Gå til innhold

Bredbåndsabonnement, leverandør viser til omfattende vilkår

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært kunde hos en av landets ledende internett-tilbydere i en årrekke ville jeg nå bytte leverandør.
Hadde bindingstid til 31.12.17 og sa opp abonnementet 06.desember. 14 desember fikk jeg epost som bekreftet at abonnementet var oppsagt.
Men så, 04.januar.18, fikk jeg faktura for januar-måned.

Kontaktet kundeservice:

Er fakturert for januar selv om bindingstiden utgikk 31.12.17. Det var ukjent for meg at man må betale for måneden etter oppsigelse, har ikke akseptert noe avtale som inneholder en slik klausul.

De svarte:

I våre vilkår står det at du har en mnd oppsigelsestid, noe som ikke har noen sammenheng med bindingstiden din og gjøre.
Du har ved flere anledninger mottatt mail fra oss der vi henviser til våre priser og vilkår, så dette er kundes ansvar og holde seg oppdatert på.

Eneste epost jeg finner hvor "vilkår" er nevnt var i august ifjor, dette ifm at de endret prisene.
Teksten i eposten var:

Vi gjør oppmerksom på at denne prisendringen innebærer at du kan avslutte eller endre abonnementet vederlagsfritt. Du finner mer informasjon om priser og vilkår på våre nettsider.

Kan umulig være mange som har lest disse vilkårene, består at 2 sider, tettskrevne med 8px font, med 4490 ord....

Har kunder plikt til å holde seg oppdatert på vilkår? Spesielt når de er så omfattende?

Anonymous poster hash: 93fe1...42f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke dette helt standard for stort sett alt da?

Ellers er jo vilkårene noe du godtar, om du leser de eller ikke er jo opp til deg. Man kan nok komme unna om de er urimelige, om man f.eks har 5 års oppsigelsestid, men 1 måned er jo absolutt hva man kan forvente.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er helt normalt at oppsigelsestid begynner å løpe fra den første i neste måned. Skal man ha kortest mulig oppsigelsestid så sier man opp den siste, eller så nærme som mulig, dagen i måneden, slik at man begynner på oppsigelsestiden dagen etter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Kan du ikke bare bytte til ny leverandør fom 1 februar da? Om du allerede har bestilt, så informer den nye leverandøren om dette, burde gå greit.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...