Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det dumt av meg?

Anbefalte innlegg

Har to kamerater gjennom mange år. Begge har villet mer med meg, men for meg er de bare venner.

Fått meg kjæreste for en stund tilbake. Har fortalt om kameratene han likte det dårlig.

Har møtt spes han ene endel ganger etter det da vi har samme hobby, ikke fortalt typen om det.

Hadde dere kuttet venner pga mannen?

Anonymous poster hash: 28647...906

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forhold til mannen din skal jeg ikke si så mye, det tror jeg du må finne ut av selv.

Men i forhold til "vennene" dine, er dette virkelig gjensidige vennskap basert på gjensidig respekt?

Hvis de ønsker mer har du en maktposisjon over de, og selv om det er mulig å ha vennskap der hvor det er maktforskjeller er det sjeldent at det er sunt.

Det er ikke slik at du bare kan si "da jeg ikke har dårlige intensjoner forårsaker jeg ingen skade", som personen med mer makt i forholdet har du ett ansvar for å sørge for at de andre har ett realistisk bilde av hvordan ting faktisk er.

Kanskje det er denne potensielle utnyttingen kjæresten din reagerer på også?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nope det er sjalusi. Garantert.

Da jeg ikke er tankeleser holder jeg alle muligheter åpne, nå har jeg aldri påstått å forstå sjalusi men hvordan en mann som har fått dama kan være sjalu på to menn som har blitt avvist(håper jeg, som bringer oss tilbake til det faktiske innholdet i mitt forrige innlegg) virker litt merkelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo nettopp det som er sjalusi. Tankegang som strider i mot tillittens logikk. Tviler veldig sterkt på at fyren "synes synd på" de to gutta og ikke liker det fordi han ikke vil at dama si skal "misbruke" dem.

Merkelig er det, men mye mindre merkelig enn annen sjalusi jeg har sett :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nope det er sjalusi. Garantert.

Da jeg ikke er tankeleser holder jeg alle muligheter åpne, nå har jeg aldri påstått å forstå sjalusi men hvordan en mann som har fått dama kan være sjalu på to menn som har blitt avvist(håper jeg, som bringer oss tilbake til det faktiske innholdet i mitt forrige innlegg) virker litt merkelig.

Ikke merkelig overhode. Du liker rett og slett ikke tanken på at noen driver å sikler over din kjære, du liker spesielt ikke tanken på at denne personen har tilgang til din partner, ikke fordi du ikke stoler på partneren, men fordi du ikke stoler på denne andre personen og deres intensjoner. Det at en jente prøver seg aggressivt er nok til å få blodet mitt til å begynne å koke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke merkelig overhode. Du liker rett og slett ikke tanken på at noen driver å sikler over din kjære, du liker spesielt ikke tanken på at denne personen har tilgang til din partner, ikke fordi du ikke stoler på partneren, men fordi du ikke stoler på denne andre personen og deres intensjoner. Det at en jente prøver seg aggressivt er nok til å få blodet mitt til å begynne å koke.

Hvis det er som du sier her virker det litt merkelig med din anbefaling i post #3, hvis sjalusi er så ille må nesten partner til den som er sjalu ta hensyn. Eller mener du det er mulig å kurere sjalusi via dialog?

Lenke til kommentar

Hvis det er som du sier her virker det litt merkelig med din anbefaling i post #3, hvis sjalusi er så ille må nesten partner til den som er sjalu ta hensyn. Eller mener du det er mulig å kurere sjalusi via dialog?

Jeg syns hun ikke burde finne seg i å måtte kvitte seg med venner av det motsatte kjønn da han må utvise en viss grad tillit, men jeg syns ikke at han har noen obligasjoner til å ha tillit til hva disse karene kan finne på å gjøre. 

Det er ikke behagelig å vite at partneren din tilbringer en god del tid med noen som vil ha din partner seksuelt. 

Lenke til kommentar

Tillit er noe som fortjenes, ikke en forventes..

Kanskje du stoler på deg selv, men på hvilke måte har du garanti at de to oppfører seg?  Historien har vist gjentatte ganger at ting skjer, og så lenge du omgis farene, kan de skje.

Jeg mener du har all god hensikt, og det tror jeg du også tror.  Jeg ber deg bare om å ofre en tanke til at alt kan skje, om man så har den beste hensikten.

Gitt dere er en på en fest med et høyt alkohol inntak, og kanskje er du sørpet full.  Og en av de er også godt beruset – hvilken garanti er det for at ting ikke skjer?  (Satt på spissen.)

Oppsummert: livet er foranderlig, ting skjer.  Beste løsning er å ikke utsette seg selv for at ting kan skje – så fremt det ikke er målet da..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du sier det selv i innlegget ditt 

" de vil mer med meg" Selv om de bare er venner i dine øyne så er ikke du alltid det i deres.

Når jeg tar en kjapp gjennomgang gjennom årene så har vell dette vært noe som har skjedd folk rundt meg 6 ganger som jeg kommer på

Jenta har "guttevenner" som er keen på noe mer, men jenta vil ikke  så de forblir i en"friendzone" og håper på en dag at det skal bli "dere to"

Dama får seg en type, men kontakten er der enda med gamle kamerater,  Det som ofte skjer her..er at ja..guttene kan komme overens med typen din, men de ønsker at det skal bli slutt.. Så sjansen for å skape drama eller manipulere deg over til å tenke at.. " wow ? er han med gutta istedet for deg på lørdagskvelden.. du fortjener bedre egentlig "  Slike blir en standard og jenter som da overanalyserer osv så blir det et bristepunkt tilslutt

Jeg kan nærmest garantere deg.. at hadde jeg kunnet lest tankene til kameratene dine så ville de ønsket seg noe mer med deg hele tiden. Det finnes nok av denne mainstream stereotypiske handlingen som skjer med deg akkurat nå.

Eneste jeg kan anbefale er å enten gjøre det så aaaabsolutt klart for kameratene dine at det ikke vil skje noe mellom dere. Hjelp de med å få seg noen andre, eller kutt kontakten.. Du gjør de bare en bjørnetjeneste ved å la de henge i håp hele tiden

jeg har selv vært i dine kamerater sin situasjon, bare i min så kom jeg meg ut selv. Og som mange forutså.. så ble denne damen interessert i meg og ble egentlig en stalker i 1 år

Se på hva du får ut av det..er det oppmerksomheten du liker? eller er det rett å slett bare at dere har lik hobby og ?

Kanskje du passer bedre med en av kameratene dine enn nåværende type..det hadde vært klassisk isåfall

Men uansett..er du sikker på at du ikke vil noe mer med de kan du kutte de ut nå. Når de selv får dame så blir ikke du noe annet enn jenta de håpet på å få bli sammen med. Og ikke tro at fremtidige kjærester er keen på at de skal henge med deg ;)

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er,, men er det snakk om under 20 så sier jeg bare " lev livet "

Kjenner forøvrig en som er i denne situasjonen nå ^^ De har vært "bestevenner" i 12 år, hun skal gifte seg med en rik fyr, han er fortsatt keen og tar hver mulighet han kan til å tilbringe med henne og gjøre rikingen sjalu og håper på at han klikker og bryllupet er over, 

Slik har det vært i 6 år.. Med kjærester på gjennomgang tilogmed

Denne dama forøvrig elsker oppmerksomheten og kommer til å holde han der resten av livet

#golddigger

Anonymous poster hash: b99ab...5f1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi kan fleipe om sex, men aldri noe mer.

Vi kan sette deg i motsatt felt 

Hvordan hadde DU likt om typen din hadde 2 damer som var keen på han, og han tilbrakte tid og hobbyer med dem og tuller om å ha sex ?

Casen går vell også til at.. Hva gjør ikke gutter for å få seg noe, motsetning til jenter? Du ville blitt overrasket over hvor langt noen går for å kunne få et glimt av pupper

• Liker 1
Lenke til kommentar

Husk også at når du spør her :

Så vil jentene si at det går fint med guttevenner

Mens gutta vil si : nei det går ikke fint

Nettopp fordi vi kjenner oss selv og enten har vært i en slik situasjon eller vet at 99% tenker likt i det tilfellet du opplever nå

Jeg lagde en post fra en kamerat av meg sitt standpunkt 1 år tilbake.

Der sa damene at han burde kvitte seg med sine "venninner" fordi det var ikke kult for dama hans

Gutta sa " hvis du ikke er keen så må hun stole på deg / Dump henne "

Vi vil som oftest beskytte våre "egne" og tror det beste om seg selv, 

Men i realiteten ligger det mer bak hva man sier.. Noen trenger oppmerksomheten fra flere og nyter det, men tørr ikke erkjenne det. Eller så rett å slett bare ønsker man det og vil ikke gi slipp

Jeg hadde 3 venninner som alle ville noe mer med meg, Jeg fant ingen av de noe for meg og når jeg fikk meg dame så hadde jeg ikke kontakt med de som jeg hadde før.. Møttes på en fest i ny og ne var null problem, men da var det ihvertfall ikke slik at jeg lot de tro NOE kunne skje dersom det ble slutt mellom meg og min fru

Noe som de forøvrig er lettet og glad for i senere tid. Var ihvertfall det som ga de muligheten til å gi slipp på tanken

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...