N o r e n g Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Folkens, trenger litt hjelp før jeg klikker. Skal ta en Rathalos og Diablos i historien. Diablos gikk for så vidt greit, takket være at en fjott i co-op klarte å fange den. Men Rathalos? Har nesten gitt opp. Forrige runde lette jeg i nesten et kvarter (!) før jeg i det hele tatt fant spor etter den. Deretter løp jeg etter den i flere minutter før jeg endelig fant den, og det første den gjorde var å stikke av. Dermed ble det flere minutter til før jeg nådde den igjen, og det første den gjorde var å stikke av igjen. Når jeg endelig fikk begynne å sloss mot den besto nesten hele kampen i at den fløy så jeg ikke kunne nå den, den bruke de flammegreiene for å sette fyr på meg, hylte så jeg ble stunna, og deretter stakk den av. Igjen. Og igjen. Og igjen. Rimelig håpløst. Det gjorde jo ikke saken bedre at både en toby-kardashian og anjanath angrep rathalosen samtidig midt oppi det hele. Men vi denget da løs til det var ca fem minutter igjen, og borte var den. Den bare fløy unna helt til tiden gikk ut. WTF? Det er en grunn til at du får flash pods fra kista, du trenger de for å få Rathalos ned på bakken igjen, ta også med dine egne flash pods og flashbugs så du kan flashe han ned flere ganger. Strøm-våpen er definitivt å anbefale, lag det beste strøm-våpenet du kan nå, det kommer til å bli svært nyttig på High Rank (og forbi). Du kan rulle gjennom skriket til Rathalos, i motsetning til tidligere spill i serien trenger du ikke noen evade-skills fra rustning for dette en gang. Om Rathalos ødelegger demingen bør du sørge for at han blir tatt av fossen, han tar en god del skade fra å falle ned. Om du har mulighet er det også en stein i taket på et område du kan få til å falle i hodet på han som også gir deg flere sekunder med fri skade. Spiller du Co-Op bør du være klar over at monster mer enn dobler HP-en når questet går over til Multiplayer, anbefaler å være enten 1, 3, eller 4 som jakter, det går betraktelig raskere å ta questet solo enn å være 2. Oppe i reiret til Rathalos (ved demningen) er det en liten gang du kan krype gjennom for å finne et mulig sted å sette opp en leir i fremtiden, anbefales på det sterkeste at du tar turen innom. Du kan forsovet finne et nyttig tilbehør til Palicoen din fra Ancient Forest-området nå, men jeg vil anbefale å vente med å skaffe det til du kommer opp til High Rank og Azure Rathalos (Low Rank Rathalos er ikke et spesielt farlig monster). Dung bombs kan brukes til å få et monster til å stikke av fra området, bare skyt den på det monsteret du vil ha vekk, dette blir ekstra viktig i HR. Om du fortsatt sliter kan du adde meg på PS4: Noreng90 Jeg er på HR52 nå. Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Har møtt min første store hindring som får meg til å måtte grinde for å få bedre gear, slemme slemme Nerdgigante. Han er så forbanna rask når han blir litt opphissa. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Har møtt min første store hindring som får meg til å måtte grinde for å få bedre gear, slemme slemme Nerdgigante. Han er så forbanna rask når han blir litt opphissa. Ja, sjarmerende kar det der. Var glad når han gikk ned for å si det sånn. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Folkens, trenger litt hjelp før jeg klikker. Skal ta en Rathalos og Diablos i historien. Diablos gikk for så vidt greit, takket være at en fjott i co-op klarte å fange den. Men Rathalos? Har nesten gitt opp. Forrige runde lette jeg i nesten et kvarter (!) før jeg i det hele tatt fant spor etter den. Deretter løp jeg etter den i flere minutter før jeg endelig fant den, og det første den gjorde var å stikke av. Dermed ble det flere minutter til før jeg nådde den igjen, og det første den gjorde var å stikke av igjen. Når jeg endelig fikk begynne å sloss mot den besto nesten hele kampen i at den fløy så jeg ikke kunne nå den, den bruke de flammegreiene for å sette fyr på meg, hylte så jeg ble stunna, og deretter stakk den av. Igjen. Og igjen. Og igjen. Rimelig håpløst. Det gjorde jo ikke saken bedre at både en toby-kardashian og anjanath angrep rathalosen samtidig midt oppi det hele. Men vi denget da løs til det var ca fem minutter igjen, og borte var den. Den bare fløy unna helt til tiden gikk ut. WTF? Det er en grunn til at du får flash pods fra kista, du trenger de for å få Rathalos ned på bakken igjen, ta også med dine egne flash pods og flashbugs så du kan flashe han ned flere ganger. Strøm-våpen er definitivt å anbefale, lag det beste strøm-våpenet du kan nå, det kommer til å bli svært nyttig på High Rank (og forbi). Du kan rulle gjennom skriket til Rathalos, i motsetning til tidligere spill i serien trenger du ikke noen evade-skills fra rustning for dette en gang. Om Rathalos ødelegger demingen bør du sørge for at han blir tatt av fossen, han tar en god del skade fra å falle ned. Om du har mulighet er det også en stein i taket på et område du kan få til å falle i hodet på han som også gir deg flere sekunder med fri skade. Spiller du Co-Op bør du være klar over at monster mer enn dobler HP-en når questet går over til Multiplayer, anbefaler å være enten 1, 3, eller 4 som jakter, det går betraktelig raskere å ta questet solo enn å være 2. Oppe i reiret til Rathalos (ved demningen) er det en liten gang du kan krype gjennom for å finne et mulig sted å sette opp en leir i fremtiden, anbefales på det sterkeste at du tar turen innom. Du kan forsovet finne et nyttig tilbehør til Palicoen din fra Ancient Forest-området nå, men jeg vil anbefale å vente med å skaffe det til du kommer opp til High Rank og Azure Rathalos (Low Rank Rathalos er ikke et spesielt farlig monster). Dung bombs kan brukes til å få et monster til å stikke av fra området, bare skyt den på det monsteret du vil ha vekk, dette blir ekstra viktig i HR. Om du fortsatt sliter kan du adde meg på PS4: Noreng90 Jeg er på HR52 nå. Takk for tips! Har ikke tenkt over det med flash pods, da jeg ikke har trengt det før. Angående co-op, hvordan bestemmer spillet vanskelighetsgraden der? Er det antall ledige plasser på laget, eller antall spillere som gjelder? Jeg pleier ofte å starte alene, men gir plass til tre andre spillere når jeg finner spor etter monstret jeg leter etter. Det tar som regel ikke så lang tid før andre folk dukker opp, men er jo kjekt å vite om ledige plasser på laget gjør monstre sterkere? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Takk for tips! Har ikke tenkt over det med flash pods, da jeg ikke har trengt det før. Angående co-op, hvordan bestemmer spillet vanskelighetsgraden der? Er det antall ledige plasser på laget, eller antall spillere som gjelder? Jeg pleier ofte å starte alene, men gir plass til tre andre spillere når jeg finner spor etter monstret jeg leter etter. Det tar som regel ikke så lang tid før andre folk dukker opp, men er jo kjekt å vite om ledige plasser på laget gjør monstre sterkere? Jeg har ingen anelse om hvordan spillet justerer vanskelighetsgraden, men det jeg har sett tyder på: Det finnes to vanskelighetsgrader i spillet for alle quest: Single Player og Multi Player SP er når det er et menneske i questet, MP byttes inn med en gang noen andre blir med. Jeg vil tippe at monsterets HP multipliseres med ca 2.5x når questet går over til MP. Kill times fra raskest til tregest: 4 player > 3 player > 1 player > 2 player. Tenk også på hvem som sannsynligvis vil bli med på et Low Rank quest i dag: de som er igjen på Low Rank nå er sannsynligvis i samme situasjon som deg og sliter med Rathalos selv, i motsetning til ved lansering der det var mange som tok Rathalos flere ganger for å skaffe seg rustning eller våpen fra han. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Jeg har ingen anelse om hvordan spillet justerer vanskelighetsgraden, men det jeg har sett tyder på: Det finnes to vanskelighetsgrader i spillet for alle quest: Single Player og Multi Player SP er når det er et menneske i questet, MP byttes inn med en gang noen andre blir med. Jeg vil tippe at monsterets HP multipliseres med ca 2.5x når questet går over til MP. Kill times fra raskest til tregest: 4 player > 3 player > 1 player > 2 player. Vet det skaleres pr antall spillere, men vil gjerne vite om det er antall plasser ledige, eller antall spillere som faktisk spiller. Er ganske stor forskjell der. Vanligvis er det antall spillere som faktisk spiller. Tenk også på hvem som sannsynligvis vil bli med på et Low Rank quest i dag: de som er igjen på Low Rank nå er sannsynligvis i samme situasjon som deg og sliter med Rathalos selv, i motsetning til ved lansering der det var mange som tok Rathalos flere ganger for å skaffe seg rustning eller våpen fra han. Ja, er nok mange som sliter. Det er en av grunnene til hvorfor jeg bruker å være hjelpsom i online co-op spill, og mer enn gjerne tar quests på lavt level for å hjelpe andre, selv om jeg ikke får noe igjen for det selv. Jeg vet godt hvordan det føles å slite med en quest jeg ikke klarer, så hjelper mer enn gjerne andre i samme situasjon når jeg kan. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Vet det skaleres pr antall spillere, men vil gjerne vite om det er antall plasser ledige, eller antall spillere som faktisk spiller. Er ganske stor forskjell der. Vanligvis er det antall spillere som faktisk spiller. Jeg har ingen anelse om hvordan spillet justerer vanskelighetsgraden, men det jeg har sett tyder på: Det finnes to vanskelighetsgrader i spillet for alle quest: Single Player og Multi Player SP er når det er et menneske i questet, MP byttes inn med en gang noen andre blir med. HP multipliseres med ca 2.5x når questet går over til MP. :hmm: Antall ledige plasser har null og niks å si: Du starter questet solo, questet er SP Du sender SOS, questet er SP Noen bestemmer seg for å bli med i questet, da går det over til MP Det er ingen skalering ut fra antall plasser ledig eller hvor mange som har blitt med ut over SP eller MP Ja, er nok mange som sliter. Det er en av grunnene til hvorfor jeg bruker å være hjelpsom i online co-op spill, og mer enn gjerne tar quests på lavt level for å hjelpe andre, selv om jeg ikke får noe igjen for det selv. Jeg vet godt hvordan det føles å slite med en quest jeg ikke klarer, så hjelper mer enn gjerne andre i samme situasjon når jeg kan. Ved å kommer over disse utfordringene uten å støtte seg på vesentlig bedre spillere, blir man bedre forberedt på de virkelig vanskelige delene av spillet. Angående hvor mange som sliter: ifølge statistikken på PS4 har 60.2% kommet forbi punktet du er på nå, og det er rimelig å anta at minst 30% av de resterende 39.8% har sluttet å spille nå fordi de ikke klarte/orket/gadd lengre. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Når jeg prøver å starte med fire spiller blir jeg stående i "evig standby" mens spillet prøver å finne tre spillere til (eller til jeg går lei av å vente, og starter solo.) Når jeg så er i feltet får jeg ikke lov til å sende opp et SOS-flare, fordi det bare er en spiller. Jeg må først gå til Player Count (eller hva det nå heter) og åpne opp plass til opp til tre andre. Da får jeg beskjed om at dette ikke kan stilles tilbake til en spiller. Spørsmålet er jo om dette gjør at monstrene blir farligere eller ikke? Så hvis jeg setter det til fire spillere uten at noen andre dukker opp, er jeg da i solo eller MP? Jeg skjønner jo at det er viktig å bli forberedt på de virkelige utfordringene, men jeg synes ikke det er noen god grunn til å drite i å hjelpe andre. Spill skal jo først og fremst være moro, og det er ikke moro å tape til samme monster tyve ganger på rad og gi opp. Er langt morsommere å få litt hjelp til å ta et monster man ikke klarer å ta, så man får fortsette selve spillet. Men dette er et problem i spill generelt, ikke bare i MHW. For å ta et eksempel på hvordan det kan/burde gjøres er det bare å ta Final Fantasy XIV som et bra eksempel. Jeg får en stor XP-bonus en gang pr dag hvis jeg velger å bli med i en dungeon via Dungeon Roulette. Denne velger en dungeon helt tilfeldig fra samtlige dungeons jeg har unlocket mellom level 15 (den første) og level 50. Jeg har en Red Mage på level 64 nå, så vanligvis burde det være helt idiotisk å bli med i en dungeon på level 15. Utstyret man får der er da heller ikke noe jeg gidder sjekke engang, men klikker Pass hele tiden. Men bruker jeg dungeon roulette får jeg som sagt en stor XP-bonus en gang om dagen, og den skaleres til hvilket level jeg er nå. Dermed kan jeg ta en dungeon på level 15 tre dager på rad, og få nok XP til å gå opp til level 65. Hele dungeonen skaleres også utstyret, level osv, så jeg er ikke noe sterkere enn de som faktisk er level 15. Det gjør at jeg kan ta en low level dungeon en gang om dagen og hjelpe andre, og likevel få veldig mye ut av det. Jeg hadde gjerne sett at de gjorde noe lignende med andre spill, selv MHW. Hadde jo vært kjekt om jeg f.eks kunne bli med et low level mission som er i gang, og automatisk bli skalert ned til "rett" level. Da hadde man i en mye større grad hatt en grunn til å hjelpe andre. Er bare ikke noen stor fan av #gitgud. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Så hvis jeg setter det til fire spillere uten at noen andre dukker opp, er jeg da i solo eller MP? Da er du solo. Jeg hadde gjerne sett at de gjorde noe lignende med andre spill, selv MHW. Hadde jo vært kjekt om jeg f.eks kunne bli med et low level mission som er i gang, og automatisk bli skalert ned til "rett" level. Da hadde man i en mye større grad hatt en grunn til å hjelpe andre. Er bare ikke noen stor fan av #gitgud. "git gud" gjennomsyrer Monster Hunter, det er selve kjernen til gameplayet. Du kan ikke spille Monster Hunter som et vanlig RPG der du grinder deg til en høyere level og får nok attack og defense at spillet blir enkelt, det er fullt mulig for meg med 400 defense og 1250 attack å dø mot en Anjanath på Low Rank (til tross for at MH:W er det letteste spillet i serien så langt). Det er forøvrig noen grunner til å bli med på Low Rank quests for de som er lengre fremme: * Ved hjelp av Bandit Mantle kan man tjene en del penger på å ta questet, i tillegg til at man kan selge materialene man ikke trenger. * Noen materialer kan kun skaffes på Low Rank, for eksempel "Anjanath Fang". I MH:W velger man helst "Investigations" fordi disse gir bedre belønninger, det fører til at de som er kommet videre har liten grunn til å hjelpe med story missions. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Nåja, "git gud" har nok langt mer med spillerene å gjøre enn spillet. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Nåja, "git gud" har nok langt mer med spillerene å gjøre enn spillet.Monster Hunter som en serie har en av de bratteste vanskelighetskurvene i spill, det handler i stor grad om å lære seg bevegelsesmønstre og balansere angrep med forsvar/unngåelse. Tilbudet mitt om hjelp står fortsatt Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Greide nettopp endelig å tatt Nergigangte solo, fyttirakkern den derre One hit kill angrepet hans suger! Selv om han misser deg akkurat så mister du mesteparten av helsen din. Men å så godt det føles å få han til endelig å krepere. 1 Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Ble ferdig med historien i går kveld. HR27 etter 85 timer (sikkert egentlig nærmere 70 timer med aktiv spilling). Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 (endret) Vårfestivalen er nå live, og Tempered Deviljho er nok en gang tilgjengelig. For de som grinder mot Warrior's og Hero's Streamstones er det vesentlig høyere sjanse for å få det fra dette questet enn vanlige Tempered-monstre, tok det to ganger i går og fikk fire streamstones. Det er også daglige quests som gir deg muligheten til å lage Butterfly-rustning. Samt et HR8-quest der du får billetter for å lage et svært bra Great Sword. Edit: Glemte å nevne at man må være HR50 for å kunne velge event-questet der du møter en Tempered Deviljho, men HR49-questet man må ta for å nå HR50 er ikke noe verre enn Tempered Deviljho uansett Endret 8. april 2018 av N o r e n g Lenke til kommentar
orv Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Kom litt sent igang, og er hr14. Synes det bare blir mer og mer moro dette Ser for meg at det blir maange timer etter at hovedhistorien er fullført også.. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 :D https://www.pcgamer.com/play-as-geralt-in-monster-hunter-world-with-2019s-the-witcher-3-collaboration/ 1 Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 (endret) Ikke glem at det også kommer et ekspansjonspakke som gir nytt område og nye monstere neste år. Endret 11. desember 2018 av Sirius Cobra Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 :D https://www.pcgamer.com/play-as-geralt-in-monster-hunter-world-with-2019s-the-witcher-3-collaboration/ Litt info: de andre gratis-eventene som har kommet hittil (Deviljho, Kulve Taroth, Lunastra, og Arch Tempered) har alle krevd at du har nådd endgame. Mest sannsynlig blir det samme greia her, altså må du ha slått Xeno'Jiiva og potensielt nådd HR50. Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 https://blog.us.playstation.com/2018/12/11/interview-capcom-shares-first-details-on-monster-hunter-world-iceborne/ Intervju med en av hoved-karene bak MHW hvor de snakker om Iceborne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå