AnonymDiskusjon Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Hei. Jeg har en kollega med ett barn i barneskolen. Mitt inntrykk (og andres) er at det til tider er svært turbulent hjemme hos vedkommede, bla med mye krangling med samboeren. Vedkommede har historie med rus og jeg treffer denne personen stadig ruset på alkohol eller marihuana - også i jobbsammenheng. Jeg misstenker at h*n tar andre ting også. Vedkommede er tidligere straffedømt og er ustabil og vanskelig og forholde seg til. Jeg vokste selv opp med ustabile foreldre og tar meg selv i å tenke svært mye på barnet som bor hos dem. Jeg har lenge tenkt på og legge inn bekymringsmelding til barnevernet, men har ikke gjort det, bla fordi jeg er redd for hva kollegaen min kan gjøre med meg dersom navnet mitt dukker opp. (Og spesielt hvis barnevernet mener det er grunn til å gripe inn!!) Som sagt har vedkommede tidligere sittet inne for diverse. Kan man tipse anonymt og er man da GARANTERT anonym no matter what eller hvordan fungerer dette? Anonymous poster hash: e9e5d...12f Lenke til kommentar
K N Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Ja, se https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/ Når du melder fra vil vedkommende se brevet, så om du ikke vil bli gjenkjent burde du unngå å skrive hvilken relasjon du har til h*n 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 (endret) Du kan gi Barnevernet en bekymringsmelding, og den kan være anonym. I samme slengen så kan du jo melde fra til sjefen din ang. rus på jobbLink:https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/ EDIT: Postet likt der ja, samme link Endret 26. januar 2018 av bshagen 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 eller melde fra til Akan-kontakten på jobben hvis dere har en slik person. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Meld i det minste fra! 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2018 Ts her. Hva er en Akankontakt? Arbeidsgiver vet om at vedkommede har vært ruset på jobb. Men tørr vel ikke ta tak i det... Håpløs situasjon men jeg vil ikke dele alt her. Jeg skal snakke med noen i barnevernet og forklare dem situasjonen. Anonymous poster hash: e9e5d...12f Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Hvis arbeidsgiver veit om det, og ikke gjør noe, så går dette på arbeidsgiver også. Dette er i grunn noe som kan anmeldes til politiet 1 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Det høres ut som du bør melde fra til barnevernet. Du kan gi melding anonymt til barnevernet. Hvis du er redd for faren, og frykter at han skal mistenke at det er du som har meldt fra til barnevernet, så bør du, etter min mening, bare være modig og gjøre det likevel. Barn er sårbare og kan ikke forsvare seg. Men nå kjenner jeg naturligvis ikke til situasjonen slik som du gjør, så jeg må nevne at jeg skriver dette med forbehold. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Ts her. Hva er en Akankontakt? Arbeidsgiver vet om at vedkommede har vært ruset på jobb. Men tørr vel ikke ta tak i det... Håpløs situasjon men jeg vil ikke dele alt her. Anonymous poster hash: e9e5d...12f https://akan.no/ Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2018 Ja arbeidsgiver burde aboslutt ta tak i personen, men gjør det ikke. Hva det skyldes spiller liten rolle. Det kan vøre alt ifra usikkerhet til trusler, men det er uansett en annen sak. Anonymous poster hash: e9e5d...12f Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå