Gå til innhold

Frittalende Google-ansatt slutter: - De kan ikke lenger innovere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo normal utvikling av store selskap. Mesteparten av tiden går med til satsningsområdene og utvikling av noe som finnes i markedet fra før (bread and butter), litt går med til ny innovasjon der mesteparten dør ut før kommersialisering. Google har laget mye bra også som markedet ikke forstod eller som var feiltimet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Google Cloud, Google Home\Assistant er vel ikke misslykkede me-too prosjekter? Enig i resten, men det kan man ikke vite før man prøver. Og det er helt tydelig for meg at et selskap som Google gjør rett strategisk sett i forsøke å kapre disse gigantiske markedsområdene.

Etter min mening så satser Google kanskje for mye i bredden, med mye potensiale for innovasjon, men det gjør nok at utviklingen har stagnert noe.

Lenke til kommentar

Hvor er det Google ikke har forstått plattformer?

Når de laget office kopien sin? Eller verdens mest utbredte OS for mobiler? Eller var det når de koblet all dataen de samler inn med salg av annonser?

Google ER jo en plattform.

Alt er jo som oftest kopier i en eller annen form, og alle bedrifter vil ha mange mislykkede forsøk. Jeg ville vært mer skeptisk dersom en bedrift IKKE kunne vise til prosjekter som har feilet.

Men han har ett poeng med at størrelsen på selskapet forsinker innovasjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...