Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Melde til barnevernet anonymt?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en kollega med ett barn i barneskolen. Mitt inntrykk (og andres) er at det til tider er svært turbulent hjemme hos vedkommede, bla med mye krangling med samboeren. Vedkommede har historie med rus og jeg treffer denne personen stadig ruset på alkohol eller marihuana - også i jobbsammenheng. Jeg misstenker at h*n tar andre ting også. Vedkommede er tidligere straffedømt og er ustabil og vanskelig og forholde seg til. Jeg vokste selv opp med ustabile foreldre og tar meg selv i å tenke svært mye på barnet som bor hos dem.

Jeg har lenge tenkt på og legge inn bekymringsmelding til barnevernet, men har ikke gjort det, bla fordi jeg er redd for hva kollegaen min kan gjøre med meg dersom navnet mitt dukker opp. (Og spesielt hvis barnevernet mener det er grunn til å gripe inn!!)

Som sagt har vedkommede tidligere sittet inne for diverse.

Kan man tipse anonymt og er man da GARANTERT anonym no matter what eller hvordan fungerer dette?

Anonymous poster hash: e9e5d...12f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som du bør melde fra til barnevernet. Du kan gi melding anonymt til barnevernet.

Hvis du er redd for faren, og frykter at han skal mistenke at det er du som har meldt fra til barnevernet, så bør du, etter min mening, bare være modig og gjøre det likevel. Barn er sårbare og kan ikke forsvare seg.

Men nå kjenner jeg naturligvis ikke til situasjonen slik som du gjør, så jeg må nevne at jeg skriver dette med forbehold.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...