Sturle S Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Personlig kontakt forsvinner nok ikke med det første, selv i bransjer med høyt teknologifokus. De med lav utdanning blir igjen på bygda og har heller ikke interesse av å bo i byen.Er det ikkje Årdal kommune i Sogn og Fjordane som har flest doktorgrader pr innbyggjar? Årdal er definitivt ei bygd. Innafor følerifag, som kunsthistorie og statsvitskap, og folk som hamnar i statsadministrasjonen, har du sikkert rett. Truleg det same for advokatar. Realistar og ingeniørar flyttar i større grad til staden der produksjonen er.Hvor representativ er den for Bygde-Norge? Det er heller ikke så rart at utdanningsnivået er høyt når Hydro etablerte et forskingssenter der. Og hva hadde Hydro Aluminium Årdal vært uten statssubsidier? I 2010 regnet en NHH-professor seg fram til at hver arbeidsplass i Årdal og Sunndal var subsidiert med 75.000 kr.Kor mykje er kvar arbeidsplass i statsadministrasjonen subsidiert med? Dei er fullfinansiert av staten, sovidt eg veit. Det same med universitet og høgskular, sjukehus osb. Desse er plassert der gjennom politiske vedtak. Dersom Norsk Hydro hare klart å brele seg til 75000 kroner i subsidiar for kvar arbeidsplass er det imponerande, sett i lys av det store overskotet, og eg lurer på korleis det ser ut for ESA. Uansett er ikkje aluminiumsverka noko som lett kan flyttast til Oslo. Dei er avhengige av lokale ressursar. Eg tykkjer det er ille nok at norske forbrukarar subsidierer verket i Sunndalsøra ganske mykje gjennom nettleiga. Verket står for halvparten av straumforbruket i Møre og Romsdal. Straumkundar over heile landet betaler no for linja Fardal-Ørskog, som måtte byggjast for å forsyne verket med nok straum etter utvidinga, for ikkje å snakke om at straumkundar i heile Midt-Noreg betaler høgare pris for straumen pga verket. Forsvinner hjørnesteinsbedriften, så flytter nok de med høy utdanning også ganske raskt.Desse verksemdene går med solide overskot, og forsvinn nok ikkje med det fyrste. Kvar skulle dei forsvinne til? Forskningssenteret til Hydro går nok ikkje med direkte overskot, og dei får sannsynlegvis statsstøtte gjennom skattefunn og forskningsrådet. Uansett er det ein fordel å ha forskning knytt opp mot produksjonen, der dei kan prøve ut teoriar og nye metodar i stor skala. Det er en stor tetthet av ingeniører og realister i Oslo, Trondheim og Stavanger, samt i mindre byer som Kongsberg. Det er mange av dei i Oslo og Bergen, men det er òg mange folk der. Eg trur ikkje dei utgjer ein spesielt høg del av det totale innbyggjartalet. Kanskje på Kongsberg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå