djgudleif Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Jeg har lurt meg unna NRK-lisens hele livet ved å aldri ha en TV i mitt navn. Bestekompis, som er roomien min har tatt med TV-en sin til leiligheten vi leier, og den bruker vi felles på stua. Han kjøpte den i sitt navn for en tid tilbake. Er jeg moralsk forpliktet til å betale litt på lisensen sammen han ettersom vi bruker TVen sammen? Det er mitt forslag, han forventer ikke det. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 "Moralsk forpliktet" er kanskje litt store ord i denne sammenhengen, men det er ikke urimelig, nei. 4 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Om dere begge deler TVen og bruker den likt ser jeg ikke på det som urimelig at du deler den utgiften. 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 nei Anonymous poster hash: c8c08...dda 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Hvis dere deler på alle andre utgifter med jernhånd så ja. Men hvis ikke så er det kanskje ikke så nøye Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Enig med Isbilen og Valkyria - "ikke urimelig", men jeg vil ikke si du er forpliktet. Men et vennskap blir jo ikke dårligere av å gjøre litt mer enn kun det som er forventet av deg. 1 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Dere burde vel betale to lisenser? 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 En per husstand er det vel 2 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 En per husstand er det vel Hvis man er over 18 skal man betale egen lisens. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 25. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2018 En per husstand er det velHvis man er over 18 skal man betale egen lisens. Eh nei, jeg skal aldri betale lisens 1 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 En per husstand er det velHvis man er over 18 skal man betale egen lisens. Eh nei, jeg skal aldri betale lisens Bare fortsettt å tro det 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 En per husstand er det vel Hvis man er over 18 skal man betale egen lisens. Nei, det er pr. husstand (inntil ny ordning er etablert). Lenke til kommentar
Zork Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 (endret) En per husstand er det vel Hvis man er over 18 skal man betale egen lisens. Man skal naturligvis ikke betale 2 lisenser for 1 fjernsynsapparat uansett. Og ja, om du bruker fjernsynet så er det bare rett og rimelig at du deler lisensen med kameraten. Endret 25. januar 2018 av Zork Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Jeg har lurt meg unna NRK-lisens hele livet ved å aldri ha en TV i mitt navn. Det er ikke å lure seg unna, det er å la andre ta regninga for deg. Er jeg moralsk forpliktet til å betale litt på lisensen sammen han ettersom vi bruker TVen sammen?Ingen er moralsk forpliktet til å betale noe som helst til Staten. Det riktige her, og mest økonomiske, er åpenbart å finne en måte å hjelpe din kompis å lure seg unna lisensen, dog uten å la andre ta regninga. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Ingen er moralsk forpliktet til å betale noe som helst til Staten. Ikke for de som er fullstendig blottet for moral nei. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Ingen er moralsk forpliktet til å betale noe som helst til Staten. Juridisk derimot... Anonymous poster hash: 7444f...01c Lenke til kommentar
Cascada81 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Jeg har plombert TV-en og slipper lisens, men jeg er heller ikke fryktelig avhengig av kanalpakker da. Det ironiske er at NRK er den mest tilgjengelige appen på den plomberte TV-en. Det er enkel tilgang til diverse tjenester/kanaler som er lagt til som apper. Det kostet en tusenlapp, men tjente det inn på noen få måneder. Minuset er dersom det kommer en lovendring i forhold til lisens, for da er TV-en herpet uten at jeg sparer noe. Jeg tror jeg ville ha vært med å betale, særlig siden det ser ut til å være til nytte for begge, men kan ikke se at det skulle være noen juridiske forpliktelser så lenge det er roomien som har gjort innkjøpet. Dere kan kanskje se på det som en del av fellesutgiftene? TV-en er jo allerede kjøpt inn. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Jeg ville nå sett på det som realt av deg å foreslå noe sånt, selv om jeg ikke kunne finnet på å stille noe krav om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå