Bernt2 Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 På skip har man ikke nevneverdig lastvariasjon.Det kommer litt ann på hvilket skip. Ferjer som manøvrerer mye på korte strekk er en case, suply båter som ligger nær platformer i grov sjø. Båter i sjøgang har alltid lastvariasjoner. Båter som går med konstant fart i flat sjø har nesten ingen. Disse bruker sjelden penger på slikt. Båter går vel med ballast, dersom variablene i vekt varierer nok, mht lastet/losset. Lenke til kommentar
55GE57GD Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Med tanke på hvor liten andel av forurensingen som kommer fra bileksos, er det en del andre ting de heller bør prioritere. Som f.eks. forurensingen fra skip som ligger til kai inne i storbyene. Eller forurensing fra luftfarten. Det er alltid de andre forurensningene som bør prioriteres. Kretsen rundt Ryanair og NHO Luftart mener utvilsomt at andre ting enn flytrafikken heller bør prioriteres. Med tanke på at bare en mindre del av forurensningene kommer fra cruiseskipene, mener cruiserederiene at det er andre ting som heller bør prioriteres. Og med tanke på at de fleste dødsfall ikke skyldes røyking, mener tobakkselskapene utvilsomt at andre ting enn kampen mot tobakksskadene bør prioriteres. Pål Jensen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå