AnonymDiskusjon Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Hei Skal forholde meg til korthet, lurer egentlig på hvor jeg kan søke hjelp eller hva som gjøres for at det blir rett saken er som følger : 2016 flyttet jeg inn i ny leilighet Etter 3 mnd og uten en strømregning ringer jeg netteier og spør hva som skjer,, Noe har gått feil mellom de og gammel eier og leiligheten står som ubebodd, Ble da aktivert og gammel eier tok på seg regningen for det var tydeligvis han sin feil ifølge netteier Deretter ber jeg Netteier om å sette bruket mitt til stipulert xxxx kwh i mnd slik at regningen forholder relativt lik gjennom året, Jeg er nemlig mye på reise og får sjeldent lest av målerne når jeg ute å reiser og er sjeldent hjemme, men leiligheten er hyppig i bruk med bruk av airbnb osv All min personlige økonomi blir styrt av en regnskapsfører. Regningene kommer i banken og blir godtatt av denne personen, Ved hjelp av stipulert bruk så får jeg ikke så stor regning i slutten av året som oftest MEN nå har det seg slik at denne kundebehandleren ikke gjorde som jeg ba om,, Og satt årsforbruket mitt til noe så idiotisk som noe rundt 100kwh.... ( ikke noe vits å si..regnskapsføreren burde vite bedre.. nei siden jeg har 30 leiligheter som bestyres av og på og noen står tomme i flere år ) Men ja . så den regningen var veldig lav hele året Nå fikk jeg en regning etter de var å byttet til ny avstandsmåler og den var uhyggelig høy Jeg tok kontakt med netteier og de som leverer strøm og begge skylder på hverandre om hvem som skal gjøre hva Det er ikke snakk om store summer.. men prinsipp gjelder her Regningen ble da regnet på at alt forbruket regnes på kwh prisen i desember.. som vi alle vet er mye høyere enn andre mnd i året, Jeg har noen smart hjem funksjoner så jeg kunne se at forbruket i visse mnd er høyere enn andre og resten stipulerte jeg og fordelte likt utover resterende mnd Er vell snakk om en 9k større regning enn hva jeg originalt ville hatt, Kundebehandleren sier jeg burde sagt ifra før og fremstår som lite behjelpelig, Strømleverandøren derimot har vært mer behjelpelig men sier at netteier må gi de et stipulert bruk per mnd før de kan lage ny regning. Det klarer tydlighvis ikke netteier og jeg har brukt godt over 2 uker med mail frem og tilbake nå Er litt lei og vil få det unnagjort.. men hvor kan jeg be om hjelp på dette feltet? evt noen som vet hva jeg kan kreve å få gjort ? Forbrukerområdet feks ? Takk for hjelp og evt tips Anonymous poster hash: d9343...29e Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Denne oversikten som du hentet ut/stipulerte basert på smarthjem-funksjonene du har, er det å lage en forbruksoversikt basert på det netteier ikke klarer å få til? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2018 Denne oversikten som du hentet ut/stipulerte basert på smarthjem-funksjonene du har, er det å lage en forbruksoversikt basert på det netteier ikke klarer å få til? Njaa.. Altså de tar det ikke til seg. Siden jeg hadde et par mining rigs (Datamaskiner som bruker mye strøm ) gående i sommermånedene når ingen bodde der.. Så har jeg et stipulert forbruk der som pcen regner ut, Resten tok jeg da og fordelte utover resterende måneder, På telefon sier de at dette ikke troverdig. Jeg kan jo finne på dette pga prisen var billigst da og da, men igjen så sier jeg.. Skulle jeg prøve å spare meg for de 100 lappene hadde jeg satt forbruket mitt hver sommer til hva jeg kan forvente å bruke ut resten av året og ikke lese av frem til desember igjen.. Altså det blir for dumt hva de tror Enhver person som feks har en måler som står 1 Januar 2017 på 1kwh Så frem til juni har man brukt 5000kwh, Men skriver 10000kwh siden prisen er billig da, og man regner på at man bruker det iløpet av året.. også leser man av i mnd mellom juni-des et par 100kwh ekstra for så å skrive seg opp til riktig beløp i slutten av desember Men ja.. til spørsmålet.. De klarer ikke få til det nei Anonymous poster hash: d9343...29e Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Da høres det nesten ut som en situasjon med ord mot ord så lenge det ikke er konkrete målinger å vise til. Hvis jeg var i din situasjon ville jeg ha spredd de "unormale" kilowattimene fra sommermånedene ut på vår/høst-månedene og prøvd å få de til å godta det. Da bør du vel kunne få redusert ulempen fra 9000 kr til noen hundrelapper. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Dersom du har bedrevet mining så tipper jeg du har maskinlogger som underbygger påstanden din ? de fleste tar jo også bilder av riggen sin som ofte har tidsstempel. Alt dette kan relativt enkelt forfalskes, men så lenge du ikke driver med dokumentfalsk så burde det veie litt mer enn ord mot ord. Jeg ville også ha presset dem litt på hvorfor de satte 100kWh som årsforbruk. Dette vil jo potensielt underbygge din påstand om at du har kontaktet dem for å stipulere forbruk. Og da er det nesten de som må bevise at du sa 100kWh som årsforbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå