Gå til innhold

iHP 120 vs. MD

Anbefalte innlegg

Jeg postet tidligere en post her i dette forumet anngående minidisc spillere, men nå vurderer jeg å kanskje heller gå til anskaffelse av en iHP 120 mp3 spiller istede siden jeg har funnet ut hvor begrensende overføring til/fra en minidisc faktisk er.

Men hvordan er kvaliteten på en iHP 120 når man tar opp analogt, digitalt, og via en mikrofon?

Dette er hovedgrunnen til at jeg har aldri sett på det som aktuelt å gå til anskaffelse av en mp3 spiller, siden de ikke lar meg ta opp med mikron (og delvis analogt og digitalt), men nå som det faktisk finnes en slik mp3 spiller...

Men er kvaliteten like bra som på en MD spiller?

:yes: eller :no:

Jeg har sett på flere anmeldelser på nettet, men ingen av de går inn på nettopp dette, om hvor god kvaliteten er når man tar opp direkte på iHP 120'en med en mikrofon.

All hjelp settes stor pris på! =)

- EivindK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte tidligere en e-mail i dag og spørte om nettopp dette, og fikk dette svaret:

Dear Customer:

Thank you for contacting Support at iRiver America.

Line in recording of the ihp120 is capable of recording at 40kbps-320kbps. Extremely good sound based on a musicians Standards from what I've been told.

Look up more info on the ihp120 at: http://www.iriveramerica.com/products/iHP-120.asp

For further supportive information, please visit our new F.A.Q. section which offers technical details / support for all of our media players at: http://www.iriveramerica.com/support/

Best regards,

--- -----

Customer Service

Technical Support

Men iRivers kundeservice er vel neppe upartiske i saken.

Lenke til kommentar
Jeg postet tidligere en post her i dette forumet anngående minidisc spillere, men nå vurderer jeg å kanskje heller gå til anskaffelse av en iHP 120 mp3 spiller istede siden jeg har funnet ut hvor begrensende overføring til/fra en minidisc faktisk er.

Men hvordan er kvaliteten på en iHP 120 når man tar opp analogt, digitalt, og via en mikrofon?

Dette er hovedgrunnen til at jeg har aldri sett på det som aktuelt å gå til anskaffelse av en mp3 spiller, siden de ikke lar meg ta opp med mikron (og delvis analogt og digitalt), men nå som det faktisk finnes en slik mp3 spiller...

Men er kvaliteten like bra som på en MD spiller?

:yes: eller  :no:

Jeg har sett på flere anmeldelser på nettet, men ingen av de går inn på nettopp dette, om hvor god kvaliteten er når man tar opp direkte på iHP 120'en med en mikrofon.

All hjelp settes stor pris på! =)

- EivindK

Jeg har brukte mange Minidisc opptaker (Sony R900, Sony R909, Sharp DR7, Sharp MT770). Jeg tror at man faktist får bedre qvalitet - og fleksibilitet i tilleg - med IHP-120.

Begge Minidisc og IHP har mic-in (innbyggt mikrofone forsterker). Ingen forskjell der. Men man kunne forkere litt om "specs" av disse forsterkere. Jeg tror det er kansje nesten samme.

Men IHP-120 kan opptak og encode lyd som uncompressed WAV, i tilleg til MP3. Minidisc optakk er lagt pa ATRAC3 kompresjon format. Dette er en stor forskjell; WAV er klart bedre (CD lyd qvalitet). Selv om ATRAC3 SP er kjempe bra, er det uansett en "lossy" dvs. ufullstendig lyd codec.

Også har IHP-120 begge digitalt og analog liner in og ut. Minidisc has ingen digitalt output. Derfor mangler du lit qvaliter, nar man oppladd lyden til en PC eller sånn - fordi man må spille analog lyd til line-in til PC-en. Dette har altid vært de store problet med minidisc - Sony har mye "paranoia" om digitalt musikk kopiering.

Hvis du leser og snakker Englesk, kunne du titter på dette webside/webforum: http://www.minidisct.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=36. MinidiscT er de beste Minidisc forum - og de har mange der som har også provte eller lekte med IHP-120 og IPOD.

Endret av skagenNYC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...