Gå til innhold

Analytikeren som «aldri tar feil» mener Iphone X er dødsdømt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple har jo gjort en temmelig dårlig markedsanalyse om de ikke klarte å komme frem til dette på forhånd. Når Kina/Asia er deres største og kanskje viktigste marked og salget av iPhone 6S Plus og iPhone 7 Plus har overgått salgstallene til iPhone 6S og iPhone 7 og alle trender peker mot at "phablets" altså telefoner med størst mulig skjerm er det som er mest populært i dette markedet så er det jo fullstendig skivebom av Apple om de virkelig trodde og forvente at iPhone X med mindre skjerm enn iPhone 8 Plus skulle selge best i dette markedet. De kan jo argumentere med at du får nesten samme skjermareal på en telefon som er langt mindre rent fysisk men det er vel åpenbart fra statistikkene at dette ikke spiller noen rolle? De har ikke noe problem med størrelsen på de store telefonene, de ønsker størst mulig skjerm så her burde det jo vært en iPhone X Plus med samme størrelse som iPhone 8 Plus bare med heldekkende skjerm og den ville trolig solgt langt bedre.

Dette handler vel mindre om pris og mer om at Apple rett og slett forsøker å selge noe som går imot markedstrendene i Asia. Og at iPhone X som vi kjenner den i dag forsvinner i år er vel akkurat som forventet. Det er en "jubileumsversjon" og trolig så vil denne smelte inn som endel av den vanlige line-up'en av modeller i år. Vi får vel trolig en iPhone 9 og iPhone 9 Plus eller hva de kommer til å hete som fortsetter med designet til iPhone X bare at det ikke lenger en separat og "spesiell" versjon som den var ifjor.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis telefonen hadde kostet det dobbelte av produksjonskostnaden hadde det blitt fart på salget. Lavere modeller hadde blitt devaluert så det kommer ikke til å skje.

Folk må bare fortsette å betale 4 ganger verdien. Intel bør gange pristen på prossessorene sine med 4 slik at Apple får bli annenrangs med prosessorer fra AMD.

Lenke til kommentar

Oi, dette var misvisende greier.
Det KGI mener er at X'en, slik den er i dag, vil gå ut av sortimentet når neste års modell kommer på markedet. Vanligvis går jo fjorårets toppmodell inn og blir et alternativ til en litt rimeligere penge (slik som med 7 i år). Det er DETTE han sier de ikke skal gjøre med årets X.

​Fra saken:
"Furthermore, Kuo believes Apple will enjoy a better end to 2018 with 10% growth as the outgoing iPhone X will be replaced by a total of three new iPhone X-inspired designs: a second generation 5.8-inch iPhone X, 6.5-inch iPhone X Plus and a “$650-750” 6.1-inch iPhone SE replacement which will be fitted with Face ID. Apple hopes it will be the latter two that once again excite the Chinese market."

Endret av Erlend Haugen Markussen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt iPhone X og den slår alt av telefoner ned i støvlene. Den er rett og slett et råskinn av en telefon. iOS er jo også verdens sikreste operativsystem. Face-ID fungerer vanvittig godt og feiler aldri,selv i bekmørke på iPhone X. I tilleg har den en kolossal batteritid og et kamera som vil jeg påstå er på speilrefleksnivå. Den har maskinvare på høyde med en laptop i 20 000kr klassen,derfor er den verdt hver krone!

Bare tullprat,iPhone X et ikke død til sommeren!

Endret av ACYBN18O
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Apple har jo gjort en temmelig dårlig markedsanalyse om de ikke klarte å komme frem til dette på forhånd. Når Kina/Asia er deres største og kanskje viktigste marked og salget av iPhone 6S Plus og iPhone 7 Plus har overgått salgstallene til iPhone 6S og iPhone 7 og alle trender peker mot at "phablets" altså telefoner med størst mulig skjerm er det som er mest populært i dette markedet så er det jo fullstendig skivebom av Apple om de virkelig trodde og forvente at iPhone X med mindre skjerm enn iPhone 8 Plus skulle selge best i dette markedet. De kan jo argumentere med at du får nesten samme skjermareal på en telefon som er langt mindre rent fysisk men det er vel åpenbart fra statistikkene at dette ikke spiller noen rolle? De har ikke noe problem med størrelsen på de store telefonene, de ønsker størst mulig skjerm så her burde det jo vært en iPhone X Plus med samme størrelse som iPhone 8 Plus bare med heldekkende skjerm og den ville trolig solgt langt bedre.

Dette handler vel mindre om pris og mer om at Apple rett og slett forsøker å selge noe som går imot markedstrendene i Asia. Og at iPhone X som vi kjenner den i dag forsvinner i år er vel akkurat som forventet. Det er en "jubileumsversjon" og trolig så vil denne smelte inn som endel av den vanlige line-up'en av modeller i år. Vi får vel trolig en iPhone 9 og iPhone 9 Plus eller hva de kommer til å hete som fortsetter med designet til iPhone X bare at det ikke lenger en separat og "spesiell" versjon som den var ifjor.

Da har de lagt til rette for iPhone x plus til høsten....

Håper de snart kommer med noe nytt. Det blir 11 år til høsten siden sist de kom med noe nytt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg har kjøpt iPhone X og den slår alt av telefoner ned i støvlene. Den er rett og slett et råskinn av en telefon. iOS er jo også verdens sikreste operativsystem. Face-ID fungerer vanvittig godt og feiler aldri,selv i bekmørke på iPhone X. I tilleg har den en kolossal batteritid og et kamera som vil jeg påstå er på speilrefleksnivå. Den har maskinvare på høyde med en laptop i 20 000kr klassen,derfor er den verdt hver krone!

Hallelujah...

https://www.cnet.com/uk/news/apple-stimulates-brains-religious-responses-claims-bbc/

Lenke til kommentar

Iphone X med smadra skjerm? Protip: Kjøp to nye billigere telefoner.

Har hatt iPhone siden iPhone 2 og har enda til gode å knuse en eneste skjerm på telefonene jeg har hatt.

Handler nok litt om å ta vare på kostbare ting også og ikke bare slenge dem rundt seg. Bra cover/case og litt omtanke for telefonen så blir ikke skjermen ødelagt. Pluss iPhone X har en forbedret skjerm nettopp for å unngå at den skal bli skadet like lett som tidligere versjoner av iPhone.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Iphone X med smadra skjerm? Protip: Kjøp to nye billigere telefoner.

Har hatt iPhone siden iPhone 2 og har enda til gode å knuse en eneste skjerm på telefonene jeg har hatt.

Handler nok litt om å ta vare på kostbare ting også og ikke bare slenge dem rundt seg. Bra cover/case og litt omtanke for telefonen så blir ikke skjermen ødelagt. Pluss iPhone X har en forbedret skjerm nettopp for å unngå at den skal bli skadet like lett som tidligere versjoner av iPhone.

Du kan så si. Jeg er en generasjon etter deg da jeg begynte med iPhone ifra iPhone 3GS og har enda ikke knust en eneste mobilskjerm. iPhone 4 brukte jeg uten beskyttelse i det hele tatt og jeg har gått tilbake til å bruke uten beskyttelse med iPhone 7 Plus og nå iPhone X og det har gått helt fin. Det er ikke sånn at jeg behandler den som et smykke heller, men jeg er tenker jo på at det er noe som kan knuse så jeg er jo ikke helt sjødesløs.

Kjenner folk som nærmest konstant går rundt med knuste mobilskjermer (uavhengig av modell egentlig) og de påstår at skjermene nærmest knuser av seg selv og da må jeg bare heve et litt skeptisk øyenbryn.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt iPhone X og den slår alt av telefoner ned i støvlene. Den er rett og slett et råskinn av en telefon.

iOS er jo også verdens sikreste operativsystem.

og et kamera som vil jeg påstå er på speilrefleksnivå.

Den har maskinvare på høyde med en laptop i 20 000kr klassen,derfor er den verdt hver krone!

Sikkert er råskinn og Apple lager bra produkter de, men du er nok en smule fanatisk eller uvitende.

iOS er langt fra verdens sikreste operativsystem, det finnes veldig mange av dem, men på forbrukersiden og med tanke på enkelhet så er det et godt operativsystem sikkerhetsmessig. Men, sikkerheten til Apple's produkter ligger ikke bare i operativsystemet og det er et veldig viktig poeng å ta med når man snakker om Apple og sikkerhet.

Kameraet er helt sikkert på nivå med speilrefleks hvis man ikke vet hvordan man bruker utstyret og det kommer også an på bruken. Et kamera til 1.000,- kan ta bedre bilder enn et til 10.000,- hvis det billige er stilt inn bra og det dyre er stilt inn dårlig. Objektivt sett, hvis man vet hva man snakker om og driver med, så er ikke kameraet i nærheten av et skikkelig speilreflekskamera. Men i forhold til prisen på mobilen så er det bra greier selvfølgelig.

Jeg vil gjerne se en iPhone X dra spill som en laptop til 20.000,- klarer. Maskinvaren til iPhone X er stakkarslig i forhold til en laptop til 20.000,-. Idiotisk utsagn som bare de mest hardbarka Apple-fans presterer å komme med. Blir så dumt at det ikke er nødvendig med en forklaring engang.

Apple er bra, men skal man skryte så må man holde tunga rett i munnen. Skryteriet ditt gir desverre ikke mening :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt iPhone X og den slår alt av telefoner ned i støvlene. Den er rett og slett et råskinn av en telefon.

iOS er jo også verdens sikreste operativsystem.

og et kamera som vil jeg påstå er på speilrefleksnivå.

Den har maskinvare på høyde med en laptop i 20 000kr klassen,derfor er den verdt hver krone!

Sikkert er råskinn og Apple lager bra produkter de, men du er nok en smule fanatisk eller uvitende.

iOS er langt fra verdens sikreste operativsystem, det finnes veldig mange av dem, men på forbrukersiden og med tanke på enkelhet så er det et godt operativsystem sikkerhetsmessig. Men, sikkerheten til Apple's produkter ligger ikke bare i operativsystemet og det er et veldig viktig poeng å ta med når man snakker om Apple og sikkerhet.

Kameraet er helt sikkert på nivå med speilrefleks hvis man ikke vet hvordan man bruker utstyret og det kommer også an på bruken. Et kamera til 1.000,- kan ta bedre bilder enn et til 10.000,- hvis det billige er stilt inn bra og det dyre er stilt inn dårlig. Objektivt sett, hvis man vet hva man snakker om og driver med, så er ikke kameraet i nærheten av et skikkelig speilreflekskamera. Men i forhold til prisen på mobilen så er det bra greier selvfølgelig.

Jeg vil gjerne se en iPhone X dra spill som en laptop til 20.000,- klarer. Maskinvaren til iPhone X er stakkarslig i forhold til en laptop til 20.000,-. Idiotisk utsagn som bare de mest hardbarka Apple-fans presterer å komme med. Blir så dumt at det ikke er nødvendig med en forklaring engang.

Apple er bra, men skal man skryte så må man holde tunga rett i munnen. Skryteriet ditt gir desverre ikke mening :)

Nei nå syns jeg du tuller mye. Hvorfor var iPhone 7 verdens mest solgte smarttelefon? Det må jo nødvendigvis være noen flere enn bare meg som liker Apple og iOS operativsystemet. Hvorfor bruker de fleste flyselskaper Apple og iOS i cockpiten og på bakken hvor sikkerhet er 1 prioritet? Apple og iOS funker på rett sted til rett tid,enkelt og greit.
Lenke til kommentar

Det sa jeg ikke noe om. Jeg påpekte direkte feil med påstandene. Alle som vet litt vet at de påstandene er på jordet. At noe er bra og mest solgt gjør ikke påstandene mer riktige.

Men mannen i gata vet mange ganger en ting (som er feil) mens de som faktisk har kunnskapen til å bedømme produktene vet en annen ting (som er riktig).

Det betyr verken at produktene er dårlige eller at de har feil, noe jeg påpekte. Kjøper man en Toyota Corolla så går den ikke i 500 km/t selv om man liker den veldig godt ;)

Endret av Soseks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Les Dxomark så får du vite hvem som lager det beste mobilkameraet. Du kjøpe ikke den.

Lenke til kommentar

Historisk sett er det ingen selskaper som er konkurranseutsatt som har klart å opprettholde marginene som Apple har for tiden. Apple sitt problem er at aksjekursen reflekterer de høye marginene som blir vanskelig å opprettholde. Derfor blir det vanskelig å 'selge' overfor aksjeeierne at de må ned i pris.

Underdoger ala nye Nokia kan med mye enklere forretningsmodell (Android One), innkjøp av komponenter og lei av samlebånd lykkes i dette markedet. 95% av markedet er fornøyd med slike produkter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...