Gå til innhold

Skal mannen stå for nesten hele inntekten ?

Anbefalte innlegg

En person klarer å leve på 18K. Så i beløp forsørger hun seg selv og er ikke i en reell situasjon der du er forsørger for henne. Mulig det skjer likevel fordi du ønsker en annen livsstil enn hennes inntekt tillater. Men det er ditt eget problem. 

Eller at hun ønsker en annen livsstil enn hennes inntekt tillater?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste kommentar jeg har, er at daytrading er en sikker måte å tape pengene sine på. All forskning viser at over tid så er det en forsvinnende liten andel av daytradere som slår indeksen. Klart, du kan være heldig enkelte år, men ikke over en lang tidshorisont. Det er mange triste skjebner der familieformuer går tapt på børsen.

Var det ikke slik Idar Vollvik gikk fra å være milliarder til fattigmann?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er altfor mange virkelighetsfjerne her på økonomi tråden som ikke har mye snøring av hvordan er A4 hverdag er for de med familie, forpliktelser, gjeld og hvordan samfunnet styrer økonomien

Altfor mange faktorer spiller inn til at vi kan si noe om hva andre tenker eller gjør, Beste vi kan gjøre er å gi vår mening sett fra vårt perspektiv

Jeg er bosatt i Oslo og har et innblikk i at damer som får barn relativt tidlig ( i 20-25 års alderen ) Ønsker å være hjemme og la mannen tjene for livets opphold, Kan ikke si noe om andre aldersgrupper da jeg ikke omgås med disse

Men det er også de som jobber for karrieren. De fleste rundt meg er slik, men de har da enda tilgode å stifte familie og ha et stabilt sted å bo utenom leieforhold

Så ja med barn føler jeg de fleste virker sløvere, Er nok en belastning å få barn og være hjemme nesten 1 år også. Og etter den værste perioden så har man jo noen fine måneder som da lengter tilbake til.

Når jeg tenker på det er det vell nærmere 8 av 9 stk som har jeg kjenner og har barn, og der er det fortsatt slik at damene er hjemme og barna er over 1 år gamle

Lenke til kommentar

Meget skadelig for samfunnet at man bare skal tilbringe 1 år med et barn. Egentlig burde 3-4 år med morsomsorg være normen, før man deretter kan dele denne omsorgen med samfunnet.

Et symptom på et fattig samfunn at vi ikke har råd til å ta vare på våre egne barn.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...