Anocaddy Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Har en 2001 mod VW Caddy som har trommelbrems bak. Nå i det siste har jeg lagt merke til at den blir veldig varm, og i går etter en kjøretur på under 10km viste hele trommelen 120grader(målt med IR termometer). Har fått åpnet opp idag. Jeg trodde det var stempelet som var ødelagt, men det viser seg at dette går helt fint begge veger. Hvor feilsøker jeg videre etter dette? Hvilke deler må byttes? Har klint inni mye smøring ol. Kan også nevne at jeg har ikke kjangs til å få på igjen trommelen nå, da bremsene er i "spenn" Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Smøring av brems foregår helst minimalistisk og i alle fall kun på glidepunkter og direkte bevegelige deler. Det kan være treghet i parkbremswiren eller armen som wiren betjener, sjekk opp det. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Sjekk parkbremser. Like greit å bare bytte wierene med en gang da mht alder er full av rustvann som fryser. Koster ikke mye på ebay. Og garantert billigere enn varmskjærte bremser 1 Lenke til kommentar
Anocaddy Skrevet 25. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2018 (endret) Har sjekket opp og ser ut som parkbremswiren er defekt/røket. Er det dette som gjør at hele remsen henger? Selv når jeg har koblet av wiren vil ikke trommelen på plass igjen.. Legger ved bilde av trommel Endret 25. januar 2018 av Anocaddy Lenke til kommentar
joka Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 den blanke lille "dingsen" til venstre med en fjær på er selvjuseringen til bremsa... trykk den helt opp før du setter på trommelen. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Som joka sier bør du nok spenne av selvjusteringa. Den justeres hver gang du drar i brekket, kanskje også når du trår på bremsen. Når du nå har hatt av tromlen og antageligvis rørt på båndene så er det sannsynlig at selvjusteringen har gått på litt mer, slik at båndene parkerer lengre ut. Helst bør du justere selvjusteringen slik at den såvidt napper litt i tromlen når alt er på plass, men det blir ikke veldig feil om du bare slakker av og lar det justere seg selv etterpå, men det kan hende du må ha fungerende parkbrems for at justeringen skal gå av seg selv. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Brekkarmen på høyre bånd står i vinkel og brekket står på. Da blir det fort vanskelig å få på trommelen. Press brekkarmen tilbake inn bak båndet(hvis den ikke har rusta børr fast). Hvis du bare dytter opp pinnen til venstre så vil du få lang vandring og lav pedal i det tilfellet der. Demonter høyre sko og frigjør armen. Jeg pleier å ta av begge skoa samtidig så jeg slipper å kødde med alle de fjærene i toppen, fester det i en skrustikke og jokker løs brekkarmen med tang/rustløser/varme/slegge/o.l. +sleng på noen nye vaiere så blir det porno igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå