Gå til innhold

Digital penn

andm

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg å skaffe meg et verktøy til å tegne mer presist i grafikkprogrammer, og jeg lurer på om noen har erfaring med slike digitale penner? Hvilke fungerer best? De der underlaget registrerer hva du gjør eller de der pennen registrerer hva du gjør? Kan noen gi meg tips til et bra kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønte nok hva han skulle frem til, jeg jobber endel i photoshop selv og jeg opplever dette utstyret som mer presist enn det gamle utstyret med en god tøymatte og standard mus. Jeg skriver jo også at det er presist også til annet enn spill. Tror nok de fleste skjønte det var det jeg mente.

Lenke til kommentar
Jeg skjønte nok hva han skulle frem til, jeg jobber endel i photoshop selv og jeg opplever dette utstyret som mer presist enn det gamle utstyret med en god tøymatte og standard mus. Jeg skriver jo også at det er presist også til annet enn spill. Tror nok de fleste skjønte det var det jeg mente.

Men det er fortsatt ikke det han spør om. Han vi ha en anbefaling til penn. Dette fordi han mener mus er for lite presis. Hva du mener om mus er da irrelevant

Hva synes folket om volito da?

Lenke til kommentar

www.wacom.com, her lister de opp forhandlere i norge også samt produktene de fører.

Har selv graphire2 og tegneplaten (a5) er alt alt alt for liten (overflaten gjennspeiler skjermen så det er ikke som en vanlig mus) a4 er det du trenger, kanskje noe større. Dette er dyrt så prøv før du kjøper...

Har en A3 digitizer på hylla, kanskje på tide å få kjøpt adapteret jeg mangler? :roll:

Lenke til kommentar
www.wacom.com, her lister de opp forhandlere i norge også samt produktene de fører.

Har selv graphire2 og tegneplaten (a5) er alt alt alt for liten (overflaten gjennspeiler skjermen så det er ikke som en vanlig mus) a4 er det du trenger, kanskje noe større. Dette er dyrt så prøv før du kjøper...

Har en A3 digitizer på hylla, kanskje på tide å få kjøpt adapteret jeg mangler? :roll:

Går det ikke an å justere hvor mye A5-brettet skal dekke? (slik at det f.eks kan være i 1x1 forhold?) Hvis ikke er det jo totalt ubrukelig..

Lenke til kommentar
Hvorfor jeg vil ha penn:

Jeg er mer vant med "pensel" enn mus, og synes å tegne hadde vært mye enklere med f.eks. en elektronisk penn. Den må jo selvfølgelig være presis også. Har noen linker til gode produkter?

Eh, 2 av oss har allerede anbefalt wacom. Kan du ikke selv sjekke reviews og webshops for produktene du SELV ønsker?

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke bruke så altfor mange penger, så jeg lurer på om hvilke forskjeller det er mellom disse to:

Trust Design & Work Tablet 400 og Wacom Volito Drawing board USB

sitnevnte har et godt testresultat på ITavisen.

Eneste vesentlige forskjeller jeg kan se er bevegelsesoppløsningen, som er høyere på Trust sin. Hvilken forskjell utgjør denne? Noen som vet hvilken programmvare som følger med?

Lenke til kommentar

Man kjøper ikke produkter fra Trust og forventer at de skal holde i mer enn 5 måneder. Jeg hadde et tegnebrett fra Trust for to år siden, pennen ble ødelagt etter kun 4 måneders vanlig bruk (3-4 timer pr. dag).

Jeg har idag gått over til et Intuos2, som forøvrig kostet "skjorta" som de sier, men det var verdt hver krone. (A4-oversize er størrelsen jeg bruker.)

Ikke kjøp Trust, da kaster du penger ut vinduet og ned på gata der måsen kommer og spiser dem opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...