Kikert Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Nedbetale lån fort som fy og ha mindre økonomiske bekymringer senere i livet Anonymous poster hash: 6fe25...9bf Jobbet ræva av seg i 10 år så hus, båt og bil var betalt, ble påkjørt av en fyllekjører på vei hjem fra jobb og døde. Betale lån fort er vel og bra det, men hvis man ikke lever livet samtidig så er det ikke verdt det. 5 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Jobbet ræva av seg i 10 år så hus, båt og bil var betalt, ble påkjørt av en fyllekjører på vei hjem fra jobb og døde. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Hvis hun ser bra, du liker henne og hun drar inn 18k stabilt hadde jeg ikke sagt noe (og jeg tjener 100-200k mer enn TS). Butikk er vel ikke så veldig godt betalt, så hun må jo jobbe en god del timer. Ikke er en butikkjobb nødvendigvis noen rolig jobb heller. 1 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Som tittelen sier. Er det slik at vi skal ta oss til takke med å "alltid" stå for inntekten ? Jeg som veldig mange andre har en frue som helst vil være hjemmeværende, denne generasjonen vil helst sitte på løkka med barna og sippe kaffe og sladre om ditt eller datt Ikke ta det helt ordrett nåda ^^ men dere skjønner tegninga Dersom du selv er en fornuftig mann, antar jeg at du har funnet deg ei dame som også er relativt fornuftig og oppegående i hodet. Forutsatt at dette stemmer, anser du det ikke som å være bedre for barna dine dersom mora deres står for barneoppdragelsen fremfor at dette skal overlates til barnehager og skoler? Eller foretrekker du at staten skal ta seg av barneoppragelsen slik at du og kjærringa kan slave bort 8+ timer om dagen på å ikke bygge noen relasjon til barna? Det du betaler for kan anses å være en bedre og mer solid familie enn en familie der hvor begge foreldre jobber, hvor barna ikke har noen å knytte sterke familiære bånd til, og ingen av foreldrene har energi til å hverken tilbringe tid med barna eller sørge for et sunt kosthold for seg selv eller barna når de kommer hjem fra jobb. Men det forutsetter naturligvis at kjærringa di faktisk tar sin del av familieansvaret selv om hun ikke står for inntekten. Om hun derimot lever tettere opp til din egen beskrivelse av henne, vil jeg si du har gjort et dårlig valg når det kommer til typen dame du har satt barn på. Jeg har en gjennomsnittlig lønn (530k året) Daytrading drar inn rundt 100k, Sideprosjektet vil i 2019 dra inn 500k i året Dette er veldig bra om det stemmer, og det kan fort bety at fastlønna di også vil vokse svært raskt om du viser deg å være klartenkt og ser muligheter. Jeg har imidlertid mine tvil. Jeg tror heller ikke at du drar inn 100 000 i året på day trading. Jeg antar at du ikke engang har drevet på med dette i et år. Det er heller ikke noe vits å forsøke å selge deg inn for oss, eller overbevise et forum. Bare ikke lur deg selv. Og hvordan du kan være så sikker på sideprosjektets fremtidige inntekter er en annen sak, men det er det heller ikke nødvendig å gå inn på her. Slik er det med resten av venninnegjengen og vi "typene" deres snakker om dette støtt å stadig og det viser seg det samme hos alle. Igjen, dersom damenes bidrag er å ta seg av familien, så bør dere ikke lage familiedrama og bråk som vil splitte familien. Men dersom damene ikke bidrar med noe som helst, så har dere alle gått rett i fella. Og i så fall er damene av så elendig kvalitet at det uansett ikke nytter å syte over at de ikke jobber. Det eneste du kan gjøre er å i protest velge å selv tjene mindre for å tvinge henne ut i jobb, hvilket ikke vil føre til annet enn at hun går fra deg, og du sitter igjen med dårlig økonomi, en splittet familie, sannsynligvis mistet rettigheten til ungene, og har satt dine egne fremtidsutsikter betraktelig tilbake. Dersom hun er av så dårlig kvalitet vil jeg enten anbefale deg å gjøre det beste ut av det, for familiens skyld. Eller å dumpe henne, og slåss for rettighetene til barna, særlig dersom hun ikke er i stand til å ta seg av dem. Du kommer ikke til å endre personligheten hennes til det bedre av å syte til henne. Men dersom hun er en kvalitetsdame som verdsetter familien høyere enn 17 000 kr i måneden mot å måtte overlate barnas oppvekst til barnehager, så bør du holde godt på henne og ikke ødelegge familien med drama og syt. Nå er ikke denne posten for å kaste dritt på generasjonen vår eller jenter generelt, Det bare føles så altfor ofte at det er vi gutta som skal stå for inntekten, dersom man ønsker noe mer enn gjennomsnittet altså. Når alt kommer til alt har du selv valgt denne dama. Jeg antar hun heller ikke var et arbeidsjern da du møtte henne. Hvorfor du skulle tro at hun spontant forandrer seg når hun får unger er til å klø seg i huet av. Dersom du nå befinner deg i en situasjon hvor du har satt barn på ei dame som du antok at var rake motsetningen av hva hun er, sier dette noe om din egen dømmekraft når du blir blendet av fitte. Andre som føler med meg? Jeg synes denne tråden hovedsakelig handler om at du vil få aksept for å kunne anse deg selv som et offer. Og det ser også ut som du vil legge skylda på dama di for at du selv har valgt å sette barn på en dame av dårlig kvalitet. Men hva vet vel jeg...? 3 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Løgn, mitt fyrtårn i mørkret. 2 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Det virker rimelig enstemmig vedtatt på denne tråden at penger er det viktigste i livet og står hevet over alt annet. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 zeebra: Hvordan skal man klare seg uten penger i vårt samfunn? 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2018 Men hva vet vel jeg...? Vell du antar mye ^^ det er helt klart, ( annet forventer jeg ikke ) Du drar frem mange negative punkter i svarene, men er vell heller hele fornemmelsen rundt det at jenter/damer nå generelt føler at mennene skal tjene for livets opphold Regner ikke med at du har barn selv? Du virker veldig fjern på hva som er virkelig og samfunnet vårt når det kommer til oppdragelse og det at andre gjør det for deg. Er de færreste som kan leve et "normalt" liv på en 1.5 inntekt. Det er rett å slett slik at hvis du vil leve et somewhat normalt liv. ( Vi snakker ikke om at vi velger å leve sparsomt fremfor å være hjemme med barna ) Det er å leve et normalt A4 liv, med: Hus, 2 biler, Aktiviteter som barna går på, osv osv Er altfor mange som mener at barna blir "skadet" av å gå i barnehagen og skole,, Kanskje i visse tilfeller nå om dagen ja. Så da får du høre hva din mor og far selv gjorde dersom du føler samfunnet går denne veien og hvor du selv står den dag idag. Skal man leve idag, må man ha penger. Egentlig mer enn hva de fleste av oss har, vi er bortskjemte og det er ikke like lett å legge bak seg Jeg brukte "daytrading" som et begrep på en side inntekt innen aksjer osv. Du trenger ikke ta det ordrett at jeg sitter hver dag å holder på, Innlegg blir fryktelig lange dersom jeg skal forklare hver aktivitet som gjør at jeg sørger for en ekstra inntekt, Men kort sagt. 6-10 trades i uken, I 4 år nå og har gjennomsnitt på 100k /året Er heller ikke å søke til meg "offer" rollen som du nevner, Jeg lufter tankene om hvordan andre ser på hvordan arbeidsforhold med tanke på damer er idag, Ikke ta i beregning de som går på skole her. Det er snakk om vi som er litt mer etablert i livet og ikke går skole eller bor hjemme Du har ikke samme oppfatning og jeg må si at det er friskt ^^ Men om andre har det, så kan det bli et interessant tema. Igjen..ikke ta alle under en kam, Jeg har flere bekjentskaper som jobber rævva av seg, poenget er heller at flesteparten ikke gjør det. Hvis noen tar på seg jobben med å føre en statistikk over jentene som går over til å selge truser/sokker eller blir camgirls i helgene for lettjente penger hadde det vært noe som ville styrket min oppfatning regner jeg med. Men men.. Hva vet vel jeg ? Anonymous poster hash: 6fe25...9bf Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2018 zeebra: Hvordan skal man klare seg uten penger i vårt samfunn? Ja det lurer jeg også på Forsåvidt en god venn av meg som bor hjemme hos foreldrene enda og er 30 tenker nok ikke mye over økonomien heller, Men sånn går no dagan Anonymous poster hash: 6fe25...9bf Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) Jeg hadde nok ikke akseptert at min bedre halvdel ikke hadde intensjoner eller planer om å bidra (noe særlig) økonomisk. Jeg kjenner meg veldig igjen av beskrivelsen til TS om et ønske om å bygge en solid karriere og det å ha en god inntekt. Nå har jeg hatt det økonomiske ansvaret i husholdningen i 7 år, men hun har hele tiden hatt planer og ambisjoner i form av studier og lignende, slik at jeg vet at hun vil få en greit betalt jobb etter hvert. I tillegg til studier har hun hatt deltidsstillinger, slik at hun bidrar med det hun kan til fellesutgifter. Jeg eier dog bilen og 80% av leiligheten vår, så jeg dekker da inn mye utgifter der. Har ingen krav om at hun skal tjene like mye som meg. Vi har snakket om at vi kommer til å sette inn et fast beløp av lønn på en egen felleskonto hver måned (f.eks. 75%), og at øvrig disponeres av den enkelte. Kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg hadde blitt irritert over at hun kjøpte en veske til 2000kr av "mine" penger, og hun kjenner på det samme mtp. motorsykkelstuff og slikt som jeg prioriterer å bruke penger på. Endret 30. januar 2018 av NoTrace Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2018 Jeg hadde nok ikke akseptert at min bedre halvdel ikke hadde intensjoner eller planer om å bidra (noe særlig) økonomisk. Jeg kjenner meg veldig igjen av beskrivelsen til TS om et ønske om å bygge en solid karriere og det å ha en god inntekt. Nå har jeg hatt det økonomiske ansvaret i husholdningen i 7 år, men hun har hele tiden hatt planer og ambisjoner i form av studier og lignende, slik at jeg vet at hun vil få en greit betalt jobb etter hvert. I tillegg til studier har hun hatt deltidsstillinger, slik at hun bidrar med det hun kan til fellesutgifter. Jeg eier dog bilen og 80% av leiligheten vår, så jeg dekker da inn mye utgifter der. Har ingen krav om at hun skal tjene like mye som meg. Vi har snakket om at vi kommer til å sette inn et fast beløp av lønn på en egen felleskonto hver måned (f.eks. 75%), og at øvrig disponeres av den enkelte. Kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg hadde blitt irritert over at hun kjøpte en veske til 2000kr av "mine" penger, og hun kjenner på det samme mtp. motorsykkelstuff og slikt som jeg prioriterer å bruke penger på. Er akkurat på samme ståsted Eier 80% av leiligheten Bilen betaler jeg Hyttelånet betaler jeg også ( kjøpt for å slippe en 100k ferie hvert år ) Men men, min frue er vell i startfasen slik du forteller Det er skolegang for henne som er hennes plan, men 7 år ?! Uff nei det håper jeg at jeg slipper ^^ Har helst lyst til å flytte utenfor byen før markedet tar igjen belåningsmulighetene våre Anonymous poster hash: 6fe25...9bf Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Nå vet jeg ikke hvor gamle dere er, men jeg ble sammen med min samboer rett etter videregående. Jeg hadde vært i lære og var nylig ferdig utdannet, mens hun vurderte hva hun skulle gjøre videre. Det ble til ett år på folkehøyskole og deretter ett år i fulltidsjobb. Deretter startet hun på en 5-årig masterutdanning som hun er ferdig med nå til sommeren. Jeg ser virkelig frem til en solid økning i felles inntekt. Ikke fordi vi trenger så mye mer penger, da jeg tjener rimelig bra, men for å kunne etablere oss mer sammen. Tenker da på felles hus, bil og barn på sikt, som er vanskelig å få til på én lønn (+ litt deltid). Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 For dere 2 siste som svarte, hvordan reaksjon hadde dere hatt hvis dama: 1. sluttet skolegangen 2. ble syk og ufør 3. Fortsetter å studere og går ikke videre til å jobbe 1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 1. Det hadde vært veldig vanskelig. Kommer an på hva hun tenker i stedet. Nye studier? Fulltidsjobb med helt grei lønn? Dersom hun hadde bestemt seg for å sitte på ræva hjemme og kanskje jobbe litt deltid, for så å bruke mine penger hadde nok forholdet fort svunnet hen. 2. Det er innafor å bli syk og ufør. Hadde ikke hatt noen problemer med det. 3. Samme som nr. 1. Kommer an på hva hun tenker å gjøre i stedet. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Det viktigste her er nok at en har særeie Planlegge for det verste, håpe på det beste 2 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) Er altfor mange som mener at barna blir "skadet" av å gå i barnehagen og skole,, Kanskje i visse tilfeller nå om dagen ja. Så da får du høre hva din mor og far selv gjorde dersom du føler samfunnet går denne veien og hvor du selv står den dag idag. Jeg vet ikke hva dette er ment å bety. Jeg vet allerede hva min mor og min far gjorde. Og hva har det med dagens samfunn å gjøre? Og hva jeg står for... hva? Skal man leve idag, må man ha penger. Egentlig mer enn hva de fleste av oss har, vi er bortskjemte og det er ikke like lett å legge bak seg Dette er selvmotsigende. Dersom du er bortskjemt betyr det at du egentlig trenger mindre. Ikke mer. Jeg brukte "daytrading" som et begrep på en side inntekt innen aksjer osv. Du trenger ikke ta det ordrett at jeg sitter hver dag å holder på, Innlegg blir fryktelig lange dersom jeg skal forklare hver aktivitet som gjør at jeg sørger for en ekstra inntekt, Men kort sagt. 6-10 trades i uken, I 4 år nå og har gjennomsnitt på 100k /året Greit. I så fall er det veldig bra. Jeg er automatisk skeptisk til folk som anonymt skryter på seg god fortjeneste på daytrading. Og med mitt automatiske forbehold om at fisken hadde vokst en anelse før du serverte historien her, sa jeg derfor at det er mindre viktig å overbevise forumet enn det er å risikere at du lurer deg selv. Det var det hele. Er heller ikke å søke til meg "offer" rollen som du nevner, Jeg lufter tankene om hvordan andre ser på hvordan arbeidsforhold med tanke på damer er idag, Ikke ta i beregning de som går på skole her. Det er snakk om vi som er litt mer etablert i livet og ikke går skole eller bor hjemme Med mindre du antar at jeg går på skole og bor "hjemme" (ja, jeg har et hjem som jeg bor i), hvorfor sier du egentlig dette? Er det noe som tyder på at jeg ikke er kvalifisert til å svare deg, annet enn at jeg ikke er enig med deg? Du har ikke samme oppfatning og jeg må si at det er friskt ^^ Men om andre har det, så kan det bli et interessant tema. Dersom andre er enige med deg, så blir det et interessant tema? Så du er ikke ute etter å få nye perspektiver, men derimot å finne et ekkokammer som støtter din holdning om å skylde på dama di for at du selv har valgt henne som mor til dine barn? Hvis noen tar på seg jobben med å føre en statistikk over jentene som går over til å selge truser/sokker eller blir camgirls i helgene for lettjente penger hadde det vært noe som ville styrket min oppfatning regner jeg med. Men men.. Hva vet vel jeg ? Er dette noe du har foreslått for dama? Hvis penger er det viktigste, mener jeg...? Ja, jeg skjønner at du ikke liker kommentaren min. Og naturligvis også at du ikke kjenner deg igjen i alt. Jeg kommenterte imidlertid med flere ulike perspektiver og resonnementer. Noen av det passer for deg, uansett hvor vondt det er å få høre det. Du sier at du ikke anser deg selv som et offer. Og jeg synes det høres ut so du har mye pågangsmot, hvilket heller ikke er et typisk trekk hos et offer. Men likevel klager du altså på dama fordi hun er nøyaktig den samme dama hun var før du satt barn på henne. Dette er noe du selv valgte. Det er et produkt av din egen dårlige beslutning. Og jeg sier det er en dårlig besltning fordi du selv klager på situasjonen du uunngåelig befinner deg i. At du til og med har flere venner og bekjente som befinner seg i samme situasjonen er også iøyenfallende og ikke overraskende. Man blir dem man omgås, som det heter. Endret 30. januar 2018 av Løgn 1 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Som tittelen sier. Er det slik at vi skal ta oss til takke med å "alltid" stå for inntekten ? Jeg som veldig mange andre har en frue som helst vil være hjemmeværende, denne generasjonen vil helst sitte på løkka med barna og sippe kaffe og sladre om ditt eller datt Anonymous poster hash: 6fe25...9bf Er det ikke positivt om man bare trenger 1 i familien som jobber? En hjemmeværende frue har jo faktisk en heltidsjobb hjemme. (tar vare på barna, husholdningen osv) Et samfunn som krever at begge parter i en husholdning må jobbe er iallefall i min personlige mening et fattigere samfunn enn ett som tillater at kun 1 av partene må jobbe. Til TS:Må si meg enig i dette, penger er bare et middel og er lite viktig i livet kontra mye annet. Som feks barn og tid med dem. Den gang jeg får barn vil jeg helst at en av oss skal være hjemme med de, hvertfall til de er litt oppe i årene. Men det og være hjemme betyr ikke og sitte på cafe vær dag og bruke penger. Bidra så godt en kan. Mulig hun har noen andre verdier enn deg når det gjelder penger? Og demmes viktighet i livet? Men er hun bare en sløv type er det nok best og styre unna. Om du ikke vil dra hele lasset resten av livet. Det er mye mer i livet enn penger. 2 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 zeebra: Hvordan skal man klare seg uten penger i vårt samfunn? Det er forskjell på å ikke klare seg uten penger og gjøre penger til det viktigste i livet og hevet over alt annet. 1 Lenke til kommentar
Hymenoptera Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 En person klarer å leve på 18K. Så i beløp forsørger hun seg selv og er ikke i en reell situasjon der du er forsørger for henne. Mulig det skjer likevel fordi du ønsker en annen livsstil enn hennes inntekt tillater. Men det er ditt eget problem. 1 Lenke til kommentar
rabs Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Eneste kommentar jeg har, er at daytrading er en sikker måte å tape pengene sine på. All forskning viser at over tid så er det en forsvinnende liten andel av daytradere som slår indeksen. Klart, du kan være heldig enkelte år, men ikke over en lang tidshorisont. Det er mange triste skjebner der familieformuer går tapt på børsen. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå