Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kostnad med advokat for arveoppgjør

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier

Hva kan man regne med i kostnad for arveoppgjør ?

Min mor sin Tante døde for litt over 1 år siden. Og var siste i søskenflokken der, 

Det ble gitt ansvar til en hennes halvbror som er godt oppi årene til å håndtere alt, ettersom han bor på området og hus osv skulle selges

Nå har jeg fått vite at advokatkostnadene virker ufattelige skyhøye

Når første i søskenflokken døde var regningen på 90k

Nr 2 var regningen på 140k

Nå som nr 3 døde har jeg ikke sett regningen, men fikk opplyst at den kunne komme på nærmere 250k

Dette kan UMULIG å være riktig ? Det har tatt rundt 1 år hver gang fra noen har dødd til at penger har kommet inn på konto,  Det har blitt nærmest ingen informasjon under hvert av arveoppgjørene og vi stiller egentlig litt blankt

Forøvrig kom meglerkostnaden på 160k. Så vi er fullt klar over at gamlefar som fikk styre skuta har enten blitt lurt, eller rett å slett så uviten og bare sagt ja, eller betaler en bekjent av seg selv ( Vi har mange kyniske mennesker i familien så vi utelukker ikke noen tanker rundt det emnet )

De har jo fått vite at det er snakk om store millionsummer avdøde har sittet med, så å kreve ekstra betaling er jo helt uetisk, men forståelig dersom de skal lure til seg en større julebonus

Så jeg bare lurer på.. Noen her som har noen egne erfaringer ?

Vi var rundt 20 stk som sto som arvinger

Og igjen..det tok litt over 1 år fra start til slutt for hvert oppgjør

Anonymous poster hash: 66f95...e29
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

250k tilsier nærmere 100 timers arbeid, eller to og en halv ukes fulltidsarbeid. Dette er fullstendig urealistisk for et dødsboskifte med mindre det er tvister, høyt antall arvinger eller forsvunne arvinger, "avansert" formue, flere faste eiendommer som aktivt må forvaltes/selges, eller andre kompliserende forhold.

Tingrettene her i området legger til grunn at 30 000 kr holder for et gjennomsnittlig offentlig skifte. Et likvid dødsbo kan skiftes på tre-fire måneder, avhengig av gjeldssituasjonen.

Endret av krikkert
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...