dagen, men det vil ta lenger tid før saka blir avgjort. Du får då fråtrekk i tapstida tilsvarande tida frå du samtykka.

Dersom du ikkje samtykka så vil du få igjen lappen etter 3 vele om politiet ikkje har fått saka vurdert, dersom saka då kjem opp seinare så reknar ein tapstida frå datoen du får dommen.

Jeg har snakket med min advokat om dette når jeg var i lignende situasjon og kom fra til at man får fradrag for antall dager man allerede har vært uten lappen.

Feks

Mister lappen midlertidig 1 januar, får tilbake lappen 1 februar I retten. Får så dom på 6mnd tap. Total tap er da 6mnd minus 1 mnd fradrag. Ifølge han ihvertfall.

Lenke til kommentar

Fradraget får du kun om du samtykker til beslag, det er bonusen ved å tilstå

Forutsatt at man faktisk er skyldig, hvis man ikke er skyldig er det ingen bonus å tilstå.

Det er en vesentlig stor forskjell mellom å, 'si seg skyldig' og samtykke til førerkortbeslag.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...