gravypressure Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Kanskje dere skal fastslå hva konsekvensen er ved å ikke sende med ved faktisk er før dere sutrer? Som nevnt tidligere, så har barn en tendens til misforstå hva som kan skje.Det er vanskelig å svare utfra fakta men ikke har - pr nå er den sannheten vi har at de som ikke tar med ved ikke får mat, så da må vi nesten svare ut fra det. Nei, sannheten ifølge TS er at barna uten vedkubbe ikke får lov til å grille noe på bålet. Hva med i stedet å ta med en termos med varmt vann? Da kan pølsene trekke istedet for å grilles, problem løst! 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Kanskje dere skal fastslå hva konsekvensen er ved å ikke sende med ved faktisk er før dere sutrer? Som nevnt tidligere, så har barn en tendens til misforstå hva som kan skje.Det er vanskelig å svare utfra fakta men ikke har - pr nå er den sannheten vi har at de som ikke tar med ved ikke får mat, så da må vi nesten svare ut fra det. Nei, sannheten ifølge TS er at barna uten vedkubbe ikke får lov til å grille noe på bålet. Korrekt - og det er ikke greit for en skole/foresatt å sette slike betingelser, når de ikke aner hva som foregår i hjemmene. De som ikke får tak i den vedkubben, kanskje fordi alenemoren stort sett er full eller bare jobber og sover, er nok dem som trenger aller minst å bli mobbet/utfryst for å ikke ha med kubbe. 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Du får sende med poden litt tennvæske, så får de i hvert fall lett fyr 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Kanskje dere skal fastslå hva konsekvensen er ved å ikke sende med ved faktisk er før dere sutrer? Som nevnt tidligere, så har barn en tendens til misforstå hva som kan skje.Det er vanskelig å svare utfra fakta men ikke har - pr nå er den sannheten vi har at de som ikke tar med ved ikke får mat, så da må vi nesten svare ut fra det. Nei, sannheten ifølge TS er at barna uten vedkubbe ikke får lov til å grille noe på bålet. Korrekt - og det er ikke greit for en skole/foresatt å sette slike betingelser, når de ikke aner hva som foregår i hjemmene. De som ikke får tak i den vedkubben, kanskje fordi alenemoren stort sett er full eller bare jobber og sover, er nok dem som trenger aller minst å bli mobbet/utfryst for å ikke ha med kubbe. Men vet at det var akkurat det som ble sagt da? At de ikke får grille om de ikke har med ved? Jeg tviler på det. Forøvrig er det en merkelig holdning til alenemødre du har... Anonymous poster hash: 75d5c...add 2 Lenke til kommentar
toth Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Men vet at det var akkurat det som ble sagt da? At de ikke får grille om de ikke har med ved? Jeg tviler på det. Forøvrig er det en merkelig holdning til alenemødre du har... Anonymous poster hash: 75d5c...add Gidd å les det du svarer på: Det er vanskelig å svare utfra fakta men ikke har - pr nå er den sannheten vi har at de som ikke tar med ved ikke får mat, så da må vi nesten svare ut fra det. Ikke gidd å anta holdningen min til alenemødre utfra ett eksempel på én vanskeligstilt familie for å illustrere et poeng. Endret 31. januar 2018 av toth 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Men vet at det var akkurat det som ble sagt da? At de ikke får grille om de ikke har med ved? Jeg tviler på det. Forøvrig er det en merkelig holdning til alenemødre du har... Anonymous poster hash: 75d5c...add Gidd å les det du svarer på: Det er vanskelig å svare utfra fakta men ikke har - pr nå er den sannheten vi har at de som ikke tar med ved ikke får mat, så da må vi nesten svare ut fra det. Ikke gidd å anta holdningen min til alenemødre utfra ett eksempel på én vanskeligstilt familie for å illustrere et poeng. Jeg vet hva jeg svarer på. Mente bare at holdningen var merkelig. Men fakta her her vel at man kun går ut i fra hva en 9-åring har oppfattet at læreren sa. Har noen tatt seg bryet med å kontakte læreren og spørre? Anonymous poster hash: 75d5c...add 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Gidd å les det du svarer på Ikke gidd å anta holdningen min til alenemødre utfra ett eksempel på én vanskeligstilt familie for å illustrere et poeng. Jeg vet hva jeg svarer på. Mente bare at holdningen var merkelig. Anonymous poster hash: 75d5c...add Korrekt - og det er ikke greit for en skole/foresatt å sette slike betingelser, når de ikke aner hva som foregår i hjemmene. De som ikke får tak i den vedkubben, kanskje fordi alenemoren stort sett er full eller bare jobber og sover, er nok dem som trenger aller minst å bli mobbet/utfryst for å ikke ha med kubbe. For meg fremstår det som et eksempel, et helt relevant og reèllt eksempel desverre. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Gidd å les det du svarer på Ikke gidd å anta holdningen min til alenemødre utfra ett eksempel på én vanskeligstilt familie for å illustrere et poeng. Jeg vet hva jeg svarer på. Mente bare at holdningen var merkelig. Anonymous poster hash: 75d5c...add Korrekt - og det er ikke greit for en skole/foresatt å sette slike betingelser, når de ikke aner hva som foregår i hjemmene. De som ikke får tak i den vedkubben, kanskje fordi alenemoren stort sett er full eller bare jobber og sover, er nok dem som trenger aller minst å bli mobbet/utfryst for å ikke ha med kubbe. For meg fremstår det som et eksempel, et helt relevant og reèllt eksempel desverre. Relevant og reelt at en alenemor enten drikker, sover eller jobber? Anonymous poster hash: 75d5c...add 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Ahh, de store problemene vi har i norsk samfunn i 2018 dere, herlig 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Gidd å les det du svarer på Ikke gidd å anta holdningen min til alenemødre utfra ett eksempel på én vanskeligstilt familie for å illustrere et poeng. Jeg vet hva jeg svarer på. Mente bare at holdningen var merkelig. Anonymous poster hash: 75d5c...add Korrekt - og det er ikke greit for en skole/foresatt å sette slike betingelser, når de ikke aner hva som foregår i hjemmene. De som ikke får tak i den vedkubben, kanskje fordi alenemoren stort sett er full eller bare jobber og sover, er nok dem som trenger aller minst å bli mobbet/utfryst for å ikke ha med kubbe. For meg fremstår det som et eksempel, et helt relevant og reèllt eksempel desverre. Relevant og reelt at en alenemor enten drikker, sover eller jobber? Anonymous poster hash: 75d5c...add Kan ikke en alenemor drikke, sove eller jobbe? Det er ting som skjer at alenemødre er alkoholikere eller bare jobber og sover. At barn blir overlatt til seg selv er ikke uvanlig og alenemoren var bare et eksempel. Men jeg skjønner at du er en av de som har en pinne oppi røvtuten som gjør vondt hver gang man bruker det kvinnelige kjønn som et eksempel på noe negativt. toth kunne like gjerne ha skrevet alenefar eller ektepar. Poenget her er at du hisser deg opp fordi du tydeligvis gjerne vil lese noe annet enn det som er skrevet. 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Gidd å les det du svarer på Ikke gidd å anta holdningen min til alenemødre utfra ett eksempel på én vanskeligstilt familie for å illustrere et poeng. Jeg vet hva jeg svarer på. Mente bare at holdningen var merkelig. Anonymous poster hash: 75d5c...add Korrekt - og det er ikke greit for en skole/foresatt å sette slike betingelser, når de ikke aner hva som foregår i hjemmene. De som ikke får tak i den vedkubben, kanskje fordi alenemoren stort sett er full eller bare jobber og sover, er nok dem som trenger aller minst å bli mobbet/utfryst for å ikke ha med kubbe.For meg fremstår det som et eksempel, et helt relevant og reèllt eksempel desverre.Relevant og reelt at en alenemor enten drikker, sover eller jobber? Anonymous poster hash: 75d5c...add Kan ikke en alenemor drikke, sove eller jobbe? Det er ting som skjer at alenemødre er alkoholikere eller bare jobber og sover. At barn blir overlatt til seg selv er ikke uvanlig og alenemoren var bare et eksempel. Men jeg skjønner at du er en av de som har en pinne oppi røvtuten som gjør vondt hver gang man bruker det kvinnelige kjønn som et eksempel på noe negativt. toth kunne like gjerne ha skrevet alenefar eller ektepar. Poenget her er at du hisser deg opp fordi du tydeligvis gjerne vil lese noe annet enn det som er skrevet. Hadde jeg hatt en pinne oppi noe sted, skulle jeg gitt den til TS så han kunne gi den til datteren sin og så hadde denne tråden vært bortkastet. Ja, det kunne like gjerne vært skrevet alenefar eller ektepar, men det føltes kanskje mer naturlig å bruke alenemor. Anonymous poster hash: 75d5c...add 2 Lenke til kommentar
toth Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Ja, det kunne like gjerne vært skrevet alenefar eller ektepar, men det føltes kanskje mer naturlig å bruke alenemor. Anonymous poster hash: 75d5c...add Jepp. Situasjonen kunne fint vært en alenefar, alenebestemor, fosterforeldre eller verger og, men i øyeblikket skrev jeg alenemor, fordi det er det mest realistiske eksempelet - fordi det er vanskeligere å drive en familie som aleneforelder, og av dem er det klart flest kvinner. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 At folk lager problemer av dette er vel et godt argument for å fjerne gratisprinsippet i skolen. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 At folk lager problemer av dette er vel et godt argument for å fjerne gratisprinsippet i skolen.Hvordan skal det da organiseres, tenker du? Alle betaler for egne barns bøker, mat, buss, materiell etc? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) Alternativt kan eg selvfølgelig legge den ut på gi-bort-gruppe på facebook til HBO over kr 20(nypris kr 40) eller gratis mot henting, men det vil sannsynligvis gi meg mer bry med henvendelser som "kan du levere gratis?", "er du hjemme kl 02:30 i natt?", "5 kr", "interessert!", "dette var dyrt" osv. Jeg ler så jeg triller, for jeg holder i disse dager på å selge noe greier på nettopp en slik gruppe, og dette her er en nøyaktig beskrivelse av hvordan det foregår. Det er ikke en gang en komisk overdrivelse. Endret 1. februar 2018 av henrikwl 1 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Alternativt kan eg selvfølgelig legge den ut på gi-bort-gruppe på facebook til HBO over kr 20(nypris kr 40) eller gratis mot henting, men det vil sannsynligvis gi meg mer bry med henvendelser som "kan du levere gratis?", "er du hjemme kl 02:30 i natt?", "5 kr", "interessert!", "dette var dyrt" osv. Jeg ler så jeg triller, for jeg holder i disse dager på å selge noe greier på nettopp en slik gruppe, og dette her er en nøyaktig beskrivelse av hvordan det foregår. Det er ikke en gang en komisk overdrivelse. Jeg er enig. Stusser fortsatt over at mange av "Gis bort"- annonsene på finn.no innehholder teksten MÅ HENTES. Det burde være helt unødvendig å poengtere dette. Forventer folk at man driver budfirma og kjører rundt for å dele ut brukte møbler og hvitevarer? 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) Stusser fortsatt over at mange av "Gis bort"- annonsene på finn.no innehholder teksten MÅ HENTES. Det burde være helt unødvendig å poengtere dette. Forventer folk at man driver budfirma og kjører rundt for å dele ut brukte møbler og hvitevarer? Ja, dessverre gjør de det. "Hei, jeg vil gjerne ha den 8+4 vinkelsofaen din som ikke kan demonteres, og derfor trenger en tilhenger på størrelse med lasteplanet på en Falck-bil. Men jeg er alene og har ikke bil - kan du levere den og bære den inn verandadøra mi, som garantert er for trang?" Da jeg selv har bil og henger har jeg faktisk endt opp med å levere og bære inn en 400L frys bare for å bli kvitt den, mot 200kr. Endret 1. februar 2018 av toth Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 At folk lager problemer av dette er vel et godt argument for å fjerne gratisprinsippet i skolen.Hvordan skal det da organiseres, tenker du? Alle betaler for egne barns bøker, mat, buss, materiell etc? Jeg vil tilbake til slik det var i gamle dager da staten betalte for enkelte bestemte ting som skolebøker og transport men at det fortsatt var mulig å organisere opplegg der også foreldrene skyter inn med noen kroner her og der. Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 At folk lager problemer av dette er vel et godt argument for å fjerne gratisprinsippet i skolen.Hvordan skal det da organiseres, tenker du? Alle betaler for egne barns bøker, mat, buss, materiell etc? Jeg vil tilbake til slik det var i gamle dager da staten betalte for enkelte bestemte ting som skolebøker og transport men at det fortsatt var mulig å organisere opplegg der også foreldrene skyter inn med noen kroner her og der. Hva da med barna hvor foreldrene ikke har en krone her og der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå