Gå til innhold

Fryste pølsebrød utgått på dato for 1 år siden

m20k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det mest farlige å spise er råtten fisk\pålegg (skinke) etc.

Brød som er myggen særlig svart\grønn mugg.

Men har ting ligger i lenge i frysen går det nok bra. Så sant det er kaldt nok.

Er nok veldig tørt og kanskje løser seg opp og mister smaken.

Frukt og grønsaker som har ligget i romtempratur eller kjøleskap også lenge som er muggen bør man styre unna.

Lenke til kommentar

Fullstendig trygt.  Om de er tørre og uspiselige eller ei kommer helt an på om pakken var åpnet eller hvordan de ellers var pakket inn.  Jeg har til enhver tid rundt et halvt dusin brød i fryser'n og selv om de aldri ligger der et år, kan de til tider godt ligge der i flere måneder.  Ennå har jeg aldri kommet over et som det har vært noe feil med.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

Det er aldri farlig å spise frysevarer, altså varer som er kjøpt frosne.
Det som KAN skje, er at fettet i feite matvarer blir harskt (trått), men heller ikke det er farlig, maten får bare en mer eller mindre sterk bismak.
Mange foretrekker at kjøttet/knoken til kjøtt-/ertesuppa er litt harsk(t).
Feit fisk er den matvara som har kortest holdbarhet i frysen: 1 til 2 måneder. Men altså: det er bare å smake!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Alt som er fryst er helt trygt å spise. Kvaliteten kan derimot forverres, spesielt bli tørt.

Spiste noen nuggets jeg fant I fryseren litt siden, de var cirka 2 år over dato, men forsatt i plast posen originalt så ikke særlig tørre.

Endret av Darkbill
Lenke til kommentar
Gjest medlem-475345

Fant noen pølsebrød som gikk ut i desember 2016. Er det trygt å spise dem mtp. at det har ligget i fryseren?

Nei æsj er du stein gal?? Det kan være livsfarlig og du kan knekke tennene når de er så harde 

Lenke til kommentar

Dynk dem i vann og inn i kald ovn på en 180 grader varmluft til de er lett sprø utenpå.

Hva skjer om man gjør dette ti ganger etter hverandre ^^ Hvis det i prinsippet fungerer én gang, så skal det jo fungere ti ganger også ^^

Kvaliteten vil nok forverres for hver gang vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Dynk dem i vann og inn i kald ovn på en 180 grader varmluft til de er lett sprø utenpå.

Hva skjer om man gjør dette ti ganger etter hverandre ^^ Hvis det i prinsippet fungerer én gang, så skal det jo fungere ti ganger også ^^

Kvaliteten vil nok forverres for hver gang vil jeg tro.

På hvilken måte? ^^ Og jeg mener kontinuerlig, så fort den er tørr, dynker man den, og setter inn i ovnen igjen ^^

Lenke til kommentar

For hver nedfrysing og opptining av ting med vanninnhold vil bakverket sprekke mer og mer opp på mikroskopisk skala og revne der temperaturdifferansen er stor og bakverket svakest. Det blir mer og mer smulete og den tiende gangen har du sannsynligvis ikke mye sammenhengende materiale igjen. Om disse smulene egner seg for å blande med vann og gjær og bake ut på nytt aner jeg ikke, men vil gjette på at glutenbindingene ikke vil fungere like godt som før. Dvs tørt og smulete selv "nybakt".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Fant noen pølsebrød som gikk ut i desember 2016. Er det trygt å spise dem mtp. at det har ligget i fryseren?

Jeg ville kastet dem, tror ikke de er farlige men kvaliteten er nok ræva nå.

De har nok blitt for tørre nå........ spes hvis det er de billige , de blir for hard

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...