Gå til innhold

Tastatur og Acer TM 803LMI

Ain

Anbefalte innlegg

Da har jeg mottatt min nye bærbare, men det er noe med tastaturet som forvirrer meg.

symbolene for "ø" og "æ" knappen synes å byttet plass, slik at æ er til venstre for ø, når jeg trykker "æ" knappen får jeg "ø" på skjermen og vice versa. Men "+" tegnet er på "æ" knappen, altså på riktig posisjon på tastaturet (og Fn+"+" gir "+"), men skulle ikke tegnet være plassert på "ø" knappen? Virker dermed som om "ø" og "æ" ikke bare er byttet om, men at bokstavsymbolene er trykt feil, mens "+" tegnet er trykt korrekt.

For det andre har jeg problemer med å få frem "\" tegnet, som ifølge symbolene på tastaturet skulle kunne tastes gjennom kombinasjonen Ctrl+Alt+knappen til venstre for høyre shift-tast.

For å bli ennå mer forvirret bruker jeg thebat som epostklient. I denne fungerer tastene som vist på selve tastaturet æ blir æ og ø blir ø, og jeg får frem \ ved å taste Ctrl+Alt+knappen til venstre for høyre shift-tast.

Dette er min første bærbare og jeg har dermed ikke noen erfaring med tastaturet på slike, men jeg er

ganske forvirret nå og håper noen andre kanskje kan gi meg et svar på hva dette er for noe??

Endret av Ain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...