Gå til innhold

Her er Philips' nye 2018-modeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

‘’Begge modellene kan skilte med 400 nits lysstyrke’’

 

HDR standarden krever 1000 NITS for LED/LCD TVer.

 

OLED er 540 NITS.

 

Dette er vel og merke maximum tall og ikke gjennomsnittlig, uten at vi vet hva produsenten egentlig oppgir.

 

Det er også slik at en TV klarer bare max i noen sekunder og trenger lang nedkjøling før den igjen kan vis max. Kanskje opp mot en halv time.

 

Jeg er forundret over journalisters manglende evne til å være litt kritiske til hva produsentene egentlig tilbyr, og om faktisk en TV støtter siste HDR10+ standard med tilhørende NITS krav.

 

Det sier seg selv at en TV som er oppgitt til 400 NITS ikke er i henhold til HDR standard.

 

Du bør minst ha en TV som støtter 1000. Jeg tror 2000 er maks idag.

 

Se gjerne etter HDR1000 merke.

TV må ha Dolby Vision som vel kun er støttet av LG, og nyeste HDR10+ standard.

 

Faktisk så er det vel slik at alle, inkludert Samsung, nå i 2018 kjøper sine skjermer fra LG.

Lenke til kommentar



 



‘’Begge modellene kan skilte med 400 nits lysstyrke’’

HDR standarden krever 1000 NITS for LED/LCD TVer.

OLED er 540 NITS.

Dette er vel og merke maximum tall og ikke gjennomsnittlig, uten at vi vet hva produsenten egentlig oppgir.

Det er også slik at en TV klarer bare max i noen sekunder og trenger lang nedkjøling før den igjen kan vis max.
Kanskje opp mot en halv time.

Jeg er forundret over journalisters manglende evne til å være litt kritiske til hva produsentene egentlig tilbyr, og om faktisk en TV støtter siste HDR10+ standard med tilhørende NITS krav.

Det sier seg selv at en TV som er oppgitt til 400 NITS ikke er i henhold til HDR standard.

Du bør minst ha en TV som støtter 1000.
Jeg tror 2000 er maks idag.

Se gjerne etter HDR1000 merke.
TV må ha Dolby Vision som vel kun er støttet av LG, og nyeste HDR10+ standard.

Faktisk så er det vel slik at alle, inkludert Samsung, nå i 2018 kjøper sine skjermer fra LG.


 

 

- Har du glemt noe?

"VESA" starter i løpet av Q1 i år å kvalitetsteste skjermer med tanke på "HDR".
Der minimumskravet for å bli "DisplayHDR400"-godkjent er 320 Nits peak.

Så med andre ord 320 Nits og oppover for bruk av "HDR"...
"View-Distance" spiller en stor rolle i hvor mange Nits man trenger.


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler folk å holde seg langt unna Philips! Jeg har en TV som er ca 2.5 år, som vant EISA prisen for beste produkt/beste tv kjøp 2015-2016.

 

Ikke bare er TV'en sinnsykt ustabil i "smart-funksjonene", men selv etter så lang tid, så greier den likevel å kræsje, bildet hakker på Netflix, Netflix starter ikke etc. Jeg har ikke få ganger vært nødt til å trekke i kontakten, faktisk flere ganger samme dag. Den greier faktisk å greie å kræsje når jeg ser på vanlig TV, gjennom ekstern dekoder, uten at jeg har gjort noe som helst med tv'en eller kontrolleren.

 

Jeg hater også "touch-padden" som er på fjernkontrollen, da den ofte lever sitt eget liv;slik at når jeg vil bruke vanlig piltast/navigering, som faktisk er på samme sted som "touch-padden", er det ikke få ganger jeg får langt ifra ønsket resultat!

 

Tv'en generelt har blitt litt bedre nå (først i ~november 2017?), men oppdateringer kommer ikke ofte.

 

Også er det rimelig kjent at forum sidene deres er rimelig ubrukelige, på grunn av maktgale moderatorere der. Kommer du med noe som helst kritikk, selv om det er konstruktivt og pent språk; ban og sletting av poster/tråd! Ja, så når det gjelder forslag til sagt selskap, som feks om jeg vil foreslå at dem legger inn mulighet å slå av "touch-pad" funsjonen helt, så kommer man ikke særlig langt, fra det jeg har lest andre har beskrevet, av lignende ting de har prøvd...

 

Hvis de ikke greier å fikse dette til sommeren, så sender jeg TV'en tilbake, på grunn av uferdig/defekt produkt. En av grunnene til at jeg kjøpte denne tv'en, var at de reklamerte at de sendte flerkanalslyd over optisk fra Netflix streming; noe den ikke gjorde og fremdeles ikke gjør, på grunn av manglende støtte i Android. Noe som kanskje vil hjelpe meg å få tilbake pengene...

 

Jeg mistenker at enten så er cpu'en for lite kraftig til 4k, ellers er kjøleløsningen helt på trynet; og tv'en har massevis av fritt rom, den er ikke bokset inn etc...

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler folk å holde seg langt unna Philips! Jeg har en TV som er ca 2.5 år, som vant EISA prisen for beste produkt/beste tv kjøp 2015-2016.

 

Ikke bare er TV'en sinnsykt ustabil i "smart-funksjonene", men selv etter så lang tid, så greier den likevel å kræsje, bildet hakker på Netflix, Netflix starter ikke etc. Jeg har ikke få ganger vært nødt til å trekke i kontakten, faktisk flere ganger samme dag. Den greier faktisk å greie å kræsje når jeg ser på vanlig TV, gjennom ekstern dekoder, uten at jeg har gjort noe som helst med tv'en eller kontrolleren.

 

Jeg hater også "touch-padden" som er på fjernkontrollen, da den ofte lever sitt eget liv;slik at når jeg vil bruke vanlig piltast/navigering, som faktisk er på samme sted som "touch-padden", er det ikke få ganger jeg får langt ifra ønsket resultat!

 

Tv'en generelt har blitt litt bedre nå (først i ~november 2017?), men oppdateringer kommer ikke ofte.

 

Også er det rimelig kjent at forum sidene deres er rimelig ubrukelige, på grunn av maktgale moderatorere der. Kommer du med noe som helst kritikk, selv om det er konstruktivt og pent språk; ban og sletting av poster/tråd! Ja, så når det gjelder forslag til sagt selskap, som feks om jeg vil foreslå at dem legger inn mulighet å slå av "touch-pad" funsjonen helt, så kommer man ikke særlig langt, fra det jeg har lest andre har beskrevet, av lignende ting de har prøvd...

 

Hvis de ikke greier å fikse dette til sommeren, så sender jeg TV'en tilbake, på grunn av uferdig/defekt produkt. En av grunnene til at jeg kjøpte denne tv'en, var at de reklamerte at de sendte flerkanalslyd over optisk fra Netflix streming; noe den ikke gjorde og fremdeles ikke gjør, på grunn av manglende støtte i Android. Noe som kanskje vil hjelpe meg å få tilbake pengene...

 

Jeg mistenker at enten så er cpu'en for lite kraftig til 4k, ellers er kjøleløsningen helt på trynet; og tv'en har massevis av fritt rom, den er ikke bokset inn etc...

 

Jeg er enig med deg . Har ikke samme TV, men Oled POS9002. Herregud, så mye styr med en TV. Angrer nå at jeg ikke gikk for LG Oled, som jeg bare har hørt gode ting om. Men skulle absolutt ha Ambilight.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler folk å holde seg langt unna Philips! Jeg har en TV som er ca 2.5 år, som vant EISA prisen for beste produkt/beste tv kjøp 2015-2016.

 

Ikke bare er TV'en sinnsykt ustabil i "smart-funksjonene", men selv etter så lang tid, så greier den likevel å kræsje, bildet hakker på Netflix, Netflix starter ikke etc. Jeg har ikke få ganger vært nødt til å trekke i kontakten, faktisk flere ganger samme dag. Den greier faktisk å greie å kræsje når jeg ser på vanlig TV, gjennom ekstern dekoder, uten at jeg har gjort noe som helst med tv'en eller kontrolleren.

 

Jeg hater også "touch-padden" som er på fjernkontrollen, da den ofte lever sitt eget liv;slik at når jeg vil bruke vanlig piltast/navigering, som faktisk er på samme sted som "touch-padden", er det ikke få ganger jeg får langt ifra ønsket resultat!

 

Tv'en generelt har blitt litt bedre nå (først i ~november 2017?), men oppdateringer kommer ikke ofte.

 

Også er det rimelig kjent at forum sidene deres er rimelig ubrukelige, på grunn av maktgale moderatorere der. Kommer du med noe som helst kritikk, selv om det er konstruktivt og pent språk; ban og sletting av poster/tråd! Ja, så når det gjelder forslag til sagt selskap, som feks om jeg vil foreslå at dem legger inn mulighet å slå av "touch-pad" funsjonen helt, så kommer man ikke særlig langt, fra det jeg har lest andre har beskrevet, av lignende ting de har prøvd...

 

Hvis de ikke greier å fikse dette til sommeren, så sender jeg TV'en tilbake, på grunn av uferdig/defekt produkt. En av grunnene til at jeg kjøpte denne tv'en, var at de reklamerte at de sendte flerkanalslyd over optisk fra Netflix streming; noe den ikke gjorde og fremdeles ikke gjør, på grunn av manglende støtte i Android. Noe som kanskje vil hjelpe meg å få tilbake pengene...

 

Jeg mistenker at enten så er cpu'en for lite kraftig til 4k, ellers er kjøleløsningen helt på trynet; og tv'en har massevis av fritt rom, den er ikke bokset inn etc...

 

Eg trur eg har den same TVen, og dei same erfaringane. Problema har eg løyst med å bruke Apple TV i stadenfor dei innebygde smartfunksjonane. I tillegg så brukar eg heimekinoanlegg med HDMI-inngangar som alle HDMI-boksar er tilkopla til, og som har ein utgang til TV. Universalfjernkontrollen som følgde med forsterkaren blir brukt til å slå på/av TV, så fjernkontrollen til TV blir skjeldant brukt. No gjer ikkje TVen min anna enn å vise bilete frå ein HDMI-inngang. Dei innebygde funksjonane i TVen er rett og slett heilt udugelege, men biletet er godt.

Lenke til kommentar

 

Jeg anbefaler folk å holde seg langt unna Philips! Jeg har en TV som er ca 2.5 år, som vant EISA prisen for beste produkt/beste tv kjøp 2015-2016.

 

Ikke bare er TV'en sinnsykt ustabil i "smart-funksjonene", men selv etter så lang tid, så greier den likevel å kræsje, bildet hakker på Netflix, Netflix starter ikke etc. Jeg har ikke få ganger vært nødt til å trekke i kontakten, faktisk flere ganger samme dag. Den greier faktisk å greie å kræsje når jeg ser på vanlig TV, gjennom ekstern dekoder, uten at jeg har gjort noe som helst med tv'en eller kontrolleren.

 

Jeg hater også "touch-padden" som er på fjernkontrollen, da den ofte lever sitt eget liv;slik at når jeg vil bruke vanlig piltast/navigering, som faktisk er på samme sted som "touch-padden", er det ikke få ganger jeg får langt ifra ønsket resultat!

 

Tv'en generelt har blitt litt bedre nå (først i ~november 2017?), men oppdateringer kommer ikke ofte.

 

Også er det rimelig kjent at forum sidene deres er rimelig ubrukelige, på grunn av maktgale moderatorere der. Kommer du med noe som helst kritikk, selv om det er konstruktivt og pent språk; ban og sletting av poster/tråd! Ja, så når det gjelder forslag til sagt selskap, som feks om jeg vil foreslå at dem legger inn mulighet å slå av "touch-pad" funsjonen helt, så kommer man ikke særlig langt, fra det jeg har lest andre har beskrevet, av lignende ting de har prøvd...

 

Hvis de ikke greier å fikse dette til sommeren, så sender jeg TV'en tilbake, på grunn av uferdig/defekt produkt. En av grunnene til at jeg kjøpte denne tv'en, var at de reklamerte at de sendte flerkanalslyd over optisk fra Netflix streming; noe den ikke gjorde og fremdeles ikke gjør, på grunn av manglende støtte i Android. Noe som kanskje vil hjelpe meg å få tilbake pengene...

 

Jeg mistenker at enten så er cpu'en for lite kraftig til 4k, ellers er kjøleløsningen helt på trynet; og tv'en har massevis av fritt rom, den er ikke bokset inn etc...

Eg trur eg har den same TVen, og dei same erfaringane. Problema har eg løyst med å bruke Apple TV i stadenfor dei innebygde smartfunksjonane. I tillegg så brukar eg heimekinoanlegg med HDMI-inngangar som alle HDMI-boksar er tilkopla til, og som har ein utgang til TV. Universalfjernkontrollen som følgde med forsterkaren blir brukt til å slå på/av TV, så fjernkontrollen til TV blir skjeldant brukt. No gjer ikkje TVen min anna enn å vise bilete frå ein HDMI-inngang. Dei innebygde funksjonane i TVen er rett og slett heilt udugelege, men biletet er godt.

 

 

Min TV er Philips 65PUS7600. Det er fryktelig dumt at Philips sitter på ambilight alene, siden det er kanskje den største grunnen til at jeg gikk for denne tv'en. Android er alt for prematurt for smart tv'er kanskje, uten at jeg vet hvordan det egentlig ligger. Det er mulig at Philips er helt håpeløs på software ene og alene :p

 

Funderer litt på om Philips ikke hadde gått mye dårligere om de ikke hadde sittet på ambilight alene (vet at man kan gjøre dette på andre tv'er med egne ettermonterte løsninger)?

 

Jeg hadde gått for en HTPC antageligvis, om det ikke var for at tv'en tuller selv når den bare har hdmi input. Jeg forventer at TV'en skal levere det de har lovet også (noe som er fryktelig irriterende angående multikanal lyden som ikke fungerer)

 

Om man bare kunne fått TV'er billigere om de kom uten "smart-funksjone etc" xD

Du får ikke akkurat billige 60"+ skjermer som ikke er TV'er?...

 

Hvis du har samme tv'en, fikk du multikanal lyd ut av Netflix Appen på TV'en?

Lenke til kommentar

Ikke bare er TV'en sinnsykt ustabil i "smart-funksjonene", men selv etter så lang tid, så greier den likevel å kræsje, bildet hakker på Netflix, Netflix starter ikke etc. Jeg har ikke få ganger vært nødt til å trekke i kontakten

 

Er nok ikke bare Philips som har slike problemer som dette. Samme med flere forskjellige Samsung TV'r jeg har brukt. Og dem er forsåvidt kjent for å ha veldig bra smart funksjonalitet. 

Lenke til kommentar

 

Ikke bare er TV'en sinnsykt ustabil i "smart-funksjonene", men selv etter så lang tid, så greier den likevel å kræsje, bildet hakker på Netflix, Netflix starter ikke etc. Jeg har ikke få ganger vært nødt til å trekke i kontakten

 

Er nok ikke bare Philips som har slike problemer som dette. Samme med flere forskjellige Samsung TV'r jeg har brukt. Og dem er forsåvidt kjent for å ha veldig bra smart funksjonalitet. 

 

 

Har du måttet trekke kontakten 5 ganger samme dag, innen kort tid (snakker om iløpet av 1.5t ca, det var muligens flere ganger jeg nappet kontakten, siden jeg begynte å vente med å plugge den inn igjen mer mellom hver gang; til jeg ga opp tv'en den dagen).

 

Hadde vært greit å høre at andre har slike problemer, og ikke bare er Philips som har slike problemer? Nå er det forsåvidt greit, men det tok jo år da, og det er ikke helt akseptablelt enda. 3/4 ganger når jeg ser på 4k streaming, så vil den etter ca 35-50 min begynne å hakke i bildet meget ofte. Noen ganger så får jeg en rar "tapet" på skjermen, da den kræsjer. Jeg tror jeg kanskje må ta en helt nullstilling av tv'en igjen etter update. Flere har sagt at det har hjulpet, selv om jeg har gjort det to ganger allerede, uten at det hjalp særlig? Jeg har begynt å dokumentere litt når den kræsjer, slik at jeg har litt å fremvise hvis jeg ender opp med å returnere den.

 

En av de største grunnene til at jeg kjøpte den, var at de sa at den skulle sende multikanal lyd gjennom optisk, selv når det var Netflix. Noe som vistnok ikke skjer selv gjennom hdmi ifølge andre brukere?

Endret av Nor-MAL
Lenke til kommentar

 

 

Har du måttet trekke kontakten 5 ganger samme dag.

 

 

Nei så ille har det heldigvis ikke vært. Går uker og noen ganger mnd før ting kan begynne å få problemer. Mye mulig pga X antall applikasjoner ikke er stengt og TV går tom for minne. Ren gjetting selvfølgelig...

Lenke til kommentar

 

 

Jeg anbefaler folk å holde seg langt unna Philips! Jeg har en TV som er ca 2.5 år, som vant EISA prisen for beste produkt/beste tv kjøp 2015-2016.

 

Ikke bare er TV'en sinnsykt ustabil i "smart-funksjonene", men selv etter så lang tid, så greier den likevel å kræsje, bildet hakker på Netflix, Netflix starter ikke etc. Jeg har ikke få ganger vært nødt til å trekke i kontakten, faktisk flere ganger samme dag. Den greier faktisk å greie å kræsje når jeg ser på vanlig TV, gjennom ekstern dekoder, uten at jeg har gjort noe som helst med tv'en eller kontrolleren.

 

Jeg hater også "touch-padden" som er på fjernkontrollen, da den ofte lever sitt eget liv;slik at når jeg vil bruke vanlig piltast/navigering, som faktisk er på samme sted som "touch-padden", er det ikke få ganger jeg får langt ifra ønsket resultat!

 

Tv'en generelt har blitt litt bedre nå (først i ~november 2017?), men oppdateringer kommer ikke ofte.

 

Også er det rimelig kjent at forum sidene deres er rimelig ubrukelige, på grunn av maktgale moderatorere der. Kommer du med noe som helst kritikk, selv om det er konstruktivt og pent språk; ban og sletting av poster/tråd! Ja, så når det gjelder forslag til sagt selskap, som feks om jeg vil foreslå at dem legger inn mulighet å slå av "touch-pad" funsjonen helt, så kommer man ikke særlig langt, fra det jeg har lest andre har beskrevet, av lignende ting de har prøvd...

 

Hvis de ikke greier å fikse dette til sommeren, så sender jeg TV'en tilbake, på grunn av uferdig/defekt produkt. En av grunnene til at jeg kjøpte denne tv'en, var at de reklamerte at de sendte flerkanalslyd over optisk fra Netflix streming; noe den ikke gjorde og fremdeles ikke gjør, på grunn av manglende støtte i Android. Noe som kanskje vil hjelpe meg å få tilbake pengene...

 

Jeg mistenker at enten så er cpu'en for lite kraftig til 4k, ellers er kjøleløsningen helt på trynet; og tv'en har massevis av fritt rom, den er ikke bokset inn etc...

Eg trur eg har den same TVen, og dei same erfaringane. Problema har eg løyst med å bruke Apple TV i stadenfor dei innebygde smartfunksjonane. I tillegg så brukar eg heimekinoanlegg med HDMI-inngangar som alle HDMI-boksar er tilkopla til, og som har ein utgang til TV. Universalfjernkontrollen som følgde med forsterkaren blir brukt til å slå på/av TV, så fjernkontrollen til TV blir skjeldant brukt. No gjer ikkje TVen min anna enn å vise bilete frå ein HDMI-inngang. Dei innebygde funksjonane i TVen er rett og slett heilt udugelege, men biletet er godt.

 

 

Min TV er Philips 65PUS7600. Det er fryktelig dumt at Philips sitter på ambilight alene, siden det er kanskje den største grunnen til at jeg gikk for denne tv'en. Android er alt for prematurt for smart tv'er kanskje, uten at jeg vet hvordan det egentlig ligger. Det er mulig at Philips er helt håpeløs på software ene og alene :p

 

Funderer litt på om Philips ikke hadde gått mye dårligere om de ikke hadde sittet på ambilight alene (vet at man kan gjøre dette på andre tv'er med egne ettermonterte løsninger)?

 

Jeg hadde gått for en HTPC antageligvis, om det ikke var for at tv'en tuller selv når den bare har hdmi input. Jeg forventer at TV'en skal levere det de har lovet også (noe som er fryktelig irriterende angående multikanal lyden som ikke fungerer)

 

Om man bare kunne fått TV'er billigere om de kom uten "smart-funksjone etc" xD

Du får ikke akkurat billige 60"+ skjermer som ikke er TV'er?...

 

Hvis du har samme tv'en, fikk du multikanal lyd ut av Netflix Appen på TV'en?

 

Eg har 55PUS7600, eigentleg den same TVen, berre i 55-tommer. Har berre 2.1 anlegg, så eg har ikkje fått testa med 5.1 lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...