pizzafordi Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Ser at Nvidia aksjen har gått opp 100% Noen har bygget hytte med opp mot 200 skjermkort, andre har lokaler med opp mot 400 skjermkort for å minere krypto valuta...Har hørt at Bitcoin kun bruker Asic skjermkort, og at Etherum ikke er så gunstig lenger for vanlig nvidia skjerkmort.. Men Amd er tingen..Spørsmålet, vil disse minere roe seg ned, eller er det slik at det finnes 300 andre crypto valutaer og spekulere med...Så til poenget, når kan man få kjøpt nytt skjermkort til frisk pris til rett tid? 1 Lenke til kommentar
valen Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 hvorfor skulle de gjøre noe slikt når det tydeligvis er lønnsomt`? Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 (endret) Dessverre for oss vanlig dødelige så kommer nok noe sånt aldri til å skje, begynner å bli en stund siden du ikke måtte ut med en halv månedslønn for ett skjermkort, er trist og patetisk at skjermkortet står for 50% av prisen på en maskin idag(om man skal ha ett toppkort), men slik er det og slik kommer det antageligvis til å være i lang lang tid fremover, dessverre. Håper strengt tatt dette crypto greiene bare kunne gått hen å dødd så fort som mulig, men det kommer ikke til å skje. Men såpass avanserte som skjermkortene er blitt idag så burde det gått an å lagt inn en sperre på en eller anna måte, men det tviler jeg på at de kommer til å gjøre, ligger alt for mye penger i dette for alle parter til at de gjør noe sånt. Endret 26. januar 2018 av meg0709 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Om du kjøper et toppkort til 9000kr (eller 5000 om det er 1070 du vil ha) er jo hele greia at det betaler seg ned i løpet av noen måneder. Ja, det er en høy innkjøpsterskel, men å delta på miningeventyret i det små er jo noe DU som gamer også kan gjøre. Hvis du genuint mener du er bedre tjent med å kjøpe et kort til 7000kr som ikke kan mines på, fremfor å kjøpe et kort til 9000kr som gir deg 1500-2000kr i måneden i inntekt har du neppe satt deg særlig inn i økonomien her. Å ønske død over mining fordi du selv ikke gidder regne på dette og se at du selv kan tjene på det om du gidder gir liten mening. 2 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 (endret) Og hvor mange er det du tror som gjør det? Jeg gjetter på ytterst få i forhold til hvor mange som kjøper bare 1 kort til spill. Toppkort over 5k burde aldri eksistert, men så har jeg andre ting å bruke penger på enn pappas lønn for nytt skjermkort. Gleder meg forøvrig til å se det nevnte regnestykke med at jeg vil gå opp i mot 2k pluss i måneden. Jeg er kommet dit at jeg bare kjører ssder så det tar typ 15sek å slå på pcen når jeg kommer hjem ifra jobb, så jeg slår den alltid av om natta, så hvordan jeg får 2k ut av det lurer jeg på når uptime er ett sted mellom 6-8 timer. Endret 26. januar 2018 av meg0709 3 Lenke til kommentar
blured Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Spørsmålet, vil disse minere roe seg ned, eller er det slik at det finnes 300 andre crypto valutaer og spekulere med... Kanskje. Det kommer an på hvordan ting utvikler seg, og hva som viser seg å fungere best. Den siste tiden har det dukket opp flere crypto valutaer som er helt uten mining (IOTA, XRB), samt mange har begynt å bruke PoS (Proof of Stake) i stedet for PoW (Proof of Work, hvilket f.eks. Bitcoin har). PoS krever ikke like mye regnekraft, typisk bare en "låst" wallet (gjerne med en god del av den cryptoen i seg) som kan stemme over konflikter i blockchainen. Dermed vil et raskt nettverk og oppetid være essensielt. Ethereum (neste største Crypto valutaen) planlegger (uvisst hvor lenge til) å utføre en hard-fork der de implementerer en protokoll som heter Casper, hvilket vil gjøre den til en hybrid mellom PoW og PoS (er ren PoW i dag). 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 (endret) En jeg kjenner har kjørt sitt 1080ti 24/7 i 26 dager og han tjente den svimlende sum av 34 $ Om en datamaskin av han sitt kaliber står på 24/7 i 26 dager med høy effekt på skjermkortet så trur jeg ikke han tjener store pengene med tanke på strømregninga. Endret 27. januar 2018 av Eriksendrul 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 (endret) Da minet han feil coin, til og med Etherium drar fort $80-90 i mnd på ett stykk 1080Ti eks. strøm Endret 27. januar 2018 av bshagen Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Og hvor mange er det du tror som gjør det? Jeg gjetter på ytterst få i forhold til hvor mange som kjøper bare 1 kort til spill. Toppkort over 5k burde aldri eksistert, men så har jeg andre ting å bruke penger på enn pappas lønn for nytt skjermkort. Gleder meg forøvrig til å se det nevnte regnestykke med at jeg vil gå opp i mot 2k pluss i måneden. Jeg er kommet dit at jeg bare kjører ssder så det tar typ 15sek å slå på pcen når jeg kommer hjem ifra jobb, så jeg slår den alltid av om natta, så hvordan jeg får 2k ut av det lurer jeg på når uptime er ett sted mellom 6-8 timer. Uptime er opp til deg, ingen tvinger deg til å skru av PCen om natten (OK, kanskje mamma og pappa om du bor hjemme). Om du argumenterer for at du kan tjene penger på det, så får du sikkert lov å la noe utstyr stå på over natten mot at du betaler litt i strøm. Sitter med to 1080 og ligger på $9/dag i NiceHash her. Det tilsvarer 2150kr/mnd per nå. Et 1080ti ligger selvsagt noe under dette, men så er ikke NiceHash det du tjener mest på, heller - det er noe du gjør om du ikke vil sitte barnevakt på shitcoinsene som gir mest profit. 1500 for et enkelt 1080ti i NiceHash vil jeg tro er oppnåelig, men jeg har rundt 100kr/dag på MunCoin per 1080ti nå. Det tilsier 3000kr/mnd, og kortet er nedbetalt etter 3 mnd om det fortsetter (i praksis kortere tid, ettersom det har videresalgsverdi). Lenke til kommentar
valen Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Og hvor mange er det du tror som gjør det? Jeg gjetter på ytterst få i forhold til hvor mange som kjøper bare 1 kort til spill. Toppkort over 5k burde aldri eksistert, men så har jeg andre ting å bruke penger på enn pappas lønn for nytt skjermkort. Gleder meg forøvrig til å se det nevnte regnestykke med at jeg vil gå opp i mot 2k pluss i måneden. Jeg er kommet dit at jeg bare kjører ssder så det tar typ 15sek å slå på pcen når jeg kommer hjem ifra jobb, så jeg slår den alltid av om natta, så hvordan jeg får 2k ut av det lurer jeg på når uptime er ett sted mellom 6-8 timer. Uptime er opp til deg, ingen tvinger deg til å skru av PCen om natten (OK, kanskje mamma og pappa om du bor hjemme). Om du argumenterer for at du kan tjene penger på det, så får du sikkert lov å la noe utstyr stå på over natten mot at du betaler litt i strøm. Sitter med to 1080 og ligger på $9/dag i NiceHash her. Det tilsvarer 2150kr/mnd per nå. Et 1080ti ligger selvsagt noe under dette, men så er ikke NiceHash det du tjener mest på, heller - det er noe du gjør om du ikke vil sitte barnevakt på shitcoinsene som gir mest profit. 1500 for et enkelt 1080ti i NiceHash vil jeg tro er oppnåelig, men jeg har rundt 100kr/dag på MunCoin per 1080ti nå. Det tilsier 3000kr/mnd, og kortet er nedbetalt etter 3 mnd om det fortsetter (i praksis kortere tid, ettersom det har videresalgsverdi). Virker som det best man kan gjøre er å kjøpe så mange kort man har råd til? Som gamer vil du vel uansett ha litt nytte av 2 kort i sli så kanskje det er å anbefale til de? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Noen vil sikkert mene det beste du kan gjøre er å hamstre, ja. Lenke til kommentar
valen Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Og dersom man titter i nettbutikken er det tydeligvis mange som gjør nettopp dette. For en som uansett trenger litt kraftig gpu til spill eller andre formål er det jo ingen risiko å handle noen kort. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Det vill gi seg den dagen de klarer å lage noe ala asic minere for de kryptovalutaene som pr i dag bruker gpu. Eller kansje den dagen mining på SSD blir vanlig. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Det er jo også endel som utvikler ASIC-"sikre" coins. Når de typiske GPU-algoritmene overtas av ASIC vil det være andre algoritmer der sm kan overta. Lenke til kommentar
Kurderen Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Alle som sa at Vega ikke var verdt prisen, angrer på at jeg ikke kjøpte flere. Bare på nicehash har kortet mitt i løpet av 10 dager samlet for ca 700.- kr med vega 56. Jeg kjøpte mitt for 4 000,- men vil kjøpe ett til for 8 000,- for det får du igjen^^ Så ikke rart at de kan gå for til og med 10 000,-. Å høre på spekulasjoner er bare tull. Minning vil sannsynligvis aldri dø igjen, for det er investert så stort i at det ikke kan bare forsvinne i det brå. Men igjen spekulasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Jeg blir overrasket om dette ikke er en boble. At man kan gjøre gode penger på mining er jo fordi kursen er helt ute av kontroll (dvs ekstrem høy). Og det har skjedd ila det siste året, men eskalert veldig siste få måneder når "alle" skulle tjene penger på å mine. Dette er jo mer "fornuftig" bruk av dyre skjermkort, men synd for de som vil ha tak i bra skjermkort for gaming eller benchmarking. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 28. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2018 Så hvordan miner man med ssd og gpu?Jeg ser at man kan enten bruke hardisken eller grafikk kortet...Er det bare å installere et program og vips så er man i vei, og plutselig så har man et par crypto coins lagret på dataen som en kan selge på et marked i dollar, deretter veksle i kroner. Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 (endret) Så hvordan miner man med ssd og gpu? Jeg ser at man kan enten bruke hardisken eller grafikk kortet... Er det bare å installere et program og vips så er man i vei, og plutselig så har man et par crypto coins lagret på dataen som en kan selge på et marked i dollar, deretter veksle i kroner. Er vist noe som heter Burst mining, der du bruke kapasiteten på harddisken til og gjøre løsninger og så sende de i en haug når man har funnet en block. Har ikke prøvd det selv, men har du mye ledig plass kan det være noen kroner og tjene.. Der blir man betalt for kapasitet som regel så ssd har ingen fordeler, er bare mye dyrere pr TB Gpu ville jeg anbefalt nicehash for noobies, er enkelt. Sjekk hvilken algoritme du burde mine utifra skjermkortet ditt på : https://whattomine.com/coins Lag en lommebok og last ned nicehash for den algoritmen du har valgt. Endret 28. januar 2018 av DirekteDemokrati 1 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) Jeg vil tippe produsenter av andre datakomponenter vil måtte komme på banen. Når det ikke er mulig å kjøpe grafikkort til en tilnærmet fair pris, vil mange som i utgangspunktet hadde kjøpt komplett ny PC sitte på gjerdet. Intel og AMD ville solgt langt flere CPUer dersom grafikkort var tilgjengelig. Det samme gjelder kjølere, kabinett, PSU osv. Løsningen er opplagt: Butikkene må selge pakker som er attraktive for gamere, men ikke for minere. Eks: CPU//GPU/ram/kabinettpakke der man får rabatt på øvrige komponenter. Produsentene må gå sammen om å gi rabatt. Endret 30. januar 2018 av Donkey Kong 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 De fleste lever greit med et gtx1060. At det er få 1080 i omløp berører bare en liten del av markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå