nologic Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hvordan kan jeg crop'e i bredde/høyde forhold 1,5/1? Jeg ønsker ikke å endre dpi og heller ikke sette bredde/høyde til hhv. 15 og 10 cm. Helt enkelt bare crop'e til ønsket format. Noen forslag? Mvh. Nologic Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Bruk Crop-verktøyet, det kan du dra vertkalt og horisontalt til ønsket størrelse og utsnitt. Ønsker du kvadratisk crop hold innen Shift mens du dra. Du ser på Info paletten hvor stort utsnittet er... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Tror det også er mulig å lage en "standard crop" til 2:3-formatet om du ønsker det. Dvs at når du skal velge cropområde justerer du kun størrelsen, mens formatet 2:3 følger med uansett. Jeg husker ikke helt hvordan man lager dette. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Velg "Rectangular marquee tool" på verktøy linjen. Under style velger du "Fixed aspect ratio" og kan så velge bredde og høyde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå