AnonymDiskusjon Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Vi er et par fra Oslo på 28 år som skal søke om boliglån fra husbanken. Kort begrunnet er fordi vi ikke får boliglån fra vanlig bank, og vil heller ikke få innvilget boliglån mange år frem i tid da en av oss er ung ufør med lav inntekt. Er det noen av dere som vet hvilke krav og kriterier som må til for at søknad om boliglån blir innvilget for oss? Anonymous poster hash: df3b7...a3e Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 (endret) Sjekk husbankens sider, det er veldig bra og enkelt forklart der. Dere kan også sjekke ut startlån, altså at dere får 100% lån, ingen egenkapital. Krav og kriterier er betalingsevne og at dere er innenfor målgruppen, verre er det ikke. Denne linken og regnearket er et fint sted å starte Ganske oversiktlig og grei for å finne ut hva dere kan betjene https://husbanken.no/startlaan/hvor-mye/ https://husbanken.no/-/media/Simpleupload/2017/11/10/Kalkulator-for-bruker-budsjett-lnebelp-finansierinsbehov-og-mnedlig-utgift-(62).ashx?la=no Edit; Og https://husbanken.no/startlaan/ og https://www.husbanken.no/grunnlaan-privat/ofte-stilte-sporsmaal/ Endret 27. januar 2018 av Soseks Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2018 Det finns jobb også for dem som er ufør. Jeg kjenner folk som er amputert fra låret og ned som er i full jobb. Og folk med angst og store psykiske problemer som også er det. Jeg vet tilogmed av en person med Downs Syndrom som går på jobb.. Tenkt etter om du kanskje KAN jobbe og tjene penger og bidra. Å eie egen bolig kan være en fin motovasjon. Det er alt for mange som er uføre og på Nav. Hilsen noen som av mange kanskje ville blitt betegnet som "Ung Ufør"... Anonymous poster hash: 23268...338 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Det finns jobb også for dem som er ufør. Jeg kjenner folk som er amputert fra låret og ned som er i full jobb. Og folk med angst og store psykiske problemer som også er det. Jeg vet tilogmed av en person med Downs Syndrom som går på jobb.. Tenkt etter om du kanskje KAN jobbe og tjene penger og bidra. Å eie egen bolig kan være en fin motovasjon. Det er alt for mange som er uføre og på Nav. Hilsen noen som av mange kanskje ville blitt betegnet som "Ung Ufør"... Anonymous poster hash: 23268...338 Dette innlegget er unødvendig, TS spør oss aldri om hva vi syns om situasjonen deres. Du har ingen peiling på hvordan deres situasjon er heller så du kan ikke anta at TS eller TS sin partner ikke har prøvd allerede. Det er ingen styrke i å fortsette å stange huet i veggen mens du sparer staten penger. 5 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Husbanken er ikke en sekundærbank, som gir lån til den som vanligvis ikke får lån, så om dere ikke får lån i den vanlige banken er ikke sjansen større i Husbanken. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2018 Da jeg søkte kommunalt lån (husbanken) så forlangte de dokumentasjon på avslag på lån fra minst to andre banker. I min kommune (usikker på om det er likt i alle, men det vil jeg tro), så er denne type lån hovedsakelig tiltenkt de som er i etableringsfasen og de som er vanskeligstilte. Anonymous poster hash: 84cac...401 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Kommunalt lån er ikke det samme som Husbanken. Det vurderes i hvert enkelt tilfelle om dere kan få lån fra kommunen, og hva slags lån dere kan få. Det er i mange tilfeller kun toppfinansiering som gis av kommunen. Kommunen låner dere altså det dere ikke får i vanlig bank. Det fokuseres primært på betalingsevne, altså om dere kan betale renter og avdrag. Lenke til kommentar
AndrePolo Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Kommunalt lån er ikke det samme som Husbanken. Det vurderes i hvert enkelt tilfelle om dere kan få lån fra kommunen, og hva slags lån dere kan få. Det er i mange tilfeller kun toppfinansiering som gis av kommunen. Kommunen låner dere altså det dere ikke får i vanlig bank. Det fokuseres primært på betalingsevne, altså om dere kan betale renter og avdrag. Bruker, Takk for avklaringen. Vi ønsker også å ta boliglån. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå