maarstad Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg bare lurte på hvordan man lagde en 5 siste med scrolldown meny i PHP og Sql. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 du forklarer litt dårlig hva du vil, men dette er en mulig løsning: <div style="et eller annet som scroller"> <?php $res = mysql_query("select stuff from tabell order by tid desc limit 5"); while($row = mysql_fetch_assoc($res)){ echo "<p>".$row['stuff']."</p>"; } ?> </div> Lenke til kommentar
???????? Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hva mener med "lagen en 5 siste" - 5 siste hva? 5 siste data som ble satt inn i databasen? og "med scrolldown" hvorfor skal man scrolle? Utdyp litt mer så kanskje vi kan hjelpe deg! Lenke til kommentar
maarstad Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg skal ha en 5 siste nyheter meny på siden. Den må ha en scroll meny på siden! Den må også kunne vise mere enn 5 siste. Sånn at jeg kan endre den til 15 siste fks. Jobber med sidenMaoga Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 forslaget mitt burde funke, bare bytt ut aktuelle mysql data og finn <div> style som gir scroll Lenke til kommentar
???????? Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 med scrolldown, mener du en sånn som f.eks. VG har på sin side? I så fall er det IFRAME - nb: det er ikke noen støtte for ifram i eldre weblesere! her er et eks. på ifram: <iframe width="180" height="200" src="5siste.php"> Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 <div> scroller også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå