[email protected] Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 (endret) Savner du tiden da du hørte på Radio Lux og piratsenderne i Nordsjøen som Radio Caroline og Radio North Sea International?Fortvil ikke! Det finnes i dag en radiokanal der du kan gjenoppleve dette og bor du i Bergensområdet kan du faktisk lytte til den på mellombølgen. Mellombølgen sier du? Ja, de fleste biler har AM-radioer der du kan lytte på den på frekvensen 1611 kHz. Andre radioer som Tivoli PAL har også mellombølge. Radiokanalen er Radio Northern Star og du finner mer info om den på følgende webadresse: www.northernstar.cc , der kan du også lytte på den. Den sender mest musikk, men har noen religiøse programmer på formiddager før kl. 12 og mellom kl. 19 og 20. Og bor du ikke i Bergensområdet eller ikke har radio med mellombølge, finnes det flere apper som streamer denne radiokanalen. Last ned apper som myTuner og TuneIn eller andre apper som streamer til din iPhone, iPad eller Android og du får høre musikk klarere og fyldigere enn på dagens DAB+ kanaler. Blåtann kobler deg så mot bilradioen din eller anlegget du har hjemme. Du kan også lytte på den gjennom internettradioer. (WiFi) Endret 29. januar 2018 av tom konto Lenke til kommentar
Sveinbjørn Sagvollstad Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Ja-eg må sei eg saknar radiosounden frå den tida,og dette var ein framifå link.Eg har no lytta eit par timar på nettstreamen,og kan heilt sikkert si at eg kjem til å bruke stasjonen. Om det er mogelig å ta den inn på mellombølga har eg ikkje testa,men då blir det den einaste stasjonen som er att på bilradioen min! Takkar for framifrå link og tips! Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 29. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2018 På facebook: https://www.facebook.com/radionorthernstar/ Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 5. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2018 Om appen MyTuner hvor man kan lytte på radiostasjonen The Northern Star på mobilen: Har den siste tiden testet ut RNS på appen "myTuner pro" via mine iPhones og blåtann mens jeg kjører bil. Fabelaktig lyd, mye bedre enn DAB/DAB+ kanalene. Det er en fryd å lytte på musikken. Når jeg kommer inn i bilen igjen etter en stund, starter vanligvis musikken igjen med en gang telefonen har koblet seg opp til radioen. Det opplever jeg ikke med TuneIn. I tillegg spiller man direkte; ved TuneIn starter vanligvis musikken der den stoppet, som så blir hakkete, jeg må da vanligvis oppdatere streamingen slik at jeg er direkte igjen. MyTuner fungerer like godt på Telenors som på Telias nett. Anbefaler denne appen, både gratisversjonen og pro-versjonen til kr. 33;- (kjøper du den slipper du alle de forsinkende og irriterende reklamebildene!)" Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 5. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2018 (endret) Our Radio Northern Star, "The Worldwide Norwegian" really gets out! Solid reception on Kalvøya Island and KONG in Kongsfjord yesterday for our Medium Wave service LLE-4 on 1611 kHz and our Shortwave relay LLE-3 on 5895 kHz. 1611 has a free channel while 5895 suffers some interference from the BBC's Korea service which comes from Dushanbe-Yangiyul. Why not try listening to us on Medium or Shortwaves? We do verify correct reception reports to [email protected] http://www.short-wave.info/?freq=5895(incidentially, 1611 has also been heard at KONG with a different antenna.) MW Frekvenser og info finnes på stasjonens Facebook/hjemmeside. Endret 5. mars 2018 av tom konto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå