SelbuRmx Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Hei. Kjøpte meg en ASUS FX553VE bærbar. Når jeg kobler den til det tråløse nettverket blir nettet på både pc, og telefoner veeldig tregt og stort sett ikke internett i det hele tatt. Har prøvd med kabel også, akkurat samme. Går på oppgavebehandling å ser på nettverk der. Ligger på 0 % Skal jeg returnere den til komplett eller er det noen som har ett tips eller to jeg må prøve først? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 (endret) Laster vel ned oppdateringer på noen giga.. Og stjeler det meste av bredbånden du har? Om det står 0% betyr det bare 0% av evntuelle 1Gigabit eller 10Gigabit nettverkskortet ditt har muligheter til.. Så 0,1% kan faktisk bety 100Mbit nedlasting i noen tilfeller... Om du sorterer etter nettverk, er det noe som trekker noe? Endret 25. januar 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
SelbuRmx Skrevet 25. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2018 (endret) Var det jeg trodde først. Hentet den i går. Sto fra ca 14.00 onsdag og til nå. Fremdeles samme. Får jeg til å se om den laster ned oppdateringer? Nå skal det sies at jeg ikke har verdens beste internett, men har funket før denne pcen kom i hus.. Microsoft OneDrive ligger øverst. Skiller seg ut. Så kommer tjenestevert:DNS Client hakk i hel. Må faktisk slå av internettet på maskinen så jeg kommer meg inn på forumet her på telefonen ? Endret 25. januar 2018 av SelbuRmx Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Kan ikke forstå noe annet en at den driver å laser ned oppdateringer.. Beste løsningen er vel å besøke noen med raskere nett, og få den til å gjøre seg ferdig der.. Det at DNS Client ligger på topp betyr vel at det er en rekke tjenere som ligger å sender forespørsel, ikke bare Windows kanskje med også en del asus programvare som ønsker å oppdatere seg.. Maskinen tar rett og slett å sender massevis av forespørsel ut på nettet du har, som nettet ditt ikke har kapasitet til å klare... Kan nesten sammenligne det med ett DDOS angrep... 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Man kan begrense båndbredde for Windows Update: https://www.howtogeek.com/330002/how-to-limit-windows-updates-download-bandwidth-on-windows-10/ Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Man kan begrense båndbredde for Windows Update: https://www.howtogeek.com/330002/how-to-limit-windows-updates-download-bandwidth-on-windows-10/ Hjelper ikke om det er DNS forespørsler og ping-pong fjas fra utallige tjenester som dreper nettet... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Restartet modem/wifisender på nytt for å få nye IP-er? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Har du mange filer liggende på OneDrive som skal synkroniseres ? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå