Gå til innhold

p900 eller SX1?

OleP

Anbefalte innlegg

Sem p900 er ikke med på den testen, den vil nokk ta seg bedre ut en nokia og samsung. E700 har ikke e-post, ikke blutooth og veldig dårlig taletid. Nokia 6600kan ikke synke e-post og det er ingen "innebygd" mp3. PS: Opera er ikke innlagt.

ikke vær så sikker på det.. hverken p800 eller p900 gjør det særlig bra på topplisten på www.jbenchmark.com som er programmet amobil.no bruker til å teste..

molna, okay... da vet jeg hvordan den ser ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jbenchmark er ikke den beste måten å måle på egentlig. Og P800/P900 er mer enn bra nok. Alt over 1000 på den testen er meget bra og gjør at selv de mest krevende spillene kan kjøres. Grensen for hva som er akseptabelt ligger rundt 500, men avhenger fra mobil til mobil :)

Lenke til kommentar
jbenchmark er ikke den beste måten å måle på egentlig.

Enig. Lastet akkurat ned programmet de bruker på disse testene og kjørte det 4 ganger på min P900 - forskjellig resultat hver gang. Virker ikke særlig nøyaktig... Dessuten er dette er JAVA program, og kan ikke bevise egentlig prosessor ytelse. For eksempel, så er ikke Java MIDP delen i Px00 særlig bra implementert. Px00 stiller sterkere på Personal Java og Symbian c++. Bare hvis noen hadde koda et lignende program i Symbian c++, ville man fått et riktig resultat. Når det gjelder prosessor ytelse, så har Px00 en 32-bit ARM9 prosessor på 156MHz, i motsetning til 6600's på 104MHz.

Lenke til kommentar
ville valg sx1...

mye mindre en p900

Kommer veldig ann på hva du skal bruke den til.

Skal du ha en pda kan du like godt kjøpe p900, men skal du ha den ultimate mobil, så er sx1 god, selv om mange tviler på tastene.( jeg tror de er bra)

blir gøy å teste sx1 mot en 6600..... :roll:

Lenke til kommentar
Dessuten er dette er JAVA program, og kan ikke bevise egentlig prosessor ytelse. For eksempel, så er ikke Java MIDP delen i Px00 særlig bra implementert.

Veeeel! P900 er så vidt jeg vet den eneste av de mobilene som har støtte for Java MIDP 2.0 faktisk.... Ikke blande P900 og P800 sin Java med den som er i T610. Java støtten til P900 er veldig god!

Lenke til kommentar
Raptor' date='12/12/2003 : 17:45']
Dessuten er dette er JAVA program, og kan ikke bevise egentlig prosessor ytelse. For eksempel, så er ikke Java MIDP delen i Px00 særlig bra implementert.

Veeeel! P900 er så vidt jeg vet den eneste av de mobilene som har støtte for Java MIDP 2.0 faktisk.... Ikke blande P900 og P800 sin Java med den som er i T610. Java støtten til P900 er veldig god!

Faktisk ikke. Jeg er fullt klar over at P900 støtter MIDP 2.0, men det behøver ikke bety at Java delen er bra implementert, eller at alle API'ene er tilgjengelig for Java software utviklere. N6600 har forøvrig også støtte for MIDP 2.0, og generelt bedre Java MIDP støtte enn P900 (flere API's tilgjengelig).

Men Java er noe drit uansett, og kommer mest sannsynlig aldrig til å kunne matche native c++ programmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...