Gå til innhold

Hi-Fi Klubben boikottes på grunn av for lave utsal

loggon

Anbefalte innlegg

klippet fra:

http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=109

I vår nye julekatalog og på internett har vi den siste tiden tilbudt våre kunder å kjøpe en Thomson 27" LCD skjerm til kr. 18.998 – som er markedets laveste pris. Det synes Thomsons skandinaviske importører rett og slett var for billig, og de forlangte at vi skulle heve den. Dette nekter vi selvfølgelig å gjøre av to enkle grunner:

vi hadde allerede har sendt ut en brosjyre med priser, og fordi det er helt imot vår dagsprisstrategi – som vi har opprettet for å tilby markedets rimeligste flatskjerm-TV'er!

Som en konsekvens av at vi ikke er villige å sette opp vår dagspris på Thomson LCD-TV nekter nå importøren å selge oss deres produkter. I praksis betyr dette at vi på grunn av forbudet ikke kan levere de Thomson produktene vi har annonsert i vår julekatalog og på internett.

RESULTAT: Boikott Thomson!! :devil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dette faktisk er tilfellet så er det latterlig av Thompson. Nå har vi bare hørt den ene siden her, så vi vet jo ikke sikkert hvordan det ligger an. Jeg skjønner egentlig ikke tankegangen bak noe slikt for Thompson sin del heller. De ville jo ha tjent mer penger på at HiFi-klubben solgte flere av produktene deres enn hvis de ikke hadde solgt noen i det hele tatt, slik som tilfellet blir nå. Forstå det den som kan! :wow:

Lenke til kommentar

Poenget til Thomson er vel gjerne at de ikke vil bli sett på som et billigmerke. En annen grunn kan være at de ønsker at alle butikkene skal tjene penger på å selge produktet samt at en priskrig kan føre til høyere priser sett over lengre tid (eventuelt tap må tas tilbake, andre butikker blir pressa til å sluttte å selge Thomson som igjen fører til høyere priser og mindre salg).

Obs, det der er bare forslag til grunner for hvorfor Thomson gjør som de gjør. Asetek gjorde jo forøvrig akkurat det samme med Microplex.

edit : tull

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar

En selgers første prinsipp: Du selger alltid en vare til det en kunde er villig til å betale. Ikke hvor lite du kan selge den for.

En av grunnene til at Thompson kan jo være at de ikke vil selge så alt for billig for å ikke fremstå som noe jalla-billig. Folk betaler jo gjerne litt ekstra for et kjent merke eller navn. Samsung vs. sonny i syden for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Vel, Thompson ligger ikke i min innkjøpslite. Uansett produkt.

De betraktes allerede som jalla, så en pris kampanje fra en 3. aktør som gir dem mye bedre reklame en hvilken som helst pris strategi.

Blir som Skoda. Ble først annonsert dritt billig. Fikk markedsandeler og tyngde bak merke = økte priser. Bilen er jo den samme.

Ulogisk trekk. Jeg kjøper heller en "kjent" vare til samme pris, enn å prøve et jeg anser som litt halveis. Akkurat som jeg velger 3COM Wi-Fi produkter isteden for Jensen, uansett pris.

edit: de har så lite merkenavn at alle skriver forskjellig, Thomson & Thompson. Jeg måtte rette selv.

Endret av JoKr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...