Sturle S Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Ja, og allikevel kjøper ikke alle nybilkunder batteribil. Forunderlig!? De kjøper batteri-hybrid med fossilt. Nei, både i Noreg og resten av verda sel batteribilar betre enn ladbare hybridar. 66% av dei ladbare bilane selde i verda i 2017 var batteribilar utan eksosmotor. Men det er fossilt som skal fases ut. Og når Hydrogen-elektrisk er dobbelt så effektivt som en fossil-forbrenning, med samme frihet og bruksmuligheter, så bør vi se at for å med seg alle bilister/transportører så er Hydrogen nødvendig.Nei, det er det slett ikkje. Hydrogen er ein blindveg, og det har bilprodusentane fått med seg. I 2018 kjem det ein einaste ny hydrogenbil på marknaden. Det er Hyundai som erstattar ix35 med ein ny modell. Dei fleste slutta å lansere nye hydrogenmodellar for ca 10 år sidan. Nokre få hang med til ca 2015. I fjor kom det ein ny modell, men den går berre som leasing-bil i California. Elles er hydrogen daudt. Eg har prøvd både bensinbil og dieselbil, og er veldig nøgd med den fridommen elbil har gjeve meg. Eg kjenner meg mykje meir fri med den enn med den gamle stinkedieselen. No kostar det knapt noko å ta ein biltur. Eg vil ikkje vere like fri i ein hydrogenbil, som må tankast støtt og stadig på dedikerte stasjonar og er like dyr i drift som ein dieselbil, Og signalene fra Hydrogenbil-produsentene tilsier at småkjøring fortsatt kan lades hjemme, med de modellene som kommer/er kommet.Men so langt er ingen slik bil lansert, og hydrogenbilprodusentane har slutta å lansere nye modellar. Dei konsentrerer seg om elbilar i staden. Unnataket er som nemnt Hyundai som byter ut ix35 med ein ny modell, og aukar dermed ikkje modelltilfanget. Hyundai Nexo er ikkje ladbar. ( Men altså uten rekkeviddeangst, planlegging og redsel for at el-nettet er sprengt.)Som om irrasjonell angst var eit sakleg argument for noko som helst. Mange har angst for tunnelar òg, sjølv om det rasa stein fleire gonger i året på gamlevegen. 2 Lenke til kommentar
teitur Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 (endret) Kjenner meg igjrn i fremstillingen i artikkelen her. Både utvalg av elektriske biler og lademuligheter må bli bedre før jeg vil satse på det. Kjører nå hybrid, som, tross relativt kort rekkevidde, kan kjøres rent elektrisk til og fra jobb hvis den får ladet. Utfordringen er nettopp det. Det er 12 kommunale ladeplasser over gata, men disse er stort sett fulle. Dessverre er ofte flere av dem attpåtil opptatt av fulladede elbiler. Verste tilfellet var en leaf som sto (nedsnødd) på samme plaas i en uke. Borettslaget har garasjeanlegg med rekkegarasjer der inntaket ikke er i nærheten av dimensjonert selv for lastbalansert lading for alle garasjene som ønsker det. Det er også for lite kapasitet i trafoene i nærheten til at det kan bygges ut uten at disse byttes. Endret 29. januar 2018 av teitur 3 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Borettslaget har garasjeanlegg med rekkegarasjer der inntaket ikke er i nærheten av dimensjonert selv for lastbalansert lading for alle garasjene som ønsker det. Det er også for lite kapasitet i trafoene i nærheten til at det kan bygges ut uten at disse byttes.Akkurat dette bør vere eit veldig enkelt problem å løyse ved å integrere lastbalansert lading med last på trafoen. Når lasta på trafoen er høg, reduserer lastbalansereraren tilgjengeleg ladestraum. Når det er ledig kapasitet, skrur han opp att ladeeffekta. Enkelt og greitt. Om natta er det som regel godt med kapasitet i straumnettet, og det er då dei fleste elbilar ladar. Det er litt pussig at garasja ikkje har nok straum til sjølv lastbalansert lading. Tradisjonelt ha folk brukt kontakten i garasja til motor- og kupevarmar. Ein motorvarmar brukar jo òg ein del effekt. Kva slags inntak er det der, fordelt på kor mange plassar? 1 Lenke til kommentar
teitur Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Akkurat dette bør vere eit veldig enkelt problem å løyse ved å integrere lastbalansert lading med last på trafoen. Når lasta på trafoen er høg, reduserer lastbalansereraren tilgjengeleg ladestraum. Når det er ledig kapasitet, skrur han opp att ladeeffekta. Enkelt og greitt. Om natta er det som regel godt med kapasitet i straumnettet, og det er då dei fleste elbilar ladar. Det er litt pussig at garasja ikkje har nok straum til sjølv lastbalansert lading. Tradisjonelt ha folk brukt kontakten i garasja til motor- og kupevarmar. Ein motorvarmar brukar jo òg ein del effekt. Kva slags inntak er det der, fordelt på kor mange plassar? Em ren motorvarmer trekker vel typisk bare rundt 500W, og en kupévarmer omtrent det samme. Jeg vil tro det er et fåtall som bruker motorvarmer, og enda færre som har kupévarmer i tillegg. Jeg har ikke tallene på kabeldiameter/inntakssikringer osv, men det var den beskjeden vi fikk fra styret etter at de hadde gjort undersøkelser sist det var spørsmål rundt lading. Det er flere garasjeanlegg på totalt rundt 100 plasser, som ble bygget på starten av 80-tallet. Vår garasje er en del av et anlegg på 24 plasser. De forskjellige garasjene går også mot forskjellige trafoer, avhengig av hvor på området de står. Teknisk sett er det sikkert mulig, men kostnaden for å få noe opp å stå er jokeren her. Det skal sies at man er i gang med nye undersøkelser nå. Det er bare to-tre år etter at man avsluttet prøveprosjektet med en ladestasjon tilknyttet ett av garasjeanleggene pga konflikter mellom brukerne og en formening blant den eldre garde (som stort sett er de som stiller mest mannsterke på generalforsamling) om at elbil bare var noe tull for spesielt interesserte, og i alle fall ikke noe man skulle sløse bort fellesmidler på. 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Akkurat dette bør vere eit veldig enkelt problem å løyse ved å integrere lastbalansert lading med last på trafoen. Når lasta på trafoen er høg, reduserer lastbalansereraren tilgjengeleg ladestraum. Når det er ledig kapasitet, skrur han opp att ladeeffekta. Enkelt og greitt. Om natta er det som regel godt med kapasitet i straumnettet, og det er då dei fleste elbilar ladar. Det er litt pussig at garasja ikkje har nok straum til sjølv lastbalansert lading. Tradisjonelt ha folk brukt kontakten i garasja til motor- og kupevarmar. Ein motorvarmar brukar jo òg ein del effekt. Kva slags inntak er det der, fordelt på kor mange plassar? Em ren motorvarmer trekker vel typisk bare rundt 500W, og en kupévarmer omtrent det samme. Jeg vil tro det er et fåtall som bruker motorvarmer, og enda færre som har kupévarmer i tillegg.Det er sikkert nok til at det bør vere nokre kW tilgjengeleg. Eg ladar med ca 2 kW til dagleg, men kan skru ned til 1 kW. Med lastbalansering skulle ein i allefall kunne lade nokre få bilar. Dei ladbare hybridane som mange kjøper har ikkje store batteriet å lade opp heller. Jeg har ikke tallene på kabeldiameter/inntakssikringer osv, men det var den beskjeden vi fikk fra styret etter at de hadde gjort undersøkelser sist det var spørsmål rundt lading.Det er kanskje dei same gamle mennene som sit der, som stiller mannsterkt på generalforsamling? Mange uerfarne har urealistiske forventningar til kor mykje straum ein bil faktisk brukar. Det er flere garasjeanlegg på totalt rundt 100 plasser, som ble bygget på starten av 80-tallet. Vår garasje er en del av et anlegg på 24 plasser. De forskjellige garasjene går også mot forskjellige trafoer, avhengig av hvor på området de står. Teknisk sett er det sikkert mulig, men kostnaden for å få noe opp å stå er jokeren her. Det skal sies at man er i gang med nye undersøkelser nå. Eg veit at SFE har hatt eit prøveprosjekt i Hyen, der dei styrer elbil-lading basert på tilgjengeleg kapasitet i nettet. Teknologien er der med andre ord. Trafoen eller nettselskapet må sende signal til ei styringseining for ladestasjonane om kor mykje straum dei kan ta ut. Det er bare to-tre år etter at man avsluttet prøveprosjektet med en ladestasjon tilknyttet ett av garasjeanleggene pga konflikter mellom brukerne og en formening blant den eldre garde (som stort sett er de som stiller mest mannsterke på generalforsamling) om at elbil bare var noe tull for spesielt interesserte, og i alle fall ikke noe man skulle sløse bort fellesmidler på.Gruppa av spesielt interesserte er i sterk vekst. I desember 2017 var 50% av alle nybilregistrerte bilar ladbare. :-) 1 Lenke til kommentar
teitur Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 (endret) Det er sikkert nok til at det bør vere nokre kW tilgjengeleg. Eg ladar med ca 2 kW til dagleg, men kan skru ned til 1 kW. Med lastbalansering skulle ein i allefall kunne lade nokre få bilar. Dei ladbare hybridane som mange kjøper har ikkje store batteriet å lade opp heller. Utfordringen er vel delvis at man vil tilby alle muligheten for å unngå forskjellsbehandling. Hybriden jeg har nå kan (om jeg husker riktig) lade på så lite som 6A over Schuko, men uten dedikert kurs og riktig jordfeilbryter er det ikke veldig aktuelt. I et av de andre garasjeanleggene har det forøvrig vært store problrmer med sikringer som har gått pga ulovlig ladibg. Det er kanskje dei same gamle mennene som sit der, som stiller mannsterkt på generalforsamling? Mange uerfarne har urealistiske forventningar til kor mykje straum ein bil faktisk brukar. Nei, styreleder er sågar ekstern. Til syvende og sist blir det uansett en utfordring å få et vedtak på generalforsamlingen, gitt demografien i borettslaget. Den er imidlertid i endring. Eg veit at SFE har hatt eit prøveprosjekt i Hyen, der dei styrer elbil-lading basert på tilgjengeleg kapasitet i nettet. Teknologien er der med andre ord. Trafoen eller nettselskapet må sende signal til ei styringseining for ladestasjonane om kor mykje straum dei kan ta ut. Som sagt ser jeg den, men så fort man ikke er garantert en minsteeffekt blir det mindre interessant.Gruppa av spesielt interesserte er i sterk vekst. I desember 2017 var 50% av alle nybilregistrerte bilar ladbare. :-)Ev trenger man ikke være spesielt interessert i ladbar bil lenger. :-)Med forutsigbar bademulighet på plass trenger jeg bare en interessant bil for å bytte til helelektrisk. Pga hytte uten strøm og dårlig vei, vil det si en høy stasjondvogn/SUV med AWD og reell rekkevidde på 300 km, som er mindre (og billigere) enn Tesla modell X. Den hadde rett og slett ikke fått plass i garasjen, eller rettere sagt ikke kommet inn i den. Inntil videre får hybriden gjøre jobben, fortrinnsvis på strøm så langt det er mulig å få ladet den. Endret 29. januar 2018 av teitur Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Ja, og allikevel kjøper ikke alle nybilkunder batteribil. Forunderlig!? De kjøper batteri-hybrid med fossilt. Nei, både i Noreg og resten av verda sel batteribilar betre enn ladbare hybridar. 66% av dei ladbare bilane selde i verda i 2017 var batteribilar utan eksosmotor. Men det er fossilt som skal fases ut. Og når Hydrogen-elektrisk er dobbelt så effektivt som en fossil-forbrenning, med samme frihet og bruksmuligheter, så bør vi se at for å med seg alle bilister/transportører så er Hydrogen nødvendig.Nei, det er det slett ikkje. Hydrogen er ein blindveg, og det har bilprodusentane fått med seg. I 2018 kjem det ein einaste ny hydrogenbil på marknaden. Det er Hyundai som erstattar ix35 med ein ny modell. Dei fleste slutta å lansere nye hydrogenmodellar for ca 10 år sidan. Nokre få hang med til ca 2015. I fjor kom det ein ny modell, men den går berre som leasing-bil i California. Elles er hydrogen daudt. Eg har prøvd både bensinbil og dieselbil, og er veldig nøgd med den fridommen elbil har gjeve meg. Eg kjenner meg mykje meir fri med den enn med den gamle stinkedieselen. No kostar det knapt noko å ta ein biltur. Eg vil ikkje vere like fri i ein hydrogenbil, som må tankast støtt og stadig på dedikerte stasjonar og er like dyr i drift som ein dieselbil, Og signalene fra Hydrogenbil-produsentene tilsier at småkjøring fortsatt kan lades hjemme, med de modellene som kommer/er kommet.Men so langt er ingen slik bil lansert, og hydrogenbilprodusentane har slutta å lansere nye modellar. Dei konsentrerer seg om elbilar i staden. Unnataket er som nemnt Hyundai som byter ut ix35 med ein ny modell, og aukar dermed ikkje modelltilfanget. Hyundai Nexo er ikkje ladbar. ( Men altså uten rekkeviddeangst, planlegging og redsel for at el-nettet er sprengt.)Som om irrasjonell angst var eit sakleg argument for noko som helst. Mange har angst for tunnelar òg, sjølv om det rasa stein fleire gonger i året på gamlevegen. Tull. Det finnes ingen begrensinger ved bruk av batteri-elektrisk sier sturle S. Han opplever full frihet med ladinger og rekkeviddebegrensninger. - Så får alle andre gjøre det samme! Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 (endret) Ja, og allikevel kjøper ikke alle nybilkunder batteribil. Forunderlig!? De kjøper batteri-hybrid med fossilt. Nei, både i Noreg og resten av verda sel batteribilar betre enn ladbare hybridar. 66% av dei ladbare bilane selde i verda i 2017 var batteribilar utan eksosmotor. Men det er fossilt som skal fases ut. Og når Hydrogen-elektrisk er dobbelt så effektivt som en fossil-forbrenning, med samme frihet og bruksmuligheter, så bør vi se at for å med seg alle bilister/transportører så er Hydrogen nødvendig.Nei, det er det slett ikkje. Hydrogen er ein blindveg, og det har bilprodusentane fått med seg. I 2018 kjem det ein einaste ny hydrogenbil på marknaden. Det er Hyundai som erstattar ix35 med ein ny modell. Dei fleste slutta å lansere nye hydrogenmodellar for ca 10 år sidan. Nokre få hang med til ca 2015. I fjor kom det ein ny modell, men den går berre som leasing-bil i California. Elles er hydrogen daudt. Eg har prøvd både bensinbil og dieselbil, og er veldig nøgd med den fridommen elbil har gjeve meg. Eg kjenner meg mykje meir fri med den enn med den gamle stinkedieselen. No kostar det knapt noko å ta ein biltur. Eg vil ikkje vere like fri i ein hydrogenbil, som må tankast støtt og stadig på dedikerte stasjonar og er like dyr i drift som ein dieselbil, Sturle, da. Det er når man beviselig lyver/må lyve at motdebatanter vet at man er på gyngende grunn. Hold deg til fakta, for din egen del også. Så lærer du mer. Stinkediesel kommer du unna med Hydrogen-elektrisk. - Som er dobbelt så effektivt som bensin/diesel, og vil koste betydelig mindre enn besin/diesel når dette kommer i gang. Selvfølgelig må man ha ladestasjoner, fyllestasjoner og bensinstasjoner for å kunne benytte egnet transportmiddel. Selv batteri-elektrisk blir litt underlig å bruke når /hvis fellesskapet ( som ønsker lavere lokal forurensning) ikke bygger ut ladestasjoner. Endret 29. januar 2018 av Fri diskusjon og kunnskap 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 (endret) Utfordringen er vel delvis at man vil tilby alle muligheten for å unngå forskjellsbehandling. Hybriden jeg har nå kan (om jeg husker riktig) lade på så lite som 6A over Schuko, men uten dedikert kurs og riktig jordfeilbryter er det ikke veldig aktuelt. I et av de andre garasjeanleggene har det forøvrig vært store problrmer med sikringer som har gått pga ulovlig ladibg. Får man ladet 8 timer hver dag og har 6A tilgjengelig, så rekker det til ca 18.000 km/år. Altså for 24 garasjer så kan man tilby adekvat lading til alle med en 400V 48A trefase-kurs og lastdeling. Det er altså ikke så mye som kreves, utover aksept ved generalforsamlingen. Innen få år vil man nok ikke trenge aksept i generalforsamlingen heller; fra nyttår ble det ulovlig å nekte lading av elbil i sameier, og det er forventet at dette også vil gjelde borettslag om relativt kort tid. De må bare få oppdatert lovverket. Endret 29. januar 2018 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
teitur Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 (endret) Får man ladet 8 timer hver dag og har 6A tilgjengelig, så rekker det til ca 18.000 km/år. Altså for 24 garasjer så kan man tilby adekvat lading til alle med en 400V 48A trefase-kurs og lastdeling. Det er altså ikke så mye som kreves, utover aksept ved generalforsamlingen. Innen få år vil man nok ikke trenge aksept i generalforsamlingen heller; fra nyttår ble det ulovlig å nekte lading av elbil i sameier, og det er forventet at dette også vil gjelde borettslag om relativt kort tid. De må bare få oppdatert lovverket. Nei, altså, tent teknisk er det selvsagt ikke noe problrm bate man kaster nok penger på det. Når vi snakker om et boligfelt bygget ut på til og 80-tall, med konsekvent billigste løsninger valgt for infrastruktur, blir de praktiske utfordringene større. Det er Hafslund som sier at rafoene deres må oppgraderes (sannsynligvis er forbruket fra andre forbrukere som induksjonstopper og alle mulige andre ting som er blitt vanlige på 40 år et større bidrag til det enn akkurat lading av biler). Inntakssikringene i boenheten her er for øvrig på 35A. Det er vel delvis på grunn av de forventede endringene i lovverket at man har satt i gang nye undersøkelser, så får vi se hva de finner ut. Edit: Per nå ville jeg jeg ideelt sett hatt en ladestasjon på 16A med type2 kontakt. Da kunne jeg kjørt forvaring uten å tappe batteriet på hybriden. Endret 29. januar 2018 av teitur 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 (endret) Ja, og allikevel kjøper ikke alle nybilkunder batteribil. Forunderlig!? De kjøper batteri-hybrid med fossilt. Nei, både i Noreg og resten av verda sel batteribilar betre enn ladbare hybridar. 66% av dei ladbare bilane selde i verda i 2017 var batteribilar utan eksosmotor. Men det er fossilt som skal fases ut. Og når Hydrogen-elektrisk er dobbelt så effektivt som en fossil-forbrenning, med samme frihet og bruksmuligheter, så bør vi se at for å med seg alle bilister/transportører så er Hydrogen nødvendig.Nei, det er det slett ikkje. Hydrogen er ein blindveg, og det har bilprodusentane fått med seg. I 2018 kjem det ein einaste ny hydrogenbil på marknaden. Det er Hyundai som erstattar ix35 med ein ny modell. Dei fleste slutta å lansere nye hydrogenmodellar for ca 10 år sidan. Nokre få hang med til ca 2015. I fjor kom det ein ny modell, men den går berre som leasing-bil i California. Elles er hydrogen daudt. Eg har prøvd både bensinbil og dieselbil, og er veldig nøgd med den fridommen elbil har gjeve meg. Eg kjenner meg mykje meir fri med den enn med den gamle stinkedieselen. No kostar det knapt noko å ta ein biltur. Eg vil ikkje vere like fri i ein hydrogenbil, som må tankast støtt og stadig på dedikerte stasjonar og er like dyr i drift som ein dieselbil, Sturle, da. Det er når man beviselig lyver/må lyve at motdebatanter vet at man er på gyngende grunn. Hold deg til fakta, for din egen del også. Så lærer du mer. Å påstå at eg lyg, utan å fortelle kva eg skulle lyge om, er ein latterleg hersketeknikk dei fleste er avlært med i barnehagen. Stinkediesel kommer du unna med Hydrogen-elektrisk. - Som er dobbelt så effektivt som bensin/diesel, og vil koste betydelig mindre enn besin/diesel når dette kommer i gang.Nei, det er ikkje dobbelt so effektvt. Det er løgn. Då reknar du berre med konverteringa frå hydrogen til straum. Du hoppar over konverteringa frå olje til hydrogen. Selvfølgelig må man ha ladestasjoner, fyllestasjoner og bensinstasjoner for å kunne benytte egnet transportmiddel. Selv batteri-elektrisk blir litt underlig å bruke når /hvis fellesskapet ( som ønsker lavere lokal forurensning) ikke bygger ut ladestasjoner. Dei fleste har allereie ein ladestasjon heime i form at ein kontakt som kan brukast, og vi har eit godt utbygd nett av hurtigladestasjonar som stadig vert betre. Ikkje berre i Noreg, men i det meste av Europa. Sjølv i land som ikkje har ein einaste hydrogenstasjon, fordi hydrogen er latterleg. Dei fleste ynskjer seg òg lågare global forureining, og der vinn vi ingenting med hydrogen. Hydrogenfabrikken til Yara er vel det fjerde eller femte største utsleppspunktet for CO2 i Noreg. 4.- og 5.-plassen byter om år for år. Faktum er at ingen bilprodusentar satsar på hydrogen, fordi salstala for hydrogenbilar går nedover og salstala for batteribilar aukar med 60% i året. I 2018 går det fleire hydrogenbilar ut av produksjon enn det kjem nye inn i produksjon. Endret 29. januar 2018 av Sturle S Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Ja, og allikevel kjøper ikke alle nybilkunder batteribil. Forunderlig!? De kjøper batteri-hybrid med fossilt. Nei, både i Noreg og resten av verda sel batteribilar betre enn ladbare hybridar. 66% av dei ladbare bilane selde i verda i 2017 var batteribilar utan eksosmotor. Men det er fossilt som skal fases ut. Og når Hydrogen-elektrisk er dobbelt så effektivt som en fossil-forbrenning, med samme frihet og bruksmuligheter, så bør vi se at for å med seg alle bilister/transportører så er Hydrogen nødvendig.Nei, det er det slett ikkje. Hydrogen er ein blindveg, og det har bilprodusentane fått med seg. I 2018 kjem det ein einaste ny hydrogenbil på marknaden. Det er Hyundai som erstattar ix35 med ein ny modell. Dei fleste slutta å lansere nye hydrogenmodellar for ca 10 år sidan. Nokre få hang med til ca 2015. I fjor kom det ein ny modell, men den går berre som leasing-bil i California. Elles er hydrogen daudt. Eg har prøvd både bensinbil og dieselbil, og er veldig nøgd med den fridommen elbil har gjeve meg. Eg kjenner meg mykje meir fri med den enn med den gamle stinkedieselen. No kostar det knapt noko å ta ein biltur. Eg vil ikkje vere like fri i ein hydrogenbil, som må tankast støtt og stadig på dedikerte stasjonar og er like dyr i drift som ein dieselbil, Sturle, da. Det er når man beviselig lyver/må lyve at motdebatanter vet at man er på gyngende grunn. Hold deg til fakta, for din egen del også. Så lærer du mer. Å påstå at eg lyg, utan å fortelle kva eg skulle lyge om, er ein latterleg hersketeknikk dei fleste er avlært med i barnehagen. Stinkediesel kommer du unna med Hydrogen-elektrisk. - Som er dobbelt så effektivt som bensin/diesel, og vil koste betydelig mindre enn besin/diesel når dette kommer i gang.Nei, det er ikkje dobbelt so effektvt. Det er løgn. Då reknar du berre med konverteringa frå hydrogen til straum. Du hoppar over konverteringa frå olje til hydrogen. Selvfølgelig må man ha ladestasjoner, fyllestasjoner og bensinstasjoner for å kunne benytte egnet transportmiddel. Selv batteri-elektrisk blir litt underlig å bruke når /hvis fellesskapet ( som ønsker lavere lokal forurensning) ikke bygger ut ladestasjoner. Dei fleste har allereie ein ladestasjon heime i form at ein kontakt som kan brukast, og vi har eit godt utbygd nett av hurtigladestasjonar som stadig vert betre. Ikkje berre i Noreg, men i det meste av Europa. Sjølv i land som ikkje har ein einaste hydrogenstasjon, fordi hydrogen er latterleg. Dei fleste ynskjer seg òg lågare global forureining, og der vinn vi ingenting med hydrogen. Hydrogenfabrikken til Yara er vel det fjerde eller femte største utsleppspunktet for CO2 i Noreg. 4.- og 5.-plassen byter om år for år. Faktum er at ingen bilprodusentar satsar på hydrogen, fordi salstala for hydrogenbilar går nedover og salstala for batteribilar aukar med 60% i året. I 2018 går det fleire hydrogenbilar ut av produksjon enn det kjem nye inn i produksjon. Beklager. Siden det virker som om du er interessert i elektrisk transport/forurensningsproblematikk, trodde jeg at du hadde fått med deg at mange bilprodusenter, blandt annet Japan og Sør-Korea og deres store bilprodusenter satset stort på Hydrogen-elektrisk. ( med mange flere).Bilprodusenter er avhengig av kundegrunnlag før de tør slippe produksjonen for fullt. Slikt er jo høna/egget-problematikk. Og alle bilprodusenter forsker nå på hybridbiler. De fleste også på brenselceller/hybrid med Hydrogen i stedet for fossilt. Men så skrev jeg jo også at du må oppgradere kunnskapen din utover det du allerede vet. Jeg gjentar dette. At folk har ladestasjon for langtidslading heime, hadde betydd lite for effektiv bruk av bilen hvis det ikke var bygd ut ladestasjoner ute. Så får vi også bygge ut fyllestasjoner for alle. Hvis vi vil ha forurensningsfri transport, og trenger dette til både langtransport, varetransport, - og før nettkapasiteten er utbygd. Det blir jo spennende og se: Når Hydrogen og ladestasjoner er ferdig utbygd og bilprodusenter tør å satse; tror du folk vil kjøre/kjøpe batteri/fossil-hybrid eller batteri/Hydrogen-hybrid? Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 At folk har ladestasjon for langtidslading heime, hadde betydd lite for effektiv bruk av bilen hvis det ikke var bygd ut ladestasjoner ute. Så får vi også bygge ut fyllestasjoner for alle. Hvis vi vil ha forurensningsfri transport, og trenger dette til både langtransport, varetransport, - og før nettkapasiteten er utbygd. Det blir jo spennende og se: Når Hydrogen og ladestasjoner er ferdig utbygd og bilprodusenter tør å satse; tror du folk vil kjøre/kjøpe batteri/fossil-hybrid eller batteri/Hydrogen-hybrid? I en overgangsfase vil vi nok se at folk velger batteri/fossil-hybrid og kanskje til og med batteri/hydrogen-hybrid, men det tar neppe mange år før ingen velger disse og elbilen er enerådende. Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 (endret) At folk har ladestasjon for langtidslading heime, hadde betydd lite for effektiv bruk av bilen hvis det ikke var bygd ut ladestasjoner ute. Så får vi også bygge ut fyllestasjoner for alle. Hvis vi vil ha forurensningsfri transport, og trenger dette til både langtransport, varetransport, - og før nettkapasiteten er utbygd. Det blir jo spennende og se: Når Hydrogen og ladestasjoner er ferdig utbygd og bilprodusenter tør å satse; tror du folk vil kjøre/kjøpe batteri/fossil-hybrid eller batteri/Hydrogen-hybrid? I en overgangsfase vil vi nok se at folk velger batteri/fossil-hybrid og kanskje til og med batteri/hydrogen-hybrid, men det tar neppe mange år før ingen velger disse og elbilen er enerådende. Ja, det blir spenndede å se. Om 5 (?) år synger nok forbrenningsmotorene på siste verset. Uansett krumspring og utslippsvindel. Hydrogen vil ha mange bruksområder, så den utviklingen går uansett. Enten det er for å blande med fossilgass for den bruken, eller for å lagre større mengder varierende fornybar energi. Om batteriene blir betydelig mer effektive i forhold til vekt og materialer, og med kortere ladetid, - og nettet kan takle dette, - ....... ....da holder det nok med batteri-elektrisk transport, ihvertfall for person-transport. Vinnerne er uansett oss alle, som får mindre lokal forurensning. Endret 29. januar 2018 av Fri diskusjon og kunnskap Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 (endret) Det er sikkert nok til at det bør vere nokre kW tilgjengeleg. Eg ladar med ca 2 kW til dagleg, men kan skru ned til 1 kW. Med lastbalansering skulle ein i allefall kunne lade nokre få bilar. Dei ladbare hybridane som mange kjøper har ikkje store batteriet å lade opp heller. Ladbare hybrider kommer ikke til å redusere ladebehovet så enormt. BEV har større batterier men bruker mindre av det pr. tur i snitt. Med ca 15km gjennomsnittlig reiselengde og 2 reiser mellom hver lading (frem og tilbake) Kan vi anslå at i snitt forbrukes ca 6kWh av bilens batteri mellom hver lading som er sånn ca hva mange ladeybrider har. I.e. ladehybriden lades fra tom mens batteribilen lades fra kanskje 70-80% av full i snitt. Utfordringen er vel delvis at man vil tilby alle muligheten for å unngå forskjellsbehandling. Hybriden jeg har nå kan (om jeg husker riktig) lade på så lite som 6A over Schuko, men uten dedikert kurs og riktig jordfeilbryter er det ikke veldig aktuelt. I et av de andre garasjeanleggene har det forøvrig vært store problrmer med sikringer som har gått pga ulovlig ladibg. Det med lading på schukokontakt er et særtilfeflle. Skal man ha lastbalansering kan man ikke basere seg på det. Bilen kan nok lade på mindre enn 6A på en CCS kontakt, og viktigere, den kan kople inn og ut ladingen automatisk ettersom CCS laderen ber den om det slik at anlegget kan fordele effekt, ikke bare med å skru ned strømmen men også å skru ned tiden som det lades på. Med regnestykket ovenfor har man et gjennomsnittlig ladebehov pr. døgn på 600kWh for 100 plasser. D.v.s 25kW (Antar at det er alltid nok biler i garasjen til at det lades). Med et 40A (trefase) inntak har du tilstrekkelig effekt til fordeling, og litt margin (Et intelligent anlegg bør ha noe å gå på slik at brukere kan betale for prioritet, når man en gang i blant må lade mye og relativt raskt, uten at dette rammer andre) Dette er en gjennomsnittsbetraktning, men jo større garasje jo mindre daglige avvik vil man ha fra et snitt, og mindre ekstraeffekt trengs. Endret 29. januar 2018 av sverreb Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 (endret) Dei fleste har allereie ein ladestasjon heime i form at ein kontakt som kan brukast, og vi har eit godt utbygd nett av hurtigladestasjonar som stadig vert betre. Ikkje berre i Noreg, men i det meste av Europa. Sjølv i land som ikkje har ein einaste hydrogenstasjon, fordi hydrogen er latterleg. Dei fleste ynskjer seg òg lågare global forureining, og der vinn vi ingenting med hydrogen. Hydrogenfabrikken til Yara er vel det fjerde eller femte største utsleppspunktet for CO2 i Noreg. 4.- og 5.-plassen byter om år for år. Faktum er at ingen bilprodusentar satsar på hydrogen, fordi salstala for hydrogenbilar går nedover og salstala for batteribilar aukar med 60% i året. I 2018 går det fleire hydrogenbilar ut av produksjon enn det kjem nye inn i produksjon. Beklager. Siden det virker som om du er interessert i elektrisk transport/forurensningsproblematikk, trodde jeg at du hadde fått med deg at mange bilprodusenter, blandt annet Japan og Sør-Korea og deres store bilprodusenter satset stort på Hydrogen-elektrisk. Det er tull. Dei har sagt det i 30 år, men dei gjer det ikkje. Dersom du er interessert sjølv, bør du oppdatere deg litt. Toyota er blant dei siste som satsa på hydrogenbilar før. Dei har skifta fokus til batteri. Toyota har forplikta seg til å levere noko hydrogengreier til OL i Tokyo, og det vert nok det siste vi ser av hydrogen frå den kanten. Toyota har ikkje planlagt nokon nye hydrogen-modellar etter Mirai. ( med mange flere).Bilprodusenter er avhengig av kundegrunnlag før de tør slippe produksjonen for fullt.Ergo innstiller dei produksjonen og sluttar å lansere nye modellar. Dei sel stadig færre hydrogenbilar. Kundane vil heller ha batteribilar, som er reinare og billigare i drift. Slikt er jo høna/egget-problematikk. Og alle bilprodusenter forsker nå på hybridbiler. De fleste også på brenselceller/hybrid med Hydrogen i stedet for fossilt.Dokumenter gjerne dette. Eg trur deg ikkje. Det har vorte produsert ein einaste slik bil, og han er ikkje seld til nokon. Det går nokre få eksemplar på leasing-kontrakter i California. Men så skrev jeg jo også at du må oppgradere kunnskapen din utover det du allerede vet. Jeg gjentar dette.Du må ikkje forveksle kunnskap og dumskap. Det er du sjølv som heng mange år etter utviklinga. Hydrogen er daudt som drivstoff for bilar. Hesten er dau. Det nyttar ikkje å piske. Sjølv i Danmark, som har haugevis av hydrogenstasjonar og fullt avgiftsfritak for hydrogenbilar, og høge avgifter på batteribilar og høg pris på straum, sel batteribilar mykje betre. Marknaden for hydrogenbilar finst ikkje der heller. At folk har ladestasjon for langtidslading heime, hadde betydd lite for effektiv bruk av bilen hvis det ikke var bygd ut ladestasjoner ute.Men det er bygd plenty ladestasjonar ute. Vi køyrde på ferie gjennom ti land i sommar. Med elbil. Problemfritt. Så får vi også bygge ut fyllestasjoner for alle. Hvis vi vil ha forurensningsfri transport, og trenger dette til både langtransport, varetransport, - og før nettkapasiteten er utbygd.Det ville vere sinnsvak sløsing å byggje tankestasjonar for alle, når praktisk talt alle seier at dette ikkje er noko dei vil ha. Les artikkelen. Overskrifta er nok. "Mange venter på den éne, konkurransedyktige bilen som dekker familiebehovet". Kor mange hydrogenbilar er på den norske marknaden? Tre? Ein av dei har plass til ei barnevogn. Ingen med hengarfeste. Ingen bilprodusentar har sagt at dei har planar om ein slik heller. Hydrogenbilar som folk vil ha fist ikkje, og dei kjem ikkje til å finnast. Det er ingen grunn til det. Batteri er overlegent på alle måtar. Har du hydrogenbil? Kvifor ikkje? Eg har elbil. Med den er eg fri. Nettkapasiteten er utbygd. Nettkapasitet vert brukt som skremselspropaganda mot heimelading, men i fylgje NVE er ikkje det noko problem heller. For utbygging av hurtigladarar har nettkapasitet aldri vore eit problem. Ein og annan trafo som må oppgraderast, men det problemet vert mykje større ved utbygging av hydrogenstasjonar. Det blir jo spennende og se: Når Hydrogen og ladestasjoner er ferdig utbygd og bilprodusenter tør å satse; tror du folk vil kjøre/kjøpe batteri/fossil-hybrid eller batteri/Hydrogen-hybrid?Nei, det er ikkje spanande i det heile. Innan 2025 kjem alle til å kjøpe batteribilar. Hydrogenbilar finn du berre på bruktmarknaden. Talet på hydrogenstasjonar i Noreg nådde toppen i 2007, sovidt eg hugsar. Endret 29. januar 2018 av Sturle S Lenke til kommentar
teitur Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Ladbare hybrider kommer ikke til å redusere ladebehovet så enormt. BEV har større batterier men bruker mindre av det pr. tur i snitt. Med ca 15km gjennomsnittlig reiselengde og 2 reiser mellom hver lading (frem og tilbake) Kan vi anslå at i snitt forbrukes ca 6kWh av bilens batteri mellom hver lading som er sånn ca hva mange ladeybrider har. I.e. ladehybriden lades fra tom mens batteribilen lades fra kanskje 70-80% av full i snitt. Det er sånn omtrent det vi ser med hybriden nå. Den klarer reelt sett tre mil, give or take. Det er omtrent tilstrekkelig for hverdagskjøringen.Det med lading på schukokontakt er et særtilfeflle. Skal man ha lastbalansering kan man ikke basere seg på det. Bilen kan nok lade på mindre enn 6A på en CCS kontakt, og viktigere, den kan kople inn og ut ladingen automatisk ettersom CCS laderen ber den om det slik at anlegget kan fordele effekt, ikke bare med å skru ned strømmen men også å skru ned tiden som det lades på.Det var egentlig mest ment å illustrere at den ikke trenger trekke mer effekt enn en bil med motor og kupevarmer, så hvis jeg ikke hadde vært bevisst problematikken med at det ikke er tillatt med (fast) lading uten dedikert kurs og riktig jordfeilvern, hadde det vært fristende å bare plugge inn. Med regnestykket ovenfor har man et gjennomsnittlig ladebehov pr. døgn på 600kWh for 100 plasser. D.v.s 25kW (Antar at det er alltid nok biler i garasjen til at det lades). Med et 40A (trefase) inntak har du tilstrekkelig effekt til fordeling, og litt margin (Et intelligent anlegg bør ha noe å gå på slik at brukere kan betale for prioritet, når man en gang i blant må lade mye og relativt raskt, uten at dette rammer andre) Dette er en gjennomsnittsbetraktning, men jo større garasje jo mindre daglige avvik vil man ha fra et snitt, og mindre ekstraeffekt trengs. Det er vel mer realistisk at det meste av lasten må fordeles over kveld og natt, da de fleste er ute med bilen på dagtid? Da må det i tilfelle dimensjoneres for mer effekt. 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 (endret) Dei fleste har allereie ein ladestasjon heime Det blir jo spennende og se: Når Hydrogen og ladestasjoner er ferdig utbygd og bilprodusenter tør å satse; tror du folk vil kjøre/kjøpe batteri/fossil-hybrid eller batteri/Hydrogen-hybrid?Nei, det er ikkje spanande i det heile. Innan 2025 kjem alle til å kjøpe batteribilar. Hydrogenbilar finn du berre på bruktmarknaden. Talet på hydrogenstasjonar i Noreg nådde toppen i 2007, sovidt eg hugsar. Ja, og tallet på bensinstasjoner nådde toppen i 1920. Men vi får se. Markedet bestemmer heldigvis . Ikke Vitnenes leder. Med Hydrogen-elektrisk har vi et transportmiddel som alle kan bruke, til både varetransport/langkjøring og persontransport. Uansett nettbegrensning, uten bo/lade-fasiliteter,eller 20-30% flere biler. Med nullutslipp, og med en lavere pris pr km. enn bensin/diesel,men med samme frihet, Batteri-elektrisk kan noen bruke, til noe. Endret 29. januar 2018 av Fri diskusjon og kunnskap Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Men vi får se. Markedet bestemmer heldigvis . Ikke Vitnenes leder.Ja, det er akkurat derfor hydrogen ikke vil bli noe av i veitransporten. Det er for dyrt og dårlig. Med Hydrogen-elektrisk har vi et transportmiddel som alle kan bruke, til både varetransport/langkjøring og persontransport. Uansett nettbegrensning, uten bo/lade-fasiliteter,eller 20-30% flere biler. Med nullutslipp, og med en lavere pris pr km. enn bensin/diesel,men med samme frihet,Jeg kan ikke bruke hydrogen i dag, i hvert fall. Det er alt for langt til nærmeste hydrogenfyllestasjon, og jeg har behov for å kunne kjøre langt. For ikke å snakke om AWD og hengerfeste. Jeg har også soverommet over garasjen, så det er uaktuelt å parkere en hydrogenbil der. Batteri-elektrisk kan noen bruke, til noe.Elbil kan de aller fleste bruke til alt. 1 Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 i fleste har allereie ein ladestasjon heime i form at ein kontakt som kan brukast, Det er vel egentlig feil, da eksisterende kontakter ikke er lov å ta i bruk til lading av elbil. Allikevel har du rett, for de fleste bruker kontaktene de har uansett. Strøm er strøm, og ost er ost. PS. Fytti langflate hvor j*vlige innleggene deres ser ut, med siteringer i flerfoldige nivåer. Kan dere ikke bedre eller? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå