Bearvik Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Jeg holder på å flytte ut av mitt rom i hybel der alle har egne leiekontrakter med utleier. Jeg aner at huseier kommer til å bli vanskelig angående utvask av fellesarealet. Problemet mitt er at det ene av de andre rommene fremdeles er utleid, slik at fellesarealet er i bruk. Han som bor der kommer alltid gjennom hele gangen med sko på, da han har skoene sine stående på rommet i stedet for inngangspartiet, slik vi har blitt anvist. Kan huseier kreve at fellesarealer skal rengjøres til samme standard som mitt rom, der jeg har vasket grundig? Han har i tillegg gjennomført endringer av fellesarealene etter at jeg flyttet ut (jeg flyttet helt i starten av oppsigelsestiden av kontrakten), ved å bygge om den pittelille stua til 2 nye boder, samt lagt gulv på kjøkken, malt kjøkkenskap og noen lister/vegger. (Alt dette uten å informere meg om det i det hele tatt). Jeg har ingen problem med å ta en vask av fellesareal, men mener det er feil å kreve perfekt renholdsstandard på områder som er i bruk. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Her er det bare å sette jussen til side og henvise til sunn fornuft. Forøvrig forstår jeg ikke problemet, det er vel bare å sveipe over gulvene 10 minutter før overtagelse? 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Hva, eksakt, står i kontrakten din om 1) hva du leier, og 2) hva som skal gjøres ved utflytting? Vanlig når man leier ett rom er at leiekontrakten kun omfatter dette rommet, og da er det kun dette rommet som skal vaskes ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå