varra Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 (endret) Hei Jeg er i den situasjon at jeg hadde mottatt ett oppdrag for et læreroppdrag. Når jeg møtte opp til skolen fikk jeg beskjed om at det var gjort feil i forhold til bestilling. Jeg jobbet derfor utover dagen. I min oppdragsbekreftelse som jeg underskrev så var jeg oppgitt som lærer. Dvs jeg fikk ikke beskjed om oppdragsendring (og med det mindre lønn) før jeg faktisk var på arbeidsstedet. I tillegg ble jeg beordret om å umiddelbart steppe inn fordi det var akutt mangel på personell. Jeg gav umiddelbar beskjed til min overordnede (vikarbyrå) men diskuterte ikke med skolen fordi kontraktmessige forhold er mellom meg og vikarbyrå.I etterkant har vikarbyrået kuttet meg i lønn (ett differanse på ca 350 vs 150 kr per time). Er dette lovlig i forhold til norsk arbeidsmiljølov? Kontraktmessig så er arbeidsgiver også ansvarlig å betale ut avtalte vikariater (dog med den forbehold at de kan kreve at jeg jobber andre steder med andre oppgaver). Mest sannsynlig er dette feil gjort innad vikarbyrået som jeg har blitt skadelidende for. Endret 26. januar 2018 av varra Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 En avtale er en avtale. Har du takket ja til et oppdrag har du også rett på lønn for dette. Saken mellom skolen og vikarbyrået er uvesentlig for din del. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Avtalt timelønn er avtalt timelønn. Vikarbyrået skylder deg 200,- kr per time hvis avtalen din er 350,- kr per time og du er blitt betalt 150,- kr. Lenke til kommentar
varra Skrevet 28. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2018 Var det jeg antok. Skal snakke med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå