tha_lode Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 (endret) Vi tenker på å flytte over til sentral lagring i studioet vårt. På høy tid. Vi har ikke spenn nok til en fancy AVID server, så jeg ser på alternativer. Jeg poster her for å lufte ideer, og er åpen for alle slags innspill. Jeg kan litt om dette, men ikke mye. Vi har seks rom med protools på macer som trenger å kunne streame protools sessions (en haug med lydfiler og ideelt sett også en videofil) i fra serveren. Jeg har sett på Qnap TS 463u, og synes den ser lovende ut. Tenkte 10 Gb inn i en switch som fordeler videre til rommene på 1 Gb burde være ganske kurant. Har tatt en kjapp test, og tror 1 Gb linjer er raskt nok pr klient. Jeg tror det trengs 5 MB/s pr klient i snitt. Vanskelig å vurdere peakene. 4 schvære disker i raid 5 for å mate rommene. AFP fildeling. Har noen erfaring med denne Qnapen? Burde jeg vurdere den med ekstra strømforsyning? Endret 26. januar 2018 av tha_lode Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 26. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2018 https://www.qnap.com/en/product/ts-463u Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Nå bruker vel Mac os i hovedsak SMB for fildeling siden ca 10.12, men de har jo AFP tilgjengelig. Qnapen støtter uansett begge deler. Vil anta at for fildeling for en gjeng på et lite kontor vil denne holde i massevis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå