Gå til innhold

#Metoo, Du er skyldig til det motsatte er bevist.

Anbefalte innlegg

Bullshit. Mesteparten av voldtekt og seksuelle overfall skjer innad familien/vennekretsen, så det er helt og holdent drittpreik du kom med. De fleste som blir voldtatt er ordentlig kledd. Det har forsvinnende lite å gjøre med fristelser. 

Jeg er også for at man passer på seg selv, men legg skylden der den hører hjemme, den hører ikke hjemme hos offeret. Man trenger ikke å være på enten eller sin side, du kan bruke fornuft og oppfordre andre til å gjøre det samme og fremdeles synes at offeret ikke skal være den skyldige parten i stuasjonen.

Beklager, jeg tror jeg forklarte dårlig. Jeg mente i forhold til "seksuell trakassering" i mitt innlegg, ikke voldtekt.. Altså i forhold til rumpeklaps, klåing osv.

Jeg sier ikke det rettferdiggjør handlingen, jeg bare sier at risikoen for slikt øker proposjonalt med uanstendige klær og uanstendige lokasjoner.

Det stemmer ikke da som sagt voldtekt forekommer hyppigst innen familie/vennekretsen, ofrene føler seg ofte veldig trygge og setter seg ikke i fare med viten med å stole på en familievenn/familiemedlem/kompis/venninne. Vi kan ikke bare ta for oss overfallsvoldtekter, metoo prøver å endre folks holdninger da det er det som faktisk trengs, ikke at vi kjefter på folk for å ha hatt på seg ett for lite skjørt.

Edit: Jeg arugmenterer ikke for metoo, jeg sitter på gjerdet, skjønner poenget og behovet men hater fremgangsmåten. Syns ikke to feil gjør det rett.

Edit2: Voldtekt er også en komplisert greie, det kan bare være lyst som kommer ut av kontroll men det viser seg jo ofte at det handler om å ta kontrollen fra noen andre, og da spiller det ingen rolle hvor godt kledd du er. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har fortsatt ikke skjønt en dritt hva #metoo dreier seg om etter mange måneder, noe som i seg selv er rimelig imponerende.

La meg gjette...?

Å undergrave rettsstaten? Å gjøre menn enda mer underlegne under loven? Å fjerne rettferdig prosess? Å avseksualisere samfunnet? Å gjøre flørting farlig? Gjøre samleie farlig uten samtykke per kontrakt?

Du verden, 0 rette denne gang også.

Kanskje du burde bruke litt tid på å lese deg opp på ting, før du går inn i kommentarfelt og lirer av deg masse vas.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har fortsatt ikke skjønt en dritt hva #metoo dreier seg om etter mange måneder, noe som i seg selv er rimelig imponerende.

De fleste vet godt hva noen hevder metoo handler om, men det er mer interessant hva metoo egentlig handler om.

Metoo handler hovedsakelig om dette

1. De vil bruke sosiale medier som politi, sånn at de kan skape en frykt blant menn. 

2. De vil få folk til å tro at alle menn driver enten med seksuell trakassering eller de lar seksuell trakassering skje.

Dette vil selvfølgelig ikke hindre mesteparten av seksuell trakassering, men det bryr de seg ikke om. Hadde de brydd seg om det, hadde de reagert på den økende voldtektsraten i Norge og Sverige. Målet er å styrke feminismen.

For noe konspiratorisk pisspreik, tror du på dette selv ?

Absolutt ingenting av det du skriver om her har noe som helst med #metoo å gjøre. Bare det å blande inn voldtekstraten i Norge og Sverige, hvor tar du dette fra ?

Endret av fo2re
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo et paradoks at feministene kjemper hardt mot et klaps på rumpa samtidig som de ikke vier en eneste hashtag til minoritetkvinners daglige helvete herunder tvangsekteskap, omskjæring, æresdrap, systematisk kjønnsdiskriminering og et åpent knefall for ideologier som promoterer oppfattelse om at hunkjønn er mindreverdig hankjønn, hunkjønn skal lystre hankjønn.

Feministene bryr seg heller ikke om at den ellers så politisk korrekte polisen i svenske muslim-ghettoer oppfordrer jenter til å holde seg innendørs etter mørkets frembrudd, ikke ha øyekontakt med menn og om de absolutt må ut bør de gå to og to.

Enhver feminist ville jo vanligvis fått bakoversveis!!

Jeg lurer veldig på hvorfor de såkalte feministene lukker øynene for alt dette, samtidig som man setter alle kluter til, om en medsøster får et klaps på rumpa?

Har det med overgriperen å gjøre hva som tillates og hva som er greit?

Er det greit at en muslimske gjenger gruppevoldtar på daglig basis men ikke greit at Skavland spør gjesten sin om matlaging?

Hvorfor så dobbeltmoralske?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo et paradoks at feministene kjemper hardt mot et klaps på rumpa samtidig som de ikke vier en eneste hashtag til minoritetkvinners daglige helvete herunder tvangsekteskap, omskjæring, æresdrap, systematisk kjønnsdiskriminering og et åpent knefall for ideologier som promoterer oppfattelse om at hunkjønn er mindreverdig hankjønn, hunkjønn skal lystre hankjønn.

Feministene bryr seg heller ikke om at den ellers så politisk korrekte polisen i svenske muslim-ghettoer oppfordrer jenter til å holde seg innendørs etter mørkets frembrudd, ikke ha øyekontakt med menn og om de absolutt må ut bør de gå to og to.

Jeg lurer veldig på hvorfor de såkalte feministene lukker øynene for alt dette, samtidig som man setter alle kluter til, om en medsøster får et klaps på rumpa?

Er det greit at en muslimske gjenger gruppevoldtar på daglig basis men ikke greit at Skavland spør gjesten sin om matlaging?

Å, skal vi whataboutist'e nå?

Lenke til kommentar

Noen her som overhodet har vært i et forhold med det motsatte kjønn, eller jobbet på en arbeidsplass med kvinner ?

Virker mer som flere er fastgrodd foran en skjerm som er full av konspirasjonsteorier samt en rar virkelighetsoppfatning om hva kvinner egentlig er.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Noen her som overhodet har vært i et forhold med det motsatte kjønn, eller jobbet på en arbeidsplass med kvinner ?

Virker mer som flere er fastgrodd foran en skjerm som er full av konspirasjonsteorier samt en rar virkelighetsoppfatning om hva kvinner egentlig er.

Vet du hva en konspirasjonsteori er? At feminister er uærlige om sine intensjoner er ikke en konspirasjonsteori.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å, skal vi whataboutist'e nå?

Ja.

Se for deg en pasifist protestere mot kniver, utenfor en gunshop. Litt teit?

Med det forrige innlegget i mente -forstod du i det hele tatt hvorfor jeg ville du skulle se for deg ovennevnte?

Ønsker du å svare eller er det ubehagelige spørsmål?

Lenke til kommentar

Hvis du sikter på meg her så er det bare å se andre innlegg jeg har skrevet om emnet - jeg er for det første ikke en feminist, for det andre så har jeg stilt feministene det samme spørsmålet selv, for det tredje så betyr det ikke at de ikke kan bry seg om begge deler - å bry seg om det ene utelukker ikke at du bryr deg om det andre, for det fjerde så er jeg ikke for fri innvandring så hva muslimer plutselig har i denne diskusjonen å gjøre aner jeg ikke, og det er ikke så rart egentlig at folk reagerer mer på det som skjer hjemme, bare se på de lokale nyhetene hvoren i verden, de vil vie mye mer plass og tid til ting som skjer hjemme, det betyr ikke at de gir faen i alt annet som skjer i verden, bare at mennesker har en tendens til å bry seg mer om det er nærmere hjemmet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det sies at dine rettigheter slutter der andre sine starter, det er det samme med grenser.

Fint mantra, men en slik virkelighet er veldig kjedelig.

Du syns det er kjedelig å respektere at folk ikke har like grenser som deg? Ingen som sier at du ikke kan være leken og whatever, bare hold labbene for deg selv til du har fått en form for invitasjon, og nei, for å forklare det bedre for de åndssvake; vi snakker ikke om en bokstavelig talt invitasjon, lær deg å lese mennesker. 

Lenke til kommentar

Vet du hva en konspirasjonsteori er? At feminister er uærlige om sine intensjoner er ikke en konspirasjonsteori.

Vet du hva feminister er ?

Lenke til kommentar

Fint mantra, men en slik virkelighet er veldig kjedelig.

Du syns det er kjedelig å respektere at folk ikke har like grenser som deg?

Nei. Jeg syntes det er kjedelig verden om det ikke skal være lov med et tolknignsrom rundt hvor en gitt grense ligger i en gitt situasjon.

Ingen som sier at du ikke kan være leken og whatever, bare hold labbene for deg selv til du har fått en form for invitasjon

La oss anta jeg har fått en slik ikke-verbal invitasjon til å eskalere fløringen.

[..]lær deg å lese mennesker.

La oss anta jeg mistolket den ikke-verbale invitasjonen til å eksalere flørtingen, eller hvilken eksalering som var passelig i den gitte situasjonen. Selv om det aldri har hendt.

Lenke til kommentar

Hvis du sikter på meg her så er det bare å se andre innlegg jeg har skrevet om emnet - jeg er for det første ikke en feminist, for det andre så har jeg stilt feministene det samme spørsmålet selv, for det tredje så betyr det ikke at de ikke kan bry seg om begge deler - å bry seg om det ene utelukker ikke at du bryr deg om det andre, for det fjerde så er jeg ikke for fri innvandring så hva muslimer plutselig har i denne diskusjonen å gjøre aner jeg ikke, og det er ikke så rart egentlig at folk reagerer mer på det som skjer hjemme, bare se på de lokale nyhetene hvoren i verden, de vil vie mye mer plass og tid til ting som skjer hjemme, det betyr ikke at de gir faen i alt annet som skjer i verden, bare at mennesker har en tendens til å bry seg mer om det er nærmere hjemmet.

Innlegget var overhodet ikke myntet til deg.

Jo, det går jo fint an bry seg om «begge» men som du er klar over (siden du har spurt dem om det samme), så slipper èn minoritet ofte unna med oppførsel som ingen andre ville sluppet unna med.

Vi kan bare forestille oss feministenes vrede om det var «hvite menn som pusher 50» som var skyld i at kvinner i Sverige nå blir oppfordret til å holde seg innendørs etter mørkets frembrudd.

Problemet, (tror jeg) er at feminister i meget stor grad også befinner seg på ytterste venstre fløy. Det er den samme gjengen.

Det blir derfor en ordentlig kræsj i mellom trangen til å beskytte kvinner og trangen til å beskytte islam og muslimer.

Lenke til kommentar

Vet du hva feminister er ?

Jeg vet du ikke spurte meg, men jeg kan litt om feminisme og feminister så hvis du er noe du lurer på kan du jo spørre meg.

Bare lurte på om det er en like homogen gruppe, som at BMW eiere aldri bruker blinklys.

Jeg tror nemlig feminister er like samkjørte som høyre og venstreekstreme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare lurte på om det er en like homogen gruppe, som at BMW eiere aldri bruker blinklys.

Det finnes mange varianter, pro-choice eller pro-life, sex possitive eller sex negative, lgbqt+ eller TERFs, men tilfelles er deres hat til deres påståtte undertrykker, den hvite mann, dvs Marxistisk ideologi komplett med "equality of outcome".
Lenke til kommentar

Det finnes mange varianter, pro-choice eller pro-life, sex possitive eller sex negative, lgbqt+ eller TERFs, men tilfelles er deres hat til deres påståtte undertrykker, den hvite mann, dvs Marxistisk ideologi komplett med "equality of outcome".

Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikk, politikk, og akademisk virksomhet som handler om frihet, opparbeidelse av likestilling og rettferdighet for kvinner og menn på grunnlag av likestilling mellom kjønnene. 

Hater å alltid ha rett.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...