myhken Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Jeg har brukt Malwarebytes Premium i mange år nå, og alltid vært veldig fornøyd, men i dag skjedde (og fortsatt skjer) noe jeg aldri har opplevd før. Plutselig trynet RDC pcen min helt (win10), mens jeg prøvde å finne ut hvorfor, trynet hele serveren RDC pcen kjører på (Win2016), på samme tid hørte jeg en lyd på stuepcen, som sto på med TV og lyd, og meldingen der, var at alt minnet var brukt (Win7), så trynet to eksterne RDC pcer som ligger på to servere i utlandet, før hele serverene også trynet. Felles for alle var at de hadde fått en advarsel i Malwarebytes at webprotection var slått av, så malwarebytes ikonet fikk en rød trekant på seg. På de pcene/serverene jeg fikk tilgang til via RDC og/eller Teamviewer var det Malwarebytes som spiste opp all RAM og CPU. Det var både versjon 3.1.2, 3.2.2 og 3.3.1 på de pcene/serverene som trynet. Men, Malwarebytes trynet ikke på alt jeg har av utstyr. F.eks ble ingen av mine Windows Server 2012 R2 servere rammet. Kun Server 2016, Windows 10 og Windows 7. Har nå måtte disable Malwarebyte tjenesten og sette den til deaktivert (om ikke prøvde bare programmet og restarte seg selv hele tiden i en evig loop). Og har fått kontroll på de pcene/serverene der jeg fikk gjort dette. Men sprøtt at et såpass annerkjent program som Malwarebytes, og faktisk betalversjonen greier å tryne så mye utstyr på samme tid, både her hjemme og på servere i utlandet. Noen andre som opplevde noe slikt nå? Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Jeg har brukt Malwarebytes Premium i mange år nå, og alltid vært veldig fornøyd, men i dag skjedde (og fortsatt skjer) noe jeg aldri har opplevd før. Plutselig trynet RDC pcen min helt (win10), mens jeg prøvde å finne ut hvorfor, trynet hele serveren RDC pcen kjører på (Win2016), på samme tid hørte jeg en lyd på stuepcen, som sto på med TV og lyd, og meldingen der, var at alt minnet var brukt (Win7), så trynet to eksterne RDC pcer som ligger på to servere i utlandet, før hele serverene også trynet. Felles for alle var at de hadde fått en advarsel i Malwarebytes at webprotection var slått av, så malwarebytes ikonet fikk en rød trekant på seg. På de pcene/serverene jeg fikk tilgang til via RDC og/eller Teamviewer var det Malwarebytes som spiste opp all RAM og CPU. Det var både versjon 3.1.2, 3.2.2 og 3.3.1 på de pcene/serverene som trynet. Men, Malwarebytes trynet ikke på alt jeg har av utstyr. F.eks ble ingen av mine Windows Server 2012 R2 servere rammet. Kun Server 2016, Windows 10 og Windows 7. Har nå måtte disable Malwarebyte tjenesten og sette den til deaktivert (om ikke prøvde bare programmet og restarte seg selv hele tiden i en evig loop). Og har fått kontroll på de pcene/serverene der jeg fikk gjort dette. Men sprøtt at et såpass annerkjent program som Malwarebytes, og faktisk betalversjonen greier å tryne så mye utstyr på samme tid, både her hjemme og på servere i utlandet. Noen andre som opplevde noe slikt nå? Jeg med... Lenke til kommentar
darkyy Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 (endret) ...snip... dette har spredd seg som flammer med bensin, selv om man ikke har gjort noen oppdateringer de siste 2 måneder. undres på hva som har foresaket det, er det windows oppdatering som har fått MB til å tryne eller har dem kjørt en påtvunget oppdatering eller er det noe serverne deres holder på med..hadde idag tilfellet at pcen plutselig trynet i ytelse helt og så at MB brukte 98% av 32GB minne. Endret 27. januar 2018 av darkyy Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2018 Faen, nå ryker 2012 R2 serverene også, fikk akkurat nedetid alarm på en, og kommer ikke inn på de andre...skulle ha avsluttet Malwarebytes i stad skjønner jeg Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Eh... Jeg sjekket nettopp gjennom RDC på maskin med MBAM, ble møtt av en gråskjerm. Funket fint helt til jeg så denne tråden. Etter restart, kommer fremdeles ikke inn. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2018 Eh... Jeg sjekket nettopp gjennom RDC på maskin med MBAM, ble møtt av en gråskjerm. Funket fint helt til jeg så denne tråden. Etter restart, kommer fremdeles ikke inn. Du må deaktivere Malwarebyte tjenesten, om ikke starter jo bare skiten opp igjen....så du må være veldig kjapp etter omstart for å komme deg inn så gå til tjenester og deaktivere. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 (endret) Kjent feil. MBAM jobber med å rette feilen. Inntil videre anbefaler jeg å deaktivere tjenesten som tidligere nevnt. https://forums.malwarebytes.com/topic/219918-ram-usage-what-is-going-on/ Edit: Det spekuleres i at en nylig oppdatering av windows defender muligens kan ha skylden. Det gjenstår å se hva problemet skyldes.Foreløpig har jeg ikke problemet, har ikke oppdatert win10 på en stund, men min far fikk dette problemet tidligere i kveld. Han hadde nylig installert en windows oppdatering. Endret 27. januar 2018 av Uderzo Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 kjørte cleaneren fra mb og reinstallerer når dem har fikset det https://forums.malwarebytes.com/topic/196955-malwarebytes-support-tools/ Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 De påstår at det holder med å oppdatere databasen(?): https://forums.malwarebytes.com/topic/219918-ram-usage-what-is-going-on/?page=31&tab=comments#comment-1206782 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2018 (endret) Ikke dette jeg hadde planlagt å bruke lørdagskvelden på...nå er jeg endelig i mål - noe dritt med alt for mange pcer og servere rundt om kring, og alle kjørte Malwarebytes Premium. Her hjemme 4 pcer og 2 servere + 4 virtuelle pcer og servere. Ute i verden: To nokså store servere med et hav av virtuelle servere + 4 mindre fysiske servere. En server hang så skikkelig at jeg måtte bestille en fysisk restart av serveren, heldigvis stort datacenter og meget rask support. Og nå venter jeg egentlig bare på telefoner fra venner og familie, for jeg har jo "lurt" de fleste jeg hjelper med pcer de siste årene til å bruke Malwarebytes...utrolig smart gjort i dag skjønner jeg... Endret 27. januar 2018 av myhken Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Myhken, føler med deg. Brukte unødig tid på 3 maskiner med MBAM Premium, vurderer Symantec heretter. Det er lov å gjøre feil, men ikke i så stor skala og flere ganger i løpet av et år. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 (endret) Jeg har bare gratisversjonen, men skjedde noe muffens her tidligere i dag hvor CPU og RAM sto på 100% bruk. Fikk ikke opp oppgavebehandling, så gikk inn i safemodus å deaktiverte både MBAM og Windows Defender. Alt virket normalt etter det. Har ikke prøvd å starte de igjen for å se om det enda er problemer. Regner med jeg kan starte opp Defender igjen, da det er MBAM som er skyldig. Endret 27. januar 2018 av TheKims Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Kan bekrefte at siste database oppdatering(1.0.3803) løste problemet. Ta en omstart etter oppdateringen. 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Forklaring på hva som gikk galt. https://forums.malwarebytes.com/topic/220112-important-web-blocking-ram-usage/?tab=comments#comment-1206581 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Takk for tilbakemelding, Uderzo. Bekrefter at alt er oppe og går etter oppdatering. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2018 Ja da har jeg reinstallert og oppdatert og rebooted det meste, noe gjenstår, men det blir i morgen. Forbanna møkk skulle kose meg med skikkelig god middag, en flaske vin fra 1945 (ja 73 år gammel) og en god film, alt begynte jo å skje når jeg hadde begynt på middagen, så måtte nødfikse mens ting sto i ovnen osv, hive i meg middagen, og så fikse resten...rakk dog noen glass med 1945 årgangen da :w00t: Så når de hadde kommet med løsningen, begynte morroa med reinstallering (vet at du egentlig ikke trengte det, men gjorde det likevel) og den pålagte rebooten du må gjøre uansett og så noen minutter med taskmanageren oppe for å se om alt virket som det skulle, før jeg fortsatte med neste server/pc...en lørdagskveld jeg ikke får igjen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå