kaiern Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg kan ikke så ye om dette, men hva er det man må kunne for å lage en mod?? Er det vanskelig? Tar det lang tid? osv Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Det kommer helt an på hvilket spill det er snakk om... Lenke til kommentar
ZeZar is BACK Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 @Alex503: "Det kommer helt an på hvilket spill det er snakk om... " helt korrekt! Er det et RTS finnes det ofte Mapeditors, og modde verktøy. Vet ikke med FPS osv... Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg kan ikke så ye om dette, men hva er det man må kunne for å lage en mod?? Er det vanskelig? Tar det lang tid? osv Fps spill er sykt kmpliserte.. om du selv skal kode et fps spill vil du bruke ørten år (overdrevet) Du må ha grafikk motoren til spillet evt forbedre den (eks cs utifra HL) Du må koble grafikk mot direct x etc det er mye programmering som står bak.. skal du foreks ha nye våpen så kreves dette mye porgrammering og grafikk.. programmering for bevelgelse.. avfyring etc you name it. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Til RTS da?? Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Til RTS da?? hva ****** er RTS ? strategi spill? slik som starcraft?` vel om det er så så er det like mye programmering.. du trenge en grafikk motor kobla mot det samme.. og like mye programmering på bevegelseer og slikt.. alle spill er i basis like vanskelige og programmere men spill som er kun view ovenifra er mye lettere Slike spill kan faktisk programmeres i VB om du er flink Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 What ever!! Til dere som spiller StarCraft her. Er det noen som vet hvordan man lager de derre helms deep gamene å det der?? Da mener jeg å lage nye versioner (feks. ikke LotR) Lenke til kommentar
[NavySealsTeam]x-master Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) det er også animasjon som gjør bevegelse....oppgradere grafikk ?? nei.... då kan du ikkje bruke samme basic motoren som det spele du lager det til....ja kan kansje lage bedre grafikk ..men då må du sjøl lage udates til motoren å lage den separat i forhold til hovud grafikk motoren som er i spillet... Du bruker samme motor å fysikk som er i motorn kansje adde eit par andre funcs.... Spørs kor djup mod du vil ha...du kan altids adde ferdi modelller som dei bruker i det spelet du modder i.... Det kommer ann på så mye egentli..... Ikkje berre spelet men også ka slags gamplay du he planlagt osv...haha...sann kan ej stå å balble hele tiden så ej trur ej slutta no Endret 11. desember 2003 av [NavySealsTeam]x-master Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Modifikasjoner til spill er alt fra overenkle til mer kompliserte, alt avhengig av hvilket spill du ønsker å modifisere, hvorvidt utviklerene har lagt opp til det og hva du selvfølgelig ønsker å gjøre. Det å lage noe fra bunnen av er veldig morsomt, men du bør ha rimelig god kontroll på en del emner før du prøver deg på noe sånt. I tillegg bør du sørge for å ha en eller to du kan jobbe sammen med, slik at dere kan planlegge en del ting og kaste idéer fram og tilbake. Lenke til kommentar
ZeZar is BACK Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Modde RTS er vanskli. Men feks lage map, eller nye units er vel ikke så vanskli med rette spillene;) Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 kan jeg bare få spørre ka rts er? rolfs trade senter? Lenke til kommentar
haakka Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Real Time Strategi hvis jeg ikke tar helt feil...! (doh) Lenke til kommentar
vorbis Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Skrevet 30/12/2003 : 00:45 kan jeg bare få spørre ka rts er? rolfs trade senter? Det står for Real Time Strategy. F.eks: Starcraft , Warcraft, C&C:General,red alert, tiberian sun osv.osv. Spill som er sett ovenifra. Edit: haaka, du var 2 min. raskere enn meg Endret 30. desember 2003 av vorbis Lenke til kommentar
ZeZar is BACK Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Erhem. La meg påpeke en ting, noe jeg ikke er helt sikker på, så si ifra om du er uenig: Warcraft er vel egentlig noe som RTSRPG?? Eller noe sånt, blanding av RTS og RPG? RTS= som de sa, men lettere: Strategi spill Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 ok..da vet eg det og..hvis det er noen som lurer på ka rpg e så vet eg det! Lenke til kommentar
Spy_oo Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Erhem. La meg påpeke en ting, noe jeg ikke er helt sikker på, så si ifra om du er uenig:Warcraft er vel egentlig noe som RTSRPG?? Eller noe sånt, blanding av RTS og RPG? RTS= som de sa, men lettere: Strategi spill Hmm ikke for å være pirkete men det er forskjell på strategi spill og real time strategi spill. Hvis jeg ikke tar helt feil er spill som Heroes of might and magic, osv, strategi spill. Disse spillene er noe som heter turn based strategi spill. Det betyr at du må vente på tur for sloss, gå steder osv. Eksempler på real time strategi spill er c&c serien, Age of empires serien osv. Der kan du gjøre noe hele tiden, samtidig som fienden gjør noe. Real time og turn based brukes også når det gjelder rpg spill. Et eksempel på turn based rpg spill er Fallout. Og et eksempel på Real time rpg spill er Morrowind. Lenke til kommentar
ZeZar is BACK Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Joda, der har du sant. RTS er en undergenre av Strategi. Vi har TBS (Turn Based Strategy).... neida, det fant jeg opp nå i farta, men det heter noe lignende! Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg har begynt på å lage maps og forhåpentligvis en mod til Max Payne 2..å forandre eller lage nytt av alt, maps, våpen, skins osv. tar lang tid om du vil ha det skikkelig, men kan jo bare lage nye maps...det er mye å sette seg inn i med MaxEd 2.0 men veldig moro hvis en har god tid Lenke til kommentar
ZeZar is BACK Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Kult Si ifra når det er ferdig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå