Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Burde jeg gjøre det slutt eller skal jeg komme meg over det.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 19år og har vært sammen med typen i 3 år nå. Vi har det egentlig veldig fint sammen og han gleder meg veldig mye i hverdagen. Jeg kjenner virkelig ingen som er så god og omtenksom person som han, men jeg kjenner meg skuffet, sint og veldig lei meg på grunn av noe han gjorde mot ei venninne av han, for 6mnd siden ca.

Denne jenta er ei jente han har hatt et forhold til da de va litt mindre, og jeg har alltid følgt litt ekstra godt med på hun fordi de som regel traff eller snakket med hverandre på sosiale medier når de va ute på byen.

Den ene kvelden de traff hverandre langt utpå natten etter byen, reiste kjæresten min hjem til en venninne av henne der hun sov over. Han sendte masse snapper og tryglet om at hun måtte komme ut, fordi han ville si henne noe. Da hun til slutt kom ut fortalte han at han har forandret seg som person fra da de holdt på og at hun burde angre på at hun valgte en annen foran han. I løpet av denne samtalen, har jeg fått vite at hun jenta har prøvd å gått under skjorten på kjæresten min og prøvd å tatt hånden hans på brystet hennes, men han tok den bort. De har også klemt hverandre lenge og flere ganger, noe hun jenta fortalte da jeg ba henne holde seg vekke fra kjæresten min.

Det jeg ikke klarer å komme over er at han kanskje kan være interresert og tiltrukket til ei annen jente enn meg, noe som gjør meg veldig usikker og lei. Jeg har prøvd å komt meg videre å ikke tenke på dette, men for meg føles det ut som han har vært utro.

Jeg stoler på han enda, men jeg hater han for det han har gjort, og av og til skulle jeg ønske at han bare var fysisk utro med henne den kvelden, slik at jeg hadde en grunn til å gjøre det slutt med han.

Glemte å skrive det, men han løy for meg om hva som egentlig hadde skjedd. Da jeg snakket med jenta fikk jeg vite mer om den kvelden og han fortalte meg da resten av det som skjedde. Ikke vet jeg om han utela noe, men jeg har valgt å stole på han.

Hva tenker dere om denne situasjonen? jeg klare ikke å samle tankene og tørr heller ikke å snakke med noen profosjonelle om dette, i og med at jeg føler det blir for "fillete" og dra til psykolog eller helsetenesten for. Hadde satt pris på om noen tok seg tid til å svare, kjenner allerede at jeg et litt lettet for å ha skrevet dette ned.

Anonymous poster hash: a5ef6...401

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller spurt på kvinneguiden.

Tror ikke det finnes noe fasitsvar på dette. På sikt bør dere jo komme til et sted hvor dere kan snakke ærlig sammen og hvor dere respekterer hverandre. Det er ikke vanskelig å skjønne at du ble såret av det han gjorde og det håper jeg han også innser.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Det er hans ansvar å sørge for at du kan stole på han. Når tvilen er tilstede (og berettiget) betyr det at han ikke har "gjort jobben sin" godt nok. Jeg ville gitt tydelig beskjed om det på en klar måte (dog uten aggressiv holdning). Fortell ham sannheten. Du tviler på ham, og det sliter på deg. Og grunnen til at det gjør det er såklart at du bryr deg om ham. Etterpå ville jeg forventet at han la ned en innsats for å gjøre noe med det. Altså vise deg hvor mye han setter pris på deg og at du kan stole på ham, men vær også forberedt på at han kan gå i forsvar. Det er menneskelig, men etter å ha fått tenkt seg om en stund bør han forstå problemet.

Lenke til kommentar

På den ene siden så har jo han faktisk trukket seg unna. Så han har teknisk sett ikke vær utro sånn sett. Om dere snakker sammen kan det være dere får en løsning på det. 

På den andre siden så har jo han vist at han er veldig slepphendt med det å vise deg at han er til å stole på. Han satte seg selv i en posisjon der han befant seg sammen med "eksen", i beruset tilstand gjerne, i et typisk hooke-scenario. Hvorfor faen skal han det, ikke sant? 

I tillegg, han har tydeligvis noe uferdig business med denne "eksen", enten vil han ha henne, eller så har han et behov for å få henne til å føle at hun har "tapt" han. Noe er der. 

Dere bør uansett snakke om det, få frem følelsene dine. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at dette er trivielt å snakke med psykolog eller fastlege om. Det kan være "små" stein (ikke at dette er noe smått), som velter lasset. Det hovedsaklige er hvor stor effekt det har på ens liv, hvor lang tid det tar før alt går tilbake til det normale.

Jeg tenker at han bearbeider tidligere følelser. Det er jo sterke ting når kjærlighet er involvert. Det er trist at han har lyvd til deg. Men jeg tenker at du bør gi han en sjans til å tilgi og være 100% ærlig.

Det bunner ut i at dette blir en situasjon som gjør både individene og forholdet sterkere, eller at tillitsbruddet blir så stort at man ikke kan leve sammen lenger.

Hvis jeg var i samme situasjon, ville jeg gitt 1 -én- sjans til å forklare og være 100% ærlig. Og det måtte ha vært rene reaksjoner, ingen skuespill. Alle kan snuble og falle når det er sterke følelser involvert, men det er hva man lærer av det og tar med seg videre som spiller en rolle.

Du skriver dere har hatt 3 år sammen, og at han er en hengiven og bra mann. Det ville jo vært synd å kaste resten av livet/forholdet på bålet på grunn av en feil som ikke fikk en sjans til å bli utarbeidet.

Dere kan også se på det som en sjanse til å gå igjennom kjerneverdier og legge litt andre regler for fyll og fest.

Og du er 19 år, dere er unge. Man har ikke fått tid til å bli super-solid når man er så ung.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig slik at all spriten fra russetiden har fordummet ungdommene over tiden ?

Føles som det er vell litt mange 19-20 åringer her inne som sliter med utro gutter og spør håpløst om en random i forum om hva som skal gjøres

Tenk litt selv og ta egne beslutninger. Du vet svaret selv

Du burde det..du er voksen nå

Tidene har jaggu meg forandret seg de siste 10 årene.

Gir deg en av 2 muligheter :

1: Dump han og kom deg videre

2: Bli med han og håp han endrer seg

you know whats best for you ;)

Anonymous poster hash: d8639...c99
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da hun til slutt kom ut fortalte han at han har forandret seg som person fra da de holdt på og at hun burde angre på at hun valgte en annen foran han. I løpet av denne samtalen, har jeg fått vite at hun jenta har prøvd å gått under skjorten på kjæresten min og prøvd å tatt hånden hans på brystet hennes, men han tok den bort. 

Hvem fortalte dette? Han høres litt selvopptatt ut...du bør angre på at du dumpa meg. For alt du vet kan det være han som tok henne på brystet. 

Endret av Krig og fred
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...