Maxiraze Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Har kjøpt nye PC komponenter blant annet Hovedkortet MSI Z370 Gaming plushttps://www.msi.com/Motherboard/Z370-GAMING-PLUSJeg sliter med to ting, musen som mister kontakt med maskinen og å få lyd når jeg plugger i bak PCen (rett i hovedkortet)Lyden:Når jeg plugger i AUX innganen i front av PCen funker lyden helt fint, men når jeg plugger i bak PCen så får jeg ikke lyd. Men PCen regestrerer at jeg plugger i høytalere/hodetelefoner og MSI programmer popper opp slik at jeg kan velge hva jeg plugger i.Mus:Jeg har musen Razer Mamba TE https://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-mamba-tournament-editionDer sliter jeg med at musen mister kontakt med PCen til helt tilfeldige tidspunkt.Lysene på musen lyser selv om maskinen mister kontakt med den, men jeg får altså ikke til å bevege musepekeren. Men det er av og til slik at når jeg mister kontakt med musen (lysene lyser fremdeles) så kan jeg ikke bevege musepekeren, men om jeg løfter musen noen få mm fra musematten så kan jeg så vidt bevege musepekeren.For å løse problemet må jeg plugge USBen til musen inn og ut, da fikses problemet i alt fra 1 min til en dag.Noen som kjenenr til disse problemene? Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Sikker på at du monterer headsettet ditt i riktig port bak på hovedkortet?Ser disse er noe annerledes enn hva andre hovedkort kommer med. Hva angår musen så kan det godt være USB porten du benytter Har du forsøkt forskjellige usb porter? Samme problem i alle? Dersom du har USB porter fremme på kabinettet, prøv gjerne dem.Har du kun problemer med både headsett og mus når dem er koblet direkte i bak så kan det godt være delvis defekt IO som er grunnen her. Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 12. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2018 Sikker på at du monterer headsettet ditt i riktig port bak på hovedkortet? Ser disse er noe annerledes enn hva andre hovedkort kommer med. Hva angår musen så kan det godt være USB porten du benytter Har du forsøkt forskjellige usb porter? Samme problem i alle? Dersom du har USB porter fremme på kabinettet, prøv gjerne dem. Har du kun problemer med både headsett og mus når dem er koblet direkte i bak så kan det godt være delvis defekt IO som er grunnen her. Har prøvd alle portene uten hell Med musen har jeg også prøvd alle portene. Virket nesten som en port var bedre da jeg var kvitt problemet i en ukes tid, til det igjen kom tilbake i går. Knappene på musen fungerer bare ikke bevege musepekeren, når problemet kommer. Usb portene framme på kabinettet virker det som at det er delay på, så har droppet prøve i lengere parioder der. Hva er IO ? hovedkort hardware? Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Det dekselet bak på hovedkortet ditt kalles IOJeg ville levert inn hovedkortet og forklart problemet.Dersom det er komplett så tippe jeg du bare får et nytt tilbake fra dem.Både mus og headsett fungerer fint via andre enheter \ andre maskiner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå