Redaksjonen. Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Det har aldri vært enklere å utvikle spill, og det kan føre til en gullalder Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 De er også kraftigere enn noen sinne. Men allikevel klarer enkelte av disse AAA spillselskapene ikke å optimalisere skikkelig. Se bare på Ark og PUBG. De kunne gjort en bedre jobb på å la spillene gå mye mer "smooth". 2 Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Hverken ARK eller PUBG er utviklet av "AAA" spillselskaper, men derimot av små indie-utviklere. "AAA" spill som yter dårlig på PC er typisk dårlig portert fra konsollversjonen. 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Hverken ARK eller PUBG er utviklet av "AAA" spillselskaper, men derimot av små indie-utviklere. "AAA" spill som yter dårlig på PC er typisk dårlig portert fra konsollversjonen. Jeg vil ikke kalle selskap som Bluehole som tjener millioner på spillene sine før de en gang er lansert som "små indie utviklere". Dette er store aktører med egne lokaler og en haug med ansatte som har stor kapasitet på alle utviklingsområder. Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Hvorfor kan de ikke kalles små indie utviklere fordi de tjener mye penger? De har selvsagt vokst siden oppstarten og også lagt en del arbeid i optimalisering selv om mye gjenstår. Så store at de kan kalles "AAA" utvikler er de uansett ikke. Lenke til kommentar
tovare Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Tror ikke asset flippere vil stå høyt i kurs, men nå som flash er historie vil kanskje disse plattformene bli en enda større arena for innovasjon. Det var enklere å lage spill på 80-tallet når forventingene ikke var så store og en person kunne gjøre hele jobben i løpet av et par måneder :-) Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Tror ikke asset flippere vil stå høyt i kurs, men nå som flash er historie vil kanskje disse plattformene bli en enda større arena for innovasjon. Det var enklere å lage spill på 80-tallet når forventingene ikke var så store og en person kunne gjøre hele jobben i løpet av et par måneder :-) Tja, finnes eksempler på gode spill som kun har en person som laget dem. Stardew Valley og Undertale for å ta to kjappe eksempler. Gode spill behøver ikke å bety realistisk grafikk. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Tror ikke asset flippere vil stå høyt i kurs, men nå som flash er historie vil kanskje disse plattformene bli en enda større arena for innovasjon. Det var enklere å lage spill på 80-tallet når forventingene ikke var så store og en person kunne gjøre hele jobben i løpet av et par måneder :-) Gode gamle tekst-adventures. Det hjalp på kreativiteten og fantasien. Det var den tida man drømte seg fram til hvordan historien(e) skulle fortsette. Ren hygge. -Så kom spill som Indiana Jones, Loom, osvosv med flott pixelgrafikk, og man ble satt litt ut. :3 Lenke til kommentar
kilik Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Hadde vært morsomt å prøve Unreal Engine å sett om man kunne få til et enkelt spill. Er det slik at assets er med i selve Unreal Engine eller er det slik at man må laste ned det andre brukere tilbyr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå