Gå til innhold

Kos i sommer

Nyidag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vær klar over at det er fortsatt en ukontrollert strøm av migranter som kommer dit via Tyrkia så det kan bli en litt annen opplevelse enn på øyer som ikke ligger så nært Tyrkia.

Ellers ville jeg uansett holdt meg unna hele Kos by. Det var en skikkelig nedtur å komme dit etter en uke på Kalymnos.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det er slik hver dag, men svarte på din påstand om at det aldri hadde vært noe problemer der.

Det jeg sier er at de som reiser til greske øyer helt inntil Tyrkia(som Kos eller Lesbos) og bare ønsker seg en fredelig badeferie bør være klar over at det fortsatt er en unkontollert migrasjon til øyene med alle de problemene det medfører.

Lenke til kommentar

De eneste gangene jeg har sett migranter, er når de flyttes til fots langs gatene av MP. Og det skjedde to ganger. Nå er det to år siden jeg var der sist, og jeg så dem en gang da mens jeg var ute og kjøpte frokost på bakeren ved hotellet. Min mor drar ned to ganger i året, og har ikke sett noe til migranter de siste to årene.

Turistene er mer problematiske enn migrantene. Så lenge man holder seg nord for "downtown", så er man ganske trygg da det er her militæret holder til. Offisérklubben ligger vis-a-vis Hotel Imperial på Amerikis-gate, hvor du også har hotellene Theonia og Michel. Væpnede militære kjører forbi så og si hele døgnet, så sikkerheten er høy.

Imperial oppgraderer i skrivende stund hele utearealet sitt.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar

Du skjønner vel at det er svært få som lager trøbbel der Forsvaret er? Eller blir det for vanskelig for deg? De tryggeste stedene i Norge er også de stedene som har en militær base i nærheten.

Å ikke anbefale Kos fordi militæret er der, er som å ikke anbefale Hafjell fordi militæret har en base i nærheten.

Kos er en trygg øy, og en enda tryggere by. Det er lite kriminalitet, innbyggerne tar seg av turistene (eneste inntekten de har). At det var endel migranter for 3-4 år siden er ikke relevant i dag. De få som er der/kommer i dag, er der ut av nødvendighet og ikke valg. De er ikke romfolk.

Jeg har vært der et tosifret antall ganger, og har kun hatt problemer med folk to ganger. En gang i bargata med rølpete drittunger i tjueåra, og en gang på hotellet med et norsk par med norsk chartersyndrom. Og mora mi, som drar nedover til Kos minst to ganger i året ville nok ikke dratt tilbake hvis det hadde vært som du beskriver det.

Lenke til kommentar

hvis det hadde vært som du beskriver det.

Igjen må jeg stille store spørsmålstegn med dine leseferdigheter, men også din evalueringsevne da du påstår disse personene ikke hadde noe valg når de valgte å flykte fra Tyrkia. Du har tydeligvis informasjon som UD og andre burde få tak i slik at vi kan evakuere alle nordmenn som ferierer i Tyrkia.

Nøyaktig hva er det jeg faktisk har skrevet (altså ikke bare din fantasi)  som du mener ikke stemmer?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

De flykter ikke fra Tyrkia. De flykter fra nabolandene til Tyrkia, gjennom Tyrkia. Faktisk så er det du som er den eneste som har nevnt Tyrkia i hele tråden. Så, det er vel dine leseferdigheter som det skal stilles store spørsmålstegn ved.

Trådstarter spør om hun får en rolig ferie på Kos, noe hun absolutt får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...