NorQuack Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Hei, Kom over en maskin fra Elkjøp SLI 1070, i5-6600k vannkjølt https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/CODEXX214/msi-codex-x-214eu-stasjonar-gaming-pc hvordan er den mot (som gir mye for pengene) https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/MSICODEXXE057/msi-codex-xe-vr8rf-057eu-stasjonar-gaming-pc Er jo en mye eldre prossesor, men kommer med 1070 i SLI som jo gir et veldig utslag i spill eks PUGB 100+ FPS mot 50+ PFS i Ultra 1440p 3D Mark Time Spy : 9108 mot Time Spy : 6053 Er jo mindre en et par tusen i forskjell mellom dem Takk for alle gode svar Mvh Norquack Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Gå for den med 8600K prosessor du. Skjermkort kan du oppgradere senere ved behov PS : Ikke stol på de benchmark tallene... Lenke til kommentar
valen Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 den med sli, lett. Den nyere CPUen har du da ikke noe videre glede av? Få scenarioer der den eldre vil holde deg noe videre tilbake. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 den med sli, lett. Den nyere CPUen har du da ikke noe videre glede av? Få scenarioer der den eldre vil holde deg noe videre tilbake. 6600K med sine 4 tråder vil begrense ytelsen i nyere spill, som f.eks BF1. Som jeg skrev, raskere skjermkort kan han kjøpe senere ved behov. Dessuten SLI virker ikke alltid med nye spill. Ofte må man vente litt på skikkelig driver support, og fix for bugs. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Jepp, SLI er overdrevet. Få spill støtter SLI fullt, mange har ikke støtte for det i det hele tatt. Ville gått for den med i5-8600K. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 (endret) Jeg ville gått for den uten SLI. Det er billigere, og du får en ekstra 1TB harddisk for lagring i forhold til den andre. I tillegg er SLI oppskrytt. Bedre å gå for singlecard, og oppgradere på et senere tidspunkt. http://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i5-8600K-vs-Intel-Core-i5-6600K/3941vs3503 Det finnes ett unntak, og det er om du skal spille i 4k. Da kan 1070 GTX SLI forsvares for denne prisen. https://www.tek.no/artikler/test-gtx-1070-sli/378553. Men ikke om du skal bare spille ved full HD eller 1440p. Men personlig så ville nok jeg ha funnet et helt annet alternativ om jeg så etter en 4k gaming pc. Endret 29. januar 2018 av Kron Lenke til kommentar
valen Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 jeg hadde gått for sli modellen. plukka ut ene kort og solgte til en kryptominer. eventuelt bare brukt det til mining selv. du burde lett dra inn noen tusen på dette så kan du kjøpe en hvilken som helst harddisk ekstra du måtte ha lyst på Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 jeg hadde gått for sli modellen. plukka ut ene kort og solgte til en kryptominer. eventuelt bare brukt det til mining selv. du burde lett dra inn noen tusen på dette så kan du kjøpe en hvilken som helst harddisk ekstra du måtte ha lyst på Og sitte igjen med en "crappy" 6600K? Nye spill liker 6+ cores...og 6600K har bare 4. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 jeg hadde gått for sli modellen. plukka ut ene kort og solgte til en kryptominer. eventuelt bare brukt det til mining selv. du burde lett dra inn noen tusen på dette så kan du kjøpe en hvilken som helst harddisk ekstra du måtte ha lyst på Nå må du også se på CPU og ikke bare henge seg oppi GPUer, dessuten suger SLI på det meste. Lenke til kommentar
valen Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 jeg hadde gått for sli modellen. plukka ut ene kort og solgte til en kryptominer. eventuelt bare brukt det til mining selv. du burde lett dra inn noen tusen på dette så kan du kjøpe en hvilken som helst harddisk ekstra du måtte ha lyst på Nå må du også se på CPU og ikke bare henge seg oppi GPUer, dessuten suger SLI på det meste. som sagt, jeg ville solgt eller brukt den til mining. får inn noen greie tusenlapper der. dersom du absolutt må ha nyere prosessor så vil jeg uansett ikke si det er verdt den prisforskjellen. la oss si du får 4k for kortet ditt. kjøper en harddisk og forskjellen opp til litt nyere prosessor er fremdeles mange tusen. ikke verdt det Lenke til kommentar
nagina Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Se nu på pakkene, den ene er 8600k + GTX1070 og den andre er 6600k + 2x1070 - valget her er bare så enkelt og man anbefaler ikke en 6600k idag til noen, INGEN. Jeg tror neppe ingen hadde orket å rappe deler av nye maskinen og begynne å selge det på finn.no etc, Bedre med grei CPU som varer i noen år, 6600k må jo byttes om ikke så lenge og nei, hvorfor skriver jeg all dette, waste of time. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Jepp, SLI er overdrevet. Få spill støtter SLI fullt, mange har ikke støtte for det i det hele tatt. Ville gått for den med i5-8600K. Sli er ikkje overdrevet, og det ER mange spill som støtter sli. Så da vet du det Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Kjøpe med best mulig cpu er lurest ja. Skjermkort er enklere å oppgradere. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 6600K er bottleneck i endel spill med så heftig GPU(er), med heftig overklokk vil jo ting bli bedre men fremdeles et stykke bak 6700K eller 7700K som den også kanskje støtter? Jeg ville og gått for 8600k + 1070. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Jepp, SLI er overdrevet. Få spill støtter SLI fullt, mange har ikke støtte for det i det hele tatt. Ville gått for den med i5-8600K. Sli er ikkje overdrevet, og det ER mange spill som støtter sli. Så da vet du det Ja jeg vet at det ER mange spill som støtter SLI, sitter selv med to GTX680 Men å gå for 6600K med SLI istedet for 8600K er en dårlig ide. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Jepp, SLI er overdrevet. Få spill støtter SLI fullt, mange har ikke støtte for det i det hele tatt. Ville gått for den med i5-8600K. Sli er ikkje overdrevet, og det ER mange spill som støtter sli. Så da vet du det Ja jeg vet at det ER mange spill som støtter SLI, sitter selv med to GTX680 Men å gå for 6600K med SLI istedet for 8600K er en dårlig ide. Helt riktig Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Og gå for SLI av et kort når det finnes et bedre kort er også en dårlig idè Men duh er jo typisk ferdig pcr Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Og gå for SLI av et kort når det finnes et bedre kort er også en dårlig idè Men duh er jo typisk ferdig pcr Regel 1: hvis ikkje ett toppkort er nok ytelsesmessig, kjøp et til. Lenke til kommentar
valen Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 syns fremdeles den med to skjermkort gir mest for pengene. har det ikke noe å si kan du jo heller bare bruke mer penger og kjøpe noe raskere. er jo en grunn til at markedet er støvsugd for skjermkort. personlig hadde jeg kanskje klart å vente på å se hva nvidia og amd kommer med snart. henholdsvis med sin nye gpu og sin nye cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå